Jag har några roliga frågor (typ) i meddelandet på slutet ;)
-
O S C A R
Skickat från: Mig
Tid: 14:45
"Möt mig vid plattan"
Skickat från: Sandman
Tid: 14:50
"Varför skulle jag vilja träffa dig?"
Skickat från: Mig
Tid: 14:51
"För att jag säger det"
"Det är kallt som in i helvete, kom"
Skickat från: Sandman
Tid: 14:51
"MEN JAG VILL INTE TRÄFFA DIG DIN IDIOT"
Skickat från: Mig
Tid: 14:52
"Sandman för i helvete"
Skickat från: Sandman
Tid: 14:53
"Okej bara för att jag är i stan"
"Men det är inte för att jag gillar dig Enestad"
Jag skrockade lågt och drog ett djupt halsbloss av cigaretten som låg mellan mina fingrar. Jag satt på en av trapporna på Plattan och tittade bortåt.
Plötsligt såg jag honom komma. Han hade en stor mörk hoodie på sig, med luvan över huvudet. Han tittade försiktigt upp och fick syn på mig. Han gick fram till mig och tittade länge på mig. Bet sig försiktigt i underläppen. Jag fimpade cigaretten och ställde mig upp för att stå framför honom.
"Dra av dig luvan", sa jag.
"Varför ska jag göra det?" frågade han irriterat. "Du bestämmer inte över mig."
Jag brydde mig inte om hans irriterade röst, utan drog av honom luvan ändå. När jag fick syn på hans ansikte förstod jag varför han inte ville dra av sig luvan. Hans ansikte var alldeles skadat. Runt ögonen fanns det blåtiror, torkat blod låg över hela hans ansikte, sår fanns över hans ansikte, det var alldeles förstört.
"Var i helvete har du gjort med ditt ansikte?" frågade jag.
"Måste du fråga, din idiot?" fräste han.
Han drog över luvan på huvudet och jag kunde bara se hans arga ögon. Jag höll upp händerna och höjde mina ögonbryn.
"Du behöver inte täcka ditt ansikte, babe", sa jag och försökte röra hans ansikte.
Direkt slog han bort min hand. Hans gröna ögon var alldeles mörka. Det fick mig att skrocka lågt. Jag drog handen igenom mitt hår och slutade inte titta på honom.
"Egentligen så förstår jag inte hur Ogge kunde falla för en idiot som dig", sa jag med ett skratt. "Bara idioter faller för dig. Men vänta han är en idiot."
"Varför faller inte du för mig då?" kontrade han.
"Senaste gången jag kollade så var jag ingen idiot", svarade jag och flinade.
"Då måste det vara länge sedan du kollade då", sa Felix och gav mig ett brett flin som svar.
Jag korsade mina armar och skrattade lågt. Han korsade sina armar han med. Hans gröna ögon stirrade in i mina blå.
Även fast jag avskydde hela honom, så kände jag någon sorts dragningskraft till honom – och jag tyckte inte om det. Jag tyckte om hans beröring på mig. Men jag tänkte inte på att det var han. För jag hatade honom.
"Tack för den här lilla pratstunden, Sandman", sa jag sedan. "Vi ses."
Medan jag tänkte mig börja gå bort från honom la jag ena handen över hans rumpa och klämde löst till. Han stönade lågt och jag skrattade högt. Sprang ner för trappan vi hade stått i och gick bort.
-
Åh herregud vad nere jag var igår. Under kvällen var jag på en fest. Jag gick dit med min bästa vän, men efter bara typ en timme var hon tvungen att gå då hon hade fått ett samtal om att en närstående släkting hade gått bort. Hon var tvungen att åka direkt till sjukhuset med sin familj för att säga ett sista "hejdå". Dock bestämde jag mig för att stanna ett tag till.
Sämsta. Beslutet. Någonsin.
Jag satt bara på en stol för mig själv hela tiden. Kände mig utanför och osynlig, kände hur jag verkligen inte passade in.
Alla skrek och dansade om vartannat, försökte få igång alla. Men jag satt bara där, kämpandes mot tårarna hela tiden, för ingen förstod ju någonting.
Dock fick jag ju frågan "hur är det?" "är du ledsen?", men jag svarade bara att jag hade en dålig dag eller att jag var trött. Då fick jag bara "okej" som svar, för varför skulle någon vilja prata om hur man egentligen mår?Jag känner nu när jag skriver det här att jag blir lite nere och börjar tvivla på mitt värde igen. Så om ni vill försöka muntra upp this little bean (aka mig) så skulle det betyda mycket.
Om man inte bryr sig om den där festen. TACK FÖR 400 FÖLJARE?? Hur sick? Alltså wow, tack tack tack, 400 följare hade jag aldrig trott att jag skulle få. Ni är verkligen bäst. ❤❤
På tal om inget. Hur tror ni att jag ser ut? Om ni inte följer mig på Instagram eller Twitter, inte har mig på Kik eller Snapchat. Hur tror ni att jag ser ut? Jag är nyfiken (:
Hur tror ni att jag är som person?I alla fall, ni är bäst och det vet ni, jag älskar er alla. Hoppas ni mår bra för det förtjänar ni, puss och kram ❤
YOU ARE READING
Fools » foscar
Fanfiction"Only fools fall for you, only fools, Only fools do what I do, only fools fall, Only fools fall for you, only fools, Only fools do what I do, only fools fall." [ kan innehålla våld, hårda ord, sexuella handlingar, samt kanske lite triggade handlinga...