Pagi itu Mya terpaksa ikut Zafri ke pejabat dengan sebab-sebab yang tak masuk akal. Nak tahu apa sebab nya.
1) Takut nanti dia rindu aku.
2) Risau dengan keadaan aku yang masih tak sesuaikan diri di rumah umi. (Alahai, macam lah aku ni makhluk asing yang baru sampai ke bumi.)
3) Nanti dia bosan dekat pejabat, aku lah yang jadi mangsa bulinya.
4) Sebagai seorang isteri kena menurut kata suami. (Perkataan ni macam ustaz sangat, jadi aku takut nak tolak.)Mya hanya memakai dress labuh berwarna merah hati dan shawl pink. Solekan yang dikenakan oleh Mya cukup simple, kalau tebal sangat macam hantu. Lari pula nanti laki aku. Hahaha.
"Mya! Sini kejap." Baru saja Mya ingin melangkah keluar daripada bilik ni, nama nya dipanggil. Siapa lagi kalau bukan mamat playboy yang dah pencen.
Mya masuk ke dalam bilik persalinan. "Nak apa? Lama nya kau siap, mengalahkan perempuan." Bebel Mya. Malas nak pandang ke arah Zafri yang belum memakai kemeja nya. Sengaja lah tu nak suruh aku tolong pakai kan.
"Pandang lah sini. Tolong saya pakai kan kemeja ni." Tekaan nya betul. Dia takkan terpedaya dengan helah Zafri.
"Buat la sendiri. Kau kan ada tangan, ada mata nak tengok. Dah la, aku tunggu dekat bawah. Cepat sikit, perempuan pun tak lama sangat nak siap." Sindir Mya.
Baru saja Mya ingin pergi dari situ, Mya hilang keseimbangan badan apabila tangannya seperti di tarik oleh seseorang. Serta-merta tubuh Mya tersembam ke bidang dada Zafri. "Tolong saya pakai kan kemeja." Amaran keras daripada Zafri. Mana sanggup Mya nak pandang mamat playboy yang sudah pencen ni. Geram jugak rasanya bila Zafri sesedap rasanya saja tarik tangannya. Nasib baik tak jatuh tersungkur.
"Sedap ke peluk badan saya yang six pack ni?" Zafri menyindir Mya pula. Satu berbalas satu. Yeah kita Mya!
Mya meleraikan pelukan. Malu beb! Mana nak sorokkan muka saat ni. Yang dia tahu hanya lah menundukkan muka saja. Kemeja bersorak abstrak merah hati di ambil di tepi almari. (Gambar di atas)
"Kenapa tundukkan muka tu. Malu eh?" Sakat Zafri. Mya mencebik bibir. "Mana adalah, aku malas nak tengok muka kau yang kurang Hensem tu." Mya mengusik Zafri pula. Biar dia rasakan diri dia tak cukup Hensem.
Zafri mengerutkan dahinya. Dia merendahkan badannya setara dengan badan Mya yang hanya paras bahu zafri saja. Tengoklah, betapa kerdilnya aku! Sob sob!
Kini Zafri dapat melihat wajah Mya yang cemberut itu. Buruk gila lah. "Awak ni memang suka tundukkan kepala eh? Pandang lah saya. Dosa tau awak ingkar apa yang saya suruh sebagai suami." Mya terpaksa memandang Zafri. Kalau tak guna ayat-ayat ustaz tu tak boleh ke? Nak juga taktik kotor konon!
"Dah puas dah?" Mya mendongakkan wajahnya. Mya agak terpegun bila dapat melihat muka Zafri dari dekat. Ya Allah! Hensem nya suami aku ni. Baru aku perasan mata dia sepet macam mamat korea. Hidung mancung, bibir jangan cakap lah, merah kot macam pakai gincu. Rasa nak cium je bibir dia tu. Mya! Bangun Mya. Kau nak cium bibir dia, angau ke kau ni. Tak mungkin lah.
"Dah habis tenung saya? Dah lambat ni. Sambung dekat pejabat eh. Sesi tenung-tenung saya akan bersambung." Zafri terus keluar ke bilik persalinan dan tinggalan Mya yang berdiri di situ seperti patung cendana.
********
Mya mengejar Zafri yang nun jauh di sana. Penat mengejar dia yang terburu-buru ke pejabat. Lastnya Mya malas nak mengejar Zafri dan membiarkan Zafri ke pejabat untuk selesaikan kerja nya.
YOU ARE READING
Kekasih Part Time
RomancePublished : Dis2015 - July2016 Pertemuan Mya Umairah dengan lelaki buaya darat membuatkan Mya terjebak dengan permainan lelaki buaya darat. Aku.... aku.. nak minta tolong kau, tolong menyamar jadi kekasih aku dekat depan keluarga aku. Please!!! -Za...