Några dagar hade gått sedan sist jag såg Omar och jag satt återigen nere i den kalla källaren. Vintern hade börjat komma vilket fick rök att bildas vid utandning. Klockan var strax över två på natten och jag satt vaken för att försöka hålla värmen med den tunna filten jag fått av Felix. Tack så mycket idiot. Generöst, verkligen. Jag lät en suck lämna mina blåa läppar och jag kröp ihop till en boll under filten.
Efter en stunds av suckar reste jag mig rastlöst upp och gick mot källardörren. Jag ryckte lite rastlöst i handtaget och till min förvåning gled dörren upp. Jag flämtade chockat till och ett leende placerades på mina läppar när jag fick en idé.
Jag klev försiktigt in i den varma delen av huset och stängde dörren försiktigt efter mig. Med tassande steg tog jag mig ljudlöst upp för trappan och kom direkt upp i köket. Jag smet in i hallen och ryckte åt mig närmaste ryggsäck som jag sedan proppade ner filten i. Jag hämtade även min mobil, som jag för övrigt absolut inte fick använda utan Felix uppsyn eller när jag var på uppdrag. När jag sedan stod redo i hallen med mössa, jacka och skor samt ett par av Felix stora vantar nerproppade i väskan log jag stort för mig själv och vände mig om för att gå ut. Men precis när jag stoppat handen på handtaget hindrade jag mig själv och smet in i köket igen. Där roffade jag åt mig penna och papper och skrev en liten lapp.
Man ska alltid låsa efter sig, idiot ;)
Jag la lappen på bordet och gick återigen ut i hallen. Denna gången gick jag dock ut genom ytterdörren och möttes av den kalla luften som utstrålade vinter. Men trots kylan kunde jag inte låta bli att le stort för mig själv. Jag stängde försiktigt bakom mig och började sedan småjogga bort från det vidriga huset jag spenderat alldeles för mycket tid i.
"Jag är fri", viskade jag för mig själv och log stort.
YOU ARE READING
Innan 00:00 || O.r
Fanfiction"Vad är klockan?" "23:47" "Fuck, jag måste dra" FÄRDIGSKRIVEN