Trettio

908 42 4
                                    

"Men varför sköt du mig?", frågade jag chockat och kollade på honom där han stod med ett äckligt flin i ansiktet.
"Jag kunde dött", fräste jag och gav honom en hatisk blick samtidigt som rädslan för honom växte. För visst visste jag att han var kapabel till att skada mig, men nu visste jag även att han kunde döda mig genom att bara knäppa med fingrarna.
"Du sprang ifrån mig och jag visste vart jag sköt", sa han nonchalant och kollade uttråkat på klockan.
"Omar borde vara här snart", mumlade han för sig själv. Det var nog inte meningen att jag skulle höra men det gjorde jag och ett litet leende spred sig över mina läppar. Omar kom för att ta mig härifrån och ta ut chippet från min handled. Sen var jag fri.
"Felix?", frågade jag när en kvart gått. Han lät blicken landa på mig och nickade som ett tecken på att jag skulle fortsätta.
"Kommer du låta mig vara när chippet är ute?",frågade jag och kollade osäkert mot honom. Han flinade smått åt mig.
"Vi får se", sa han sedan och lät blicken vandra ut genom fönstret innan han fick ett större flin på läpparna. Jag rös av obehag.
"Du är vidrig", sa jag efter ett tag. Han ryckte på axlarna  innan han nickade utan att kolla på mig.
"Jag vet", sa han enkelt, helt utan känslor.

"Du är en idiot", fräste jag. Vet inte vart ilskan kom ifrån. Han svarade inte.
"Du är så jävla..", jag hann inte klart innan han ställde sig hastigt upp och avbröt mig. "HÅLL FUCKING KÄFTEN INNAN JAG SKJUTER DIG I HUVUDET", fräste han ilsket och kollade hatiskt på mig innan han klampade ut ur rummet och lämnade mig ensam. Mitt hjärta slog snabbt och jag skakade smått av rädsla. Men jag antar att jag fick skylla mig själv för det faktiskt var jag som fick honom upprörd, eller rent ut sagt vansinnig.

Suger på inlevelse osv ahahahhaha sry

Innan 00:00 || O.rWhere stories live. Discover now