Fyra

1.9K 48 3
                                    

"Felix?", frågade jag och han såg upp från tidningen han höll i.
"Mm?", sa han och la ner tidningen på bordet med en smäll. Jag ryckte till men samlade mig snabbt och öppnade munnen för att få det jag ville ha sagt sagt.
"Vad heter killen runt hörnet på Ica?", han kollade konstigt på mig och tog en klunk av kaffet han hade ställt fram. Jag förstod mig egentligen inte alls på varför han drack kaffe då jag själv inte alls gillade den beska smaken och höll mig helst till O'boy.
"Varför undrar du det och varför tror du jag skulle svara på det?", sa han surt och kollade kallt på mig. Jag vände blicken mot fönstret för att möta regnet som smattrande piskade mot fönstret.
"Du är skyldig mig ett svar", sa jag sedan och kollade försiktigt på honom, rädd för hans reaktion. Dock behövde jag inte oroa mig då en uppgiven suck lämnade hans läppar och han såg ut att fundera innan hans trötta blick mötte min.
"Omar, Omar Rudberg", sa han sedan och återgick till tidningen. Jag mumlade fram ett snabbt tack innan jag ställde mig upp och på nolltid var jag nere i källaren.
Jag la mig ner på den hårda sängen och slöt ögonen. Dock kunde jag inte tänka på något annat förutom honom. Omar.
-
Ja, pissigt kapitel ahahah. Lol fråga inte vad som hände i slutet.
Meeen jag var trött när jag skrev detta och har ingen ork till att läsa igenom det. Så jag hoppad iallafall att detta duger. Ilsym❤️

Innan 00:00 || O.rWhere stories live. Discover now