Tecavüz.

10.7K 234 26
                                    

Bir duyuru yapacağım, okursanız çok sevinirim.

Her şeyden öte bir bayan olarak kadına şiddetin, ana fikir olduğu hikâyelere oldum olası karşıyım. Daha önce bireyin, kendi hayal dünyasını dilediğince yazabileceğini söylemiştim ve bu söylediğimin hâlâ arkasındayım. Fakat bu, desteklediğim anlamına gelmez. Şöyle ki kadınlara yönelik tacizin normal karşılandığı, kadına şiddetin ve kadının, erkek karşısında ki güçsüz olduğu fikrini aşılayan hikâyelere karşı, hoş bir bakış açım yok. Bu bakış açımın ikinci bir sebebi de şu, tecavüzün ve bu şiddetin normal karşılanması. Şöyle ki çoğu tecavüz veya şiddet hikâyesinin altında 'ah yerim, keşke bana da olsa. Bu kız mal, çocuğu tersliyor.' Tarzı yorumlar görüyorum. Ve bu, benim sinirlerimi gerçekten bozuyor.

Bu konuşmayı daha ne kadar erteleyebilirdim, bilmiyorum. Yazmak için en doğru zamanın bu an olduğuna karar verdim.

Biz kadınlar ve kızlar olarak, erkeklere boyun eğmek zorunda değiliz. Kimse, kimseden üstün değildir. Bir organ fazlalığı, sizi köreltmez. Her şeyi geçtim, tecavüz olayı benim gerçek anlamda fazlasıyla sinirimi bozuyor.

Bunu, doğal bir şeymiş ve romantikmiş gibi anlatıyorlar ya ağlayasım geliyor. Ben, erkeklerin tacizine maruz kalmış bir bayan olarak bile bu denli rahat olamazken, nasıl bu kadar rahat dile getirebiliyorsunuz, aklım almıyor.

İzin verin, size olayın gerçek yüzünü göstereyim. Tecavüzde, tacizde bir suçtur. Bu, hukuku geçtim insanlık suçudur. Bunu geçtim, tecavüzcüsüne âşık olan tek bir insan evladı bile yoktur. Binlerce kişi uğradığı tecavüz sonucunda ya öldürülüp, ya intihar ediyor. Hayatta kalanlar ise genelde ilaç tedavisi görüyorlar. Hayvanlara bile tecavüz edilen bir toplumda yaşıyoruz. Neden güzel bir şeymiş gibi anlatmak yerine, insanın psikolojisinde bıraktığı hasarı anlatmıyorsunuz?

Hadi tamam, tecavüz konu olabilir. Ben, bunu yadırgamıyorum. Benim yadırgadığım, normalmiş gibi anlatılması. Yapmayın, lütfen. Eğer bu konuda yardıma ihtiyacınız varsa emin olun, bu olayla ilgilenen avukatlar veya çevresinde bu olay yaşanan insanlar size yardımcı olur. Yardıma ihtiyacınız varsa sadece gidin ve bir saatte olsa, onları dinleyin. Yaşadıklarına kulak verin.

Kabul etmeliyim ki tecavüzcüye indirim yapılan bir toplumda yaşıyoruz. Fakat bazı şeyleri değiştirmek, bizim elimizde. Bu işin, kadını veya erkeği, cinsiyeti yok.

Biz, insanız. Bu, bizim bedenimiz. Kimse biz istemedikçe, sınırlarımızı aşamaz.

Bir farkındalık yaratabildim mi, bilmiyorum. Ama bundan sonra bu konuyla, kendi adıma fazlasıyla ilgileneceğim. Sırf bu yüzden, Ruhuma Dokun adlı hikâyeyi yazmaya başladım. Burada, bu konuyu yeterince açıklayamıyorum fakat o hikâyede, taciz ve tecavüzün yüzeyselliğini aşıp, derine ineceğim.

Bizi, biz yapan kim olduğumuz değildir. Yaşadıklarımız ve yaptıklarımızdır. Umarım, yazdıklarımdan ötürü kızmazsınız.

Ask.fm:standros
İnstagram:sstandros

SAPLANTIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin