Part 14

51 4 1
                                    

"Errr.. ajushii .chakaman . "

"Nae Seulmi shii ? Kenapa ? Ada yang tak kena ke ?"

"Ahhh , aniy . Cuma saya nampak Sena . Dia cantik sangat . Memang cantik . Mcam bidadari . Dia nak ceritakan apa yang terjadi pada kita semua."

"bwoya ? Lemi janganlah memain . Ia tak lawak dah "

"Chanyeol ah sya tak tipu . Dia memang ada disini .Dia nak ceritakan apa yang terjadi . Dia memang ada . Cuma saya je yang boleh nampak dia . "

"Noona , ermmm . Dia kata apa ?"

"Sehunie, dia nak pinjam badan kita . Tapi dia tak tahu siapa . "

"Dia boleh guna aku . Aku benarkan . Boleh kan ajushii ?"

"Ahhh , nae . "

"Chagiya , betul ke nihh ?"

"Kau yakin Jiji ?"

"Ye , oppa . Ye Baekie"

"Baiklah . gumawo chingu . Baiklah Sena , awak boleh pinjam dia tapi sila keluar semula okey ?"

Sena tersenyum tanda setuju . Dia memberikan senyuman yang paling manis tanda dia berjanji dan bersyukur kerana budi Lemi . Tidak lama selepas itu Jihyo pengsan tapi tak lama kerana roh Sena menyedarkan diri semula.

Roh Sena ketawa halus . Dia akhirnya dapat merungkai segalanya .

"Heishh jangan lah gelak macam tuh . Meremang bulu roma aku lah . " Luhaan

"Mianhae . Apa yang korang nak tahu tentang aku ?"

"Kenapa kekasih kau tak ada masa kau mati ?" Suho

"Oppa , aku tunggu dia balik dari kerja . Dia terpaksa ikut ayah dia tapi dia tak balik balik . Dan masa tulah si durjana tuh datang . Kau tahu tak ? Aku terseksa sngat. Aku tunggu semua orang cari aku tapi sayangnya peluang aku untuk terus hidup sangat tipis . Tempat aku disorok memang mustahil untuk dijumpai . Aku sentiasa cuba untuk lari , tapi tak pernah lepas pun . AKu berdoa supaya aku selamat dan dijumpai . Stiap hari aku dilayan macam binatang , langsung tak diberi makan atau minum . Aku dibuat seperti perempuan simpanan . Badan aku penuh dengan luka , aku diikat , pakaian aku koyak , muka aku rosak . Aku menangis dan meminta tolong tapi tak ada yang peduli . Langsung tak ada yang peduli . Sebab tu aku simpan dendam pada dia . Ya ! dia dah hancurkan segala galanya milik aku ."

"Bila aku mati , aku tak tenang . Tak da sesiapa yang jumpa mayat aku . Tak ada yang sempurnakan mayat aku . Aku wujud dengan penuh dendam "

"Jadi kau bunuh keluarga kau ?" Rapmoon

"Tak !! Aku tak pernah langsung terfikir bunuh diorang . Termasuk kekasih aku . "

"Jadi kenapa diorang mati ?" Chen

"Keluarga aku mati sebab sakit tua . Siapa yang tak sedih bila nampak ibu bapa dia tenung dan marayu anaknya pulang walahl hakikatnya anak dia dah mati . Ibu aku selalu menangis dengan kehilangan aku , dia buta . Buta ! Buta kerana menangis . Dia jatuh sakit dengan teruk . Ayah aku sakit teruk , dia tak dapat bekerja . Dia sentiasa berharap yang anak dia nih masih hidup . Tapi jantan tu tak pernah berhenti buat kacau . Dia sentiasa ganggu keluarga aku . Dia sentiasa buat masalah . Sehinggalah paa hari kematian ayah dan ibu aku , diorang tetap buat kacau . Kubur ayah dan ibu hancur kerana dendam yang tak pernah sudah . "

"Kekasih kau pulak ?" Xiumin

"Dia disahkan menghidap kanser otak tahap akhir . Dia terlalu tertekan sebab terlalu risaukan keluarga aku dan aku . Dia tak pernah curang atau pun menduakan aku . Aku sentiasa tunggu dia ."

CurseWhere stories live. Discover now