Malam anugerah itu, Daesung tidak turut hadir. Hanya mereka berempat yang hadir. Mujur media tidak heboh tentang pergaduhan mereka tempoh hari. Jiyong masih tidak bercakap dengan Taeyang.
"Hyung. Okey tak?"
Seungri memeluk belakang Jiyong. Jiyong senyum pahit.
"Okey jer. Wae?"
"Cakaplah dengan Youngbae hyung ... Kesian dia ..."
Jiyong hanya ketawa perlahan. Bigbang telah menerima empat anugerah malam itu. Anugerah keempat mereka semua diberi peluang untuk berucap.
"Terima kasih VIP's! We love you all! Thanks for this great award. We'll try to be better and produce more albums for our fans!"
Seungri menarik Jiyong dan berbisik sesuatu.
"Cakap hyung dengan kami semua dah berbaik."
Jiyong mengangguk dan senyum. Dia agak gelabah dan sebak.
"Thanks ... Thank you ... Argh ... I ... I really want to thank ... Mmm ... Our Mr YG, our parents, and urmmm our fans! VIP's! And urgh ..."
Jiyong menyeka air matanya. Semua peminat menjerit dan menyorak laungan Bigbang. Suasana menjadi pilu.
"We faced a lot of problems within four to five years. It's my fault. It's been a long day without my friends. I was all alone. One day, I walked alone and I asked myself, wherever I go, will I be criticized? But today, I am standing here, on the stage and I can see my fans. They do appreciate us! Give a big applause for you guys! I love you!"
Jiyong memeluk Top selepas memberi ucapan yang sayu itu.
"Jiyong is the best leader. He's great. A good guy, a hardworking man and my bae. He helped me a lot. When I heard the news about him, I went to his house. I knocked the door and I heard his tears through the door. He asked me to go away. But I was still there knocking the door until he opened it. He then hugged me tightly. He said to me, Youngbae, it hurts me a lot. I cried too and today he's still here. I love you Jiyong."
Jiyong memandang Taeyang dan memeluknya. Semua tetamu dan peminat yang hadir malam itu berdiri dan memberikan tepukan gemuruh kepada mereka.
YOU ARE READING
SOBER
FanfictionBigbang terpisah sejak G-Dragon dikecam teruk pada tahun 2009. Mereka tidak lagi mengeluarkan album baru. Adakah mereka akan bersatu semula?