Bab 11

620 50 1
                                    

"Jinjja?! Seungri!"

Jiyong menjerit. Seungri mengalihkan pandangannya ke belakang. Dia terus meninggalkan bagasinya dan berlari memeluk Jiyong.

"Maknae aku rindu kau bodoh!"

"Hyung! Mianhae."

"Kau tak salah apa pun. Eh, jom pergi cari diorang semua."

"Hyung buat apa dekat sini?"

Jiyong menarik lengan Seungri. Ketika itu, kesemua mereka telahpun menaiki pesawat.

"Ottokae, macam mana ni? Omo omo! Diorang dah naik kapal terbang!"

Kapal terbang itu perlahan-lahan bergerak dan terus terbang. Jiyong terduduk di atas lantai sambil menjambak rambutnya.

"Aihhh ottokae!!!!!!"

"Ya Jiyong ah."

Jiyong menoleh ke kirinya kerana suara itu kedengaran dari sebelah kiri.

"Hyung!"

Top senyum. Mereka semua berlari ke arah Seungri.

"Maknae! Lama tak jumpa kau!"

Taeyang mengocak tangannya di atas kepala Seungri. Rambut Seungri menjadi serabut.

"Hyung kami ingat hyung dah naik flight tadi."

"Mana ada Jiyong. Kami tak mungkin tinggalkan kau. Lagipun pramugari tu cerewet. Kami turun kapal terbang semula."

"Okey. Sekarang kita dah bersama semula!"

Mereka berlima berpelukan antara satu sama lain.
---------------------------------------------
Mereka berlima sedang gelak ketawa di sebuah kafe.

"Korang aku nak pergi tandas kejap."

Top bangun dan berjalan mengikut papan tanda yang menunjukkan simbol tandas. Semasa dia lalu di sebelah dua orang lelaki dan perempuan yang sedang minum kopi bersama, dia sengaja memasang telinganya.

"Awak bukan minat ker Bigbang dulu?"

"Dulu. Sekarang saya dah menyampah. Awak tahu tak sejak GD buat konsert macam tu, saya jadi menyampah dekat Bigbang! Baguslah diorang dah berpecah."

"Baguslah. Lagipun diorang semua pentingkan diri. Tengok Top tu. Seungri lagilah. Saya dengar dia muflis duduk sana. Sebab tu dia balik sini."

Top tidak dapat mengawal kemarahannya. Dia terus meluru ke arah lelaki itu dan menggenggam kolarnya.

"Ya?!"

Daesung ternampak situasi itu.

"Hyung. Top hyung."

Mereka semua berlari ke arah Top.

"Hyung. Kenapa ni?"

"Dia ni kurang ajar sangat. Dia kata kita pentingkan diri! Betulkah kau muflis Seungri?"

Semua mata tertumpu ke arah Seungri. Seungri tertunduk.

SOBERWhere stories live. Discover now