Tjugo

1K 41 12
                                    

"Pax för att ligga där!", sa jag och pekade mot högra sidan av den stora dubbelsängen. Omar skrattade men nickade sedan. Jag log stort och slängde mig i sängen.
"Tänk att vi verkligen är här", sa han lyckligt. Jag log stort. Tänk att jag slipper alla sömnlösa nätter, alla slag och alla tårar.
"Jag vill bada!", sa jag plötsligt och öppnade min resväska för att ta fram badkläderna. Omar tjöt lyckligt till och slängde av sig alla kläder förutom kalsongerna och letade sedan efter hans badbyxor. Medan jag smet in på toan och böt om. När jag kom ut stod Omar där med en handduk över axeln och solglasögon placerade på huvudet. Jag ryckte åt mig mina solglasögon innan jag sprang ut från hotellrummet.
"Sitsen i polen är en rutten fisk!", tjöt jag och rusade mot polen. Påvägen fann jag en ledig solstol som jag, bokstavligen, slängde ifrån mig handduk, mobil och solglasögon innan jag slängde mig ner i poolen och lät de svalkande vattnet omsluta mig.
När jag kom upp till ytan såg jag även att Omar var i.
"Jag vann", sa jag och lipade mot honom. Han putade med underläppen och blängde på mig. Jag skrattade smått och dök under ytan. När jag kom upp sökte jag med blicken efter Omar, men jag såg honom inte. Han kanske gick upp, hann jag tänka innan jag kände två händer ta tag om mina ben. Ett skrik lämnade mina läppar och jag försökte sprattla mig ur greppet. Händerna lossnade och snart dök Omars söta ansikte upp ur vattnet och kollade på mig med busig blick.
"Inte kul Omar!!", sa jag och putade med läppen, men snart bröt även jag ut i skratt.

Jag vet kapitlet är fett sent haha. Dessutom förstår jag knappt vad jag skrivit och är inte nöjd, men jag kände att jag var tvungen att publicera något. Så nu har ni ett kapitel.
Ilysfm❤️

Innan 00:00 || O.rWhere stories live. Discover now