Sexton

1K 43 8
                                    

Två timmar senare satt vi på Arlanda med två flygbiljetter till Hawaii. Ett leende fanns på mina läppar och ett litet skratt lämnade mina läppar när jag tänkte på hur Felix skulle reagera.
"Vad skattat du åt?", frågade Omar mig och kollade på mig med nyfiken blick.
"Nej jag tänkte bara på hur Felix kommer att reagera", sa jag och log. En rynka bildades mellan hans ögonbryn och han kollade frågandes på mig. Jag slog till mig själv mentalt, klart han inte visste vem Felix var.
"Jag menar min "kidnappare"", sa jag och skrattade smått.
"Jahaa, då förstår jag", sa han med ett litet leende på läpparna.
"Namnet Felix är fult", sa jag plötsligt. Jag hörde hur barnsligt det lät, men det var faktiskt sant. Jag hatade namnet Felix.
"Min bästavän heter Felix", skrattade Omar fram. Jag satte handen för munnen.
"Åh nej stackarn!", sa jag och flinade smått.
"Men din Felix är säkert snyggare än den Felix jag menar", sa jag och Omar nickade. Han började knappa på mobilen och jag kollade nyfiket mot honom.
"Här är han", sa han och riktade mobilen mot mig, på skärmen syntes två tonårspojkar. Ena var Omar och bredvid honom stod Felix. Jag stelnade till och var tvungen att blinka några gånger för att se om jag verkligen såg rätt. Men ingenting ändrades, bilden var densamma och så var personerna.
Det var samma Felix.

Innan 00:00 || O.rWhere stories live. Discover now