bab 6

17.4K 750 6
                                    

Di kereta masing-masing mendiamkan diri. Tiada topik hangat yang ingin mereka bualkan. Mya dengan dunianya sendiri, bagitu juga dengan Zafri yang masih fokus dengan pemanduan. Sampailah di restoren, baru Zafri yang bersuara.

"Kau nak makan apa? Dekat kereta asyik suap perut je. Ada isi ke dalam tu?" Zafri mula fikir yang bukan-bukan.

Mya mengecilkan matanya, geram. "Sorry sikit eh? Aku masih lagi dara okey. Jangan nak memandai kata aku berisi." Marah Mya. Tak sangka lelaki itu akan menganggapnya seperti itu. Cis!

Mereka mengambil pesanan dulu sebelum memulakan perbualan. "Kau ni siapa? Aku tak kenal kau? Dan kenapa kau ambil aku sebagai kekasih part time kau? Apa muslihat kau?" Berdas-das pertanyaan dari Mya. Memang dia tak kenal siapa lelaki di depannya.

Seperti yang Zafri jangkaan, perempuan itu akan menjayakan pelbagai soalan. "Aku akan jawab apa kau kau tanya. First sekali, nama aku Zafri Iskandar. Second, Memang aku pun tak kenal kau. Third, sebab aku ambil kau sebagai kekasih part time aku.. Kau adalah menepati ciri-ciri yang umi aku nak. Finally, aku tak ada muslihat apa-apa pun. Soalan kau dah terjawab. Any questions?" Zafri mengangkat kening. Mya mencebik.

"Macam lah tak ada orang lain selain aku, punya berlambak perempuan dekat KL, kenapa pilih aku. Pelik la lelaki gila ni." Suara Mya diperlahankan, takut Zafri akan mendengar apa yang dia katakan.

"Ehem, I can heard what are you talking now.." Dengar saja apa yang diperkatakan oleh perempuan ini. Zafri tahu ini terdesak. Untuk seketika dia perlu pinjam Mya untuk kegunaannya semata-mata.

Makanan sudah sampai, makanan yang sudah lama dia tidak menjamah. Nasi ayam.... sedapnya. Mya menjamah makanan di depannya tanpa memperdulikan Zafri di depannya.

Zafri agak terkejut melihat Mya yang agak berselera. Hmmm, orang kampung katakan. Tak pernah makan-makan macam ni agaknya. Telefonnya berbunyi... Zafri mengeluh. She's again, Argh!

"Hello, ye sayang. I ada dekat restoren, tengah makan. Sorry lah tak dapat termakan you pergi shopping. Tadi I busy sangat. Next time kita pergi sama-sama eh?" Bohong Zafri. Dia malas hendak melayan kekasihnya lagi seorang.

"You ni jahat lah. Beria-ia je kata nak keluar dengan I. Sekarang You dekat restoren mana?" Tanya Suzy. "I ada dekat restoren kasih dekat dengan butik FZ je. Kenapa?" Mya mencebik. Mesti itu kekasihnya.

"Kejap lagi I datang, kitab makan sama-sama. You tunggu I tau." Belum sempat Zafri ingin bercakap, taulannya di putuskan. Dia menggemparkan telefon di atas meja.

Mya agak terkejut. 'Oi, telefon mahal tu... sayangnya di hampas.' Dia menggeleng kepalanya. Asal berpandangan kekasih, mesti telefon atau barang di bilik menjadi mangsa balingan. Apalah...... manusia, manusia.

"Kau dah makan ke belum?" Tanya Mya. Zafri diam... tiada balasan dari lelaki itu. 'Lantak lah Mya, buat apa nak kesah pasal dia.' Mya meneruskan minumannya.

Tangan Mya di pegang tiba-tiba. "Ikut aku sekarang." Mya tergamam. First time lelaki berani pegang aku. Mya cuba melepaskan pegangan Zafri tetapi tidak berjaya. Pegangan Zafri yang sangat kuat membuatkan dia mengaduh kesakitan. "Let's me go.." Mya menarik tangannya, masih lagi tidak berhasil.

Zafri menarik Mya pergi dari restoren itu. Dia risau kalau kekasihnya akan terserempak dengan mereka berdua. "Zafri, please let's me go. You hurt me!" Suara Mya sudah bergetar. Sekejap lagi air matanya akan gugur, tetapi masih boleh di tahan.

Zafri perasan perubahan suara Mya. Serta-merta pegangannya di lepaskan. "Sorry, aku..." Zafri tiada apa-apa yang ingin katakan. Lidahnya kelu apabila melihat air mata Mya sudah menitis.

Tiba-tiba dia berasa bersalah terhadap perempuan ini. Ringan saja jarinya mengusap air mata yang mengalir di pipi Mya.

"Jangan sentuh aku. Kau bukan mahram aku." Tengking Mya. Hatinya berasa panas, sakit hati sangat. Perlakuan Zafri tadi cukup-cukup hampir dia terbuai.

Suzy mencari restoren yang di katakan oleh Zafri di telefon. "Maybe, ini restorennya. Tak sabarnya nak makan dengan my sweetie." Teruja rasanya bila dapat tahu keberadaan kekasihnya.

Dia mencari bayangan Zafri di restoren. Tiada? Dia pergi di tempat parking kereta. Tiada juga. Suzy mengeluh. Sudah banyak kali Zafri memberi alasan yang sama. Suzy menjadi curiga akan kekasihnya itu.

Dia ternampak susut tubuh Zafri bersama perempuan bertudung litup. Hatinya panas meluap. Ini ke yang di katakan busy? Suzy tersenyum sinis. Dia pergi ke arah mereka.

"So... inilah yang You katakan busy everyday, Zafri Iskandar?" Suzy cuba menahan api kemarahan. Belum tiba saatnya dia melepaskan kemarahan.

Zafri terkedu... Mya menoleh ke belakang. Perempuan yang hanya mengenakan blaus tanpa lengan paras peha. Inikah ciri-ciri yang disukai oleh lelaki ini? Untuk seketika Mya membalas pandangan Perempuan seksi itu.

"You sanggup tipu I untuk perempuan bertudung litup ni? You ni kenapa? I tak cukup menarik ke dekat You?" Suzy mendekati Zafri. Meluat Mya melihat adegan kekasih lelaki itu.

"Sorry Suzy, I tak ada pilihan lain. You bukan jodoh I." Senang sahaja Zafri kata. Tapi bukan senang bagi Suzy. Hati perempuan lain dengan hati lelaki.

Suzy senyum sinis. "Sebab perempuan ni ke You berubah? Tell me baby." Suzy mengusap pipi Zafri tetapi sempat di tepi oleh Zafri. Suzy menggenggam tangannya. Dia sudah bersedia untuk melepaskan kemarahannya.

Pang!!! Pang!!!

Mya terkedu, tergamam, terkejut. Semua dia rasa. Pipinya terasa perit apabila perempuan tak sedar diri itu menampar dia dua kali berturut-turut. Hanya Allah je yang tahu betapa sakitnya sekarang ini.

"Hey, perempuan murahan. Kau dengar sini. Tak payah lah nak tunjuk alim sangat. Dasar perempuan tak tahu malu. Rampas hak orang lain." Kepala Mya di tolak-tolak oleh Suzy.

Pang!!!

Mya dan Suzy terkedu. Akhirnya Zafri melepaskan tamparan pada kekasihnya hanya kerana Mya. "Stop it. You dah sakit kan hati bakal isteri I. You akan terima padahnya." Amaran yang diberikan tidak memberi kesan kepada Suzy sebaliknya Suzy hanya senyum.

Mya terkedu. Bakal isteri? What? Mya membiarkan Zafri menarik dia masuk ke dalam kereta. Apa yang terjadi tadi seperti dalam mainan minda nya. Pipi sudah merah seperti tomato, sakit sangat.

Macam mana story tadi? Gempak tak? Itu baru permulaan. Banyak lagi yang Mya harus harungi selepas ini.

Jangan lupa tinggalkan vote dan comment anda sebelum meninggalkan halaman ini. Terima kasih. ;)

Kekasih Part TimeWhere stories live. Discover now