Tolv

1.2K 41 2
                                    

En kvart senare satt vi med varsin Frappe i handen och diskuterade vilt om Sam Smith eller Ed Sheeran var bäst.
"Men Ed har bättre röst?!", sa jag och log mot Omar som vilt protesterade.
"Men Sams låtar är bättre!", jag skrattade smått åt honom och tog en klunk av frappen framför mig.
"Men Ed är ändå bäst!", skrattade jag men mitt skratt dog snabbt ut när jag såg vem, eller rättare sagt vilka som kom insläntrande på fiket. I ren panik slet jag på mig jackan och drog på luvan. För in på fiket kom ingen mindre än min mamma och lillasyster.
"Fan helvetes jävla skit, fuck fuck fuck", viskväste jag och Omar kollade förvånat på mig. Med panikslagna ögon ser jag hur min lillasyster vid namn My vänder sig om och kollar mot vårt bord. Jag ser i ögonvrån hur hon noga studerar det lilla hon ser av mig. Plötsligt öppnas hennes mun men inget kommer ur, hon vänder sig snabbt mot mamma och pekar mot vårt bord.
"M-mamma-A Ä-är inte det Keela?", mamma vände sig hastigt om och kollade mot bordet jag och Omar suttit vid. Men innan hon hann se hade vi redan hunnit ut ur fiket och sprang för glatta livet bort från fiket där min syster och mamma befunnit sig vid. Omar sprang frågandes efter men jag bad honom hålla käft och följa efter mig.
-
Hoppas det ändå var helt okej kapitel

Innan 00:00 || O.rWhere stories live. Discover now