Ett

3.5K 54 4
                                    

Måste bara meddela att detta kapitel blev en dålig start på den här boken, men ge den en chans ändå
-
En suck lämnade mina läppar och jag lutade mig mot den kalla stenväggen bakom mig. Källaren var mörk och de ända ljuset som spred sig i rummet var den gamla lampan som hängde och rostade i taket. Rummet var kallt och den lilla filten jag hade runt kroppen hjälpte inte mycket.
Jag stängde mina bruna ögon med en suck. Rummet bestod av en gammal soffa, ett bord och en hård säng. Dörren var igenbommad och gick endast att öppnas utifrån.

De plötsliga stegen utanför fick mig att öppna ögonen igen och låta blicken fästa sig på dörren. Dörren öppnades och den allt för bekanta gestalten tonade upp sig i dörren.
När han fick syn på mig tog ett äckligt flin plats på hans läppar och han gick fram mot mig med självsäkra steg. Väl framme vid mig satte han sig på huk och mötte min blick flinandes.
"Du har saker att göra", hans äckliga röst nådde mina öron och jag rös av obehag. En drös av kläder slängde han på golvet bredvid mig samt en påse som var fylld med olika sorters knark.
Utan att protestera bytte jag om och drog på mig den svarta jackan. I fickorna la jag i de små påsarna och följde tyst efter Felix medan han förklarade vart allt skulle levereras. Vid det här laget kunde jag nästan hela Stockholm utantill och hittade utan problem.
Han stannade vid ytterdörren och vände sig mot mig. Eftersom att han var någon decimeter längre än mig så var jag tvungen att kolla upp.
"Var tillbaka innan 00:00, annars vet du vad konsekvenserna blir", jag nickade kort och smet sedan ut ur ytterdörren för att göra det jag blivit tillsagd att göra.

Innan 00:00 || O.rWhere stories live. Discover now