Jessi duduk berhadapan dengan Jiyong. Mereka singgah di sebuah kedai untuk menikmati coklat panas malam itu.
"Oppa tak pergi majlis Top oppa buat malam ni?"
Jiyong ketawa sinis.
"Aku tak ada teman nak pergi."
"Itulah tinggalkan lagi saya."
Jiyong memandang Jessi dan menjeling ke arah luar tingkap.
'Eleh. Nak mengoratlah tu 😒'
'Eee oppa ni! Bagilah respond sikit!'
"Kalau kau buang sisa makanan kau dalam tong sampah, kau gamak ker nak ambil balik makan?"
Jiyong mencapai jaketnya dan pulang ke rumah. Dia meninggalkan Jessi seorang diri di dalam kedai itu.
'Tak guna betul! Argh!'
"Cik ini bilnya."
"Heh?"
'Tak guna! Memang spesies tak guna!'
Jiyong ketawa semasa dia keluar dari kedai itu.
---------------------------------------------
Taeyang sedang berbual dengan Daesung dan Top."Oppa ... Saya nak balik."
"Heh? Nara kita baru sampai."
Nara menarik lengan Taeyang.
"Oppa saya rimaslah duduk sini."
"Top hyung."
Top meletakkan cawannya di atas meja dan berjalan ke arah Taeyang.
"Wae?"
"Nara ajak saya balik."
Top memandang Nara yang sedang memeluk tubuhnya sambil membuat riak wajah benci.
"Baliklah."
Sepanjang perjalanan pulang ke rumah Nara, Taeyang tidak mengeluarkan sepatah perkataan.
"Oppa. Balik rumah oppa?"
Taeyang memandang ke arah Nara. Dia terus menekan minyak dan menuju ke rumah Nara.
'Ish! Tak guna! Kalau si GD tu nak tidur rumah dia, cepat jer dia setuju!'
"Dah sampai."
Nara masih kaku dan tidak bergerak.
"Keluarlah apa lagi?"
"Bukalah pintu."
'😒 sabar Youngbae. Sabar!'
Taeyang membuka pintu untuk Nara.
"Kamsahamnida!"
Nara menarik leher Taeyang tetapi Taeyang pantas menolaknya. Dia terus masuk ke dalam perut kereta dan meluncur pergi meninggalkan Nara.
"Tak guna!"
---------------------------------------------
Taeyang melawat Seungri pagi itu. Dia melihat Hana sedang duduk bersebelahan Seungri di atas katil."Heh? Youngbae hyung! Marilah masuk."
"Aku bawa bunga."
Taeyang menggantikan bunga yang telah layu kepada bunga yang segar dibawanya.
"Oppa. Saya nak balik dulu. Petang ni ada kerja sikit."
Hana mencium pipi Seungri. Taeyang memandang Hana sehingga dia hilang dari pandangannya.
"Jiyong tak datang?"
YOU ARE READING
SOBER
FanfictionBigbang terpisah sejak G-Dragon dikecam teruk pada tahun 2009. Mereka tidak lagi mengeluarkan album baru. Adakah mereka akan bersatu semula?