F E L I X
När jag öppnade mina ögon blev jag direkt nästan rädd för ljuset. Jag gnuggade jag mig i ögonen och stönade trött. Vände mig om i sängen och förväntade mig att se Oscar Enestad bredvid mig.
Jag hade inte varit så full så att jag knappt kom ihåg vad jag gjorde. Jag kom ihåg att jag låg med honom. Och jag ångrade det. Men han var ändå bra i sängen, även fast jag inte ville erkänna det.
Men han låg inte bredvid mig. Sängen var tom, om man inte tänkte på mig.
Jag hörde hur någon harklade sig från dörren. Snabbt blickade jag upp och fick syn på Ogge. Han hade korsade armar och stirrade på mig med en hård blick.
"Vem låg du med igår?" fräste han.
"I-Ingen", viskade jag.
Jag tänkte inte alls på hur mycket makt han hade på mig. Han bestämde över mig. Han var min pojkvän, men mer som min egen diktator.
Han kröp upp på sängen och tog ett hårt tag om min hals. Min hals var alldeles full med sugmärken, för övrigt.
"Du ljuger inte för mig", sa han hårt. "Du vet att jag bestraffar dig."
Jag nickade försiktigt och stängde mina ögon. Han rullade av mig och stod vid sängkanten.
Sekunden efter kom Oscar in i rummet – i enbart underkläder. Han kliade sig lätt i nacken och flinade lätt.
"Tja, jag låg med din kille igår, lugnt va?" flinade han.
Ogge sa ingenting, han rusade bara ut ur rummet. Jag hörde hur hårt han smällde igen ytterdörren. Han blev svartsjuk och arg på allt jag gjorde "fel". Det mesta var fel enligt honom. Jag var som hans lilla marionettdocka.
Han ville att jag skulle vara den där lilla oskyldiga pojken som lydde honom, men honom ville inte jag vara, för det var inte jag.
Oscar skrockade lågt och satte sig på sängen. Drog en hand igenom sitt blonda hår.
"Gulligt med svartsjuk pojkvän", skrockade han.
"Håll käften", fräste jag. "Om du hade stuckit tidigare och lämnat min hals ifred skulle han inte behövt lacka."
Han la sig över mig och drog med fingrarna över min ena kind. Han slickade sig om läpparna och flinade. Jag knuffade iväg honom från min kropp och korsade mina armar över bröstet.
Han skrattade bara högt och slog bak huvudet. Jag skulle ljuga om jag sa att han inte var attraktiv, det gjorde mig arg.
"Men kan du bara sticka och låta mig ta itu med mina problem själv?" fräste jag.
"Visst, ring mig senare", flinade han. "Jag la till mitt nummer i din telefon, babe."
Han lämnade sängen och drog på sig sina mörka kläder. Han gav mig en sarkastisk slängkyss och skrattade innan han gick. Jag bara suckade högt och slängde täcket över ansiktet.
Jag skulle alltid fucka upp allting. Jag skulle alltid göra så att Ogge skulle lacka på mig, så han skulle slå mig. Jag hatade honom, men jag var ju så förälskad i honom. Jag hatade mig själv för att jag inte vågade vara mig själv. Han hade mig verkligen runt lillfingret.
-
För det första. Du som läser detta är så jävla bra. Om du är glad idag, då är jag jätteglad. Om du är mindre glad, försök prata med någon som gör dig glad.
Jag vill bara att du ska förstå att jag tror på dig och bryr mig om dig. Jag kan inte göra mycket, men jag kan försöka muntra upp dig lite. Du är vacker, du är omtyckt, du är så duktig på saker du tycker om, du är unik. Du är så jävla bra, tack för att du finns.Damn, I can be cheesy.
Hallå jag har upptäckt en grej. Jag tycker bara om malt kött, som typ köttfärs. Allt annat kött är torrt, oaptitligt och bara tråkigt. Är fler människor som mig eller är jag helt ensam?
Åh juste, jag ska göra en muntlig presentation på engelskan om några veckor om exakt vad jag vill, har ni några idéer på vad jag skulle kunna prata om?
Alltså åh, häromdagen drömde jag att jag träffade Troye Sivan och att han typ bodde hos mig :( Det fick mig att tänka på gången då jag verkligen träffade honom, på Arlanda när han kom till Sverige. Jag och massa kompisar hade skyltar som bildade meningen "Welcome to Sweden Troye and Connor. Enjoy your time here, even though it's cold.", har jag för mig att det stod. Och Troye ville lägga upp en bild på oss på sin Snapchat då men han hade inte sin mobil nära sig :( Tänk hur jävla coolt det hade varit att vara på hans Snapchat...
En sak jag har tänkt på, det är det här med alkohol. Att människor dör för att få testa när de är minderåriga, att det ska finnas på alla fester, man ska bli full och så vidare. Jag förstår inte grejen egentligen. Jag ser inte alls framemot att dricka, jag tänker inte ens göra det för alkohol är så jävla förstört för mig på grund av privata skäl. Vad anser ni om det?
Aja, hoppas ni får en fin dag! Det är ju kristihimmelsfärd imorgon, vilket betyder att man är ledig, right? Du klarar denna dag!
Kommentera någonting så blir jag glad :)
Puss och kram ❤
YOU ARE READING
Fools » foscar
Fanfiction"Only fools fall for you, only fools, Only fools do what I do, only fools fall, Only fools fall for you, only fools, Only fools do what I do, only fools fall." [ kan innehålla våld, hårda ord, sexuella handlingar, samt kanske lite triggade handlinga...