Bab 19

515 41 1
                                    

Top meraut pinggang Ahrin. Dia menatap anak mata Ahrin yang berwarna coklat muda itu.

"Kamsahamnida."

"Wae?"

"Awak mempercayai saya lebih empat tahun."

"Seunghyun ah ... Saya rasa awak yang terbaik untuk saya. Walaupun awak jauh di New York sana, saya tetap rasa awak dekat dengan saya."

Top memandang ke hadapan. Ahrin menarik pipi Top.

"Wae? Ada benda yang awak tak bagitahu saya?"

Top menghembus nafasnya.

"Ahrin, awak tahu tak tentang kumpulan saya?"

"Tahulah. Kenapa?"

"Saya tak tahu macam mana nak satukan kami semula. Seungri dah okey. Masalahnya sekarang ialah Jiyong."

"Kenapa dengan dia?"

"Entah. Dia macam tak suka saya jer."

"Mana ada. Seunghyun, awak tahu tak kalau kawan kita marah dekat kita, dia tak akan tunjuk. Sebaliknya, dia akan berdiam diri. Mungkin awak ada salah cakap dengan dia. Mana tahu?"

Top mengangguk perlahan.
---------------------------------------------
Hana sering melawat Seungri. Boleh dikatakan setiap hari sehinggakan Taeyang dan Jiyong tidak dapat meluangkan masa bersama maknae.

"Melampau sangat dah si Hana ni. Jangan sampai ada kes aku tumbuk perempuan!"

"Sabar Jiyong. Aku faham perasaan kau. Nanti kita cakap elok-elok dekat dia."

"Bae, aku boleh nak melawat dia setiap hari tapi kalau si Hana tu ada dalam bilik tu, aku akan jadi entah! Aku rasa awkward!"

"Aku tahu. Aku pun rasa macam tu ju-"

iPhone 6 milik Taeyang berbunyi. Nama Nara terpapar di skrin telefonnya.

"Nara."

Jiyong mengangguk perlahan.

"Helo ada apa?"

"Oppa. Datang ambil saya dekat rumah."

"Ada apa?"

"Teman saya pergi shopping!"

Taeyang memandang Jiyong dari jauh.

"Erm Na-"

"Okey pukul 8 malam oppa! Annyeong!"

Nara menamatkan panggilan.

'Dasar perempuan tak guna! Sabar Youngbae sabar ...'

Jiyong memandang Taeyang dari jauh.

'Sejak kau ada kekasih ni, kita dah kurang lepak kawan. Tapi apa boleh buat? Kekasih itulah yang bahagiakan kau.'

"Jiyong ah."

"Aku faham. Pergilah."

"Mianhae."

Jiyong senyum dan pura-pura tenang.

'Aku tahu kau kecewa Jiyong. Tapi aku tak minta semua ni nak jadi. Aku dengan Nara ... Dah ... Haish ...'

SOBERWhere stories live. Discover now