Part 33

42 6 4
                                    

SKIP

HOSPITAL

Seulmi pengsan selepas datang kerumah EXO untuk mengajar Tao matematik . Tapi dia sebenarnya tak sihat sebab da tiga hari tak makan dan kerap menangis sejak hari pertama Kai meragui dia .

Jihyo yang baru sahaja ingin menonton televisyen terkejut kerana gelas yang dipegang tiba tiba jatuh. Ternyata firasatnya betul.

Sepanjang malam Jihyo menjaga Seulmi. Kai ? Dia tak peduli pun ! Langsung ! Dia langsung tak datang . Dia kata Seulmi berpura. Padahal dia da muntah darah !

"Ka....Kai... jeball ... hajima ! Jangan pergi "

Setelah hampir hampir tujuh jam , Seulmi tersedar .

"*terjaga* Huh? Kai? Seulmi? "

"Kai .... Kai.... Oppa ....."

"Hei, hei, bangun . Aku ni, em ? Shhh "

"*terjaga* huh ? Mana Kai? "

"Dia ... dia tak da ... Dia..."

"Mana dia? Dia tak datang ? mustahil! Selama aku sakit dia jaga aku dengan kau . Dia dalam tandas ke ? kat cafe aeh? *turun katil*"

"Tak tak tak . shh, kau sakit tak boleh pergi mana mana . Kau sakit lagi. Suhu kau tinggi semalam"

"Tak . aku nak jumpa Kai ! *cabut wayar*"

"Kai tak datang ! Dia tak ada ! "

"Kau tipu ! kau tipu ! *menangis*"

"dah , jangan nangis lagi . Hm ? *peluk*"

"Aku nak jumpa Kai ! *jerit* Aku nak jumpa dia. Aku nak terangkan semuanya *menangis*"

Ahli EXO dan BTS di luar terdengar raungan dan tangisan Seulmi. Yang lain hanya tunduk , Tao dan JHope menangis dengan nasib Seulmi. Rapmoon tak tahan , dia terus masuk ....

"Lemi ! Dengar ni ! *pegang kepala Lemi* "

"Kai tak datang ! Dia TAK DATANG ! dia tak jenguk kau langsung ! Dia langsung tak ada faham tak ! Tolong dengar . Dia da benci kau "

"Tak ! tak mungkin . Oppa ..*merintih* Korang tipu kan ? Jiji ? "

"Tak . Kitorang tak tipu . Diorang tak tipu . Kai langsung tak peduli kau pengsan . Dia terus naik atas bila kau pengsan . Mianhae , dia da seksa kau " Suho

Seulmi terus menangis bila mendengar penjelasan Suho . Ya , hatinya hancur tapi dia tetap percaya pada Kai. Dia tak pernah jatuh cinta , Kai tetap di hati dia.

Rapmoon dan Jihyo turut menangis dengan apa yang menimpa . Jihyo terus memeluk Seulmi.

Sepanjang tiga hari di hospital , Kai langsung tak jenguk Seulmi. Dia leka ! Ya dia date dengan Yoona sehinggalah Seulmi discharged.

SKIP

SEKOLAH

"Jum Lemi . Nanti kita lambat ."

"Hm , aku nak tunggu Kai jup ."

Ya , Seulmi tetap memaafkan Kai . Hanya Xiumin , Rapmoon , Jin dan Jihyo yang tahu perkara sebenar .

"hum , dia dah pergi dengan Yoona . Chen baru bagitahu "

"Huh? Ouh mesti sebab cikgu bagi tugasan yang tentang tarian tu . Okeylah jum "

CurseWhere stories live. Discover now