seven

1.2K 76 4
                                    

O S C A R

Jag stod och knackade på dörren till Felix och Ogges lägenhet. Jag brydde mig inte ett dugg om att Felix ville att jag lämnade honom ifred, för jag tänkte inte göra det. För min dragningskraft till honom blev bara starkare och starkare, och jag gillade det inte alls. Men jag behövde honom verkligen, av någon dum anledning.

Dörren öppnades och jag fick syn på Ogge. Han såg lika arg ut som vanligt. Var han alltid arg eller?

"Och vad fan vill du?" fräste han.

"Jag vill träffa Felix", sa jag enkelt.

Jag försökte trycka mig förbi honom, men han stod bara i vägen. Han höll armarna i kors och såg på mig med ögon arga av hat.

"Men han vill inte träffa dig", snäste han.

Plötsligt hörde jag Felix gälla röst från lägenheten. Han kom närmare och slöt upp vid Ogges sida. Ogge drog honom intill sig. Felix bet sig hårt i underläppen och tittade argt på mig.

"Du vill inte träffa den där idioten, eller hur?" mumlade Ogge i hans öra och kysste hans kind.

Felix skakade direkt på huvudet och vände sedan sitt huvud mot sin pojkvän. Ett hånfullt leende klistrades på Ogges läppar. Han vände blicken mot mig igen.

"Precis vad jag sa, så försvinn innan jag bryter näsan av dig igen", väste han.

Sekunden efter stängde han dörren mitt framför näsan på mig. Jag muttrade trött och vände mig om för att gå. Medan jag sprang ner för trapporna drog jag fram min telefon och gick in på meddelandena.

Skickat från: Mig

Tid: 19:03

"Jag ska få dig att träffa mig ändå, Sandman"

När jag hade kommit ut ur höghuset plingade telefonen till. Det var Felix.

Skickat från: Sandman

Tid: 19:05

"Fuck off Oscar"

"Kan du inte förstå att jag inte tycker om dig alls?"

Skickat från: Mig

Tid: 19:05

"Fuck me"

Skickat från: Sandman

Tid: 19:06

"HUR JÄVLA SVÅRT SKA DET VARA ATT FUCKING LÄMNA MIG IFRED DIN IDIOT?"

"Du får mig att lacka"

"Du verkar inte fatta Ogges problem, och du verkar inte heller fatta vad försvinn betyder"

Skickat från: Mig

Tid: 19:06

"Det jag inte fattar är att du fortfarande kan vara tillsammans med honom"

"Du vet att jag kan få dig att njuta"

Skickat från: Sandman

Tid: 19:06

"Håll käften"

"Du tror att allt mitt och Ogges förhållande består av är sex"

"Du har väl inga känslor, så du vet inte hur man har ett förhållande"

Skickat från: Mig

Tid: 19:06

"Oh baby boy, varför måste du göra det så svårt?"

"Det är mycket du inte vet om mig"

"När ska du inse att du vill ha mig och inte honom?"

Skickat från: Sandman

Tid: 19:08

"Försvinn bara din idiot"

Min dragningskraft till honom blev starkare, och jag avskydde det. Jag ville få honom att få en likadan dragningskraft till mig som jag hade till honom. Jag ville få honom att förstå att Ogge kunde gå och dra åt helvete, och att jag skulle vara hundra gånger bättre för honom.

Men varför i helvete ville jag ha honom? Hade jag gått och blivit en idiot på riktigt? Det är bara idioter som faller för Felix Sandman.

-

En av mina bästa vänner (som går i min klass) skrev på Twitter om vår middag vi hade haft med klassen häromdagen, att den var jättedålig då alla de "coola" hade ignorerat oss (mitt gäng) helt, som att vi var luft. På något sätt hittade en från det "coola" gänget hennes Twitter och skrev till henne, och sa så onödiga saker om att de inte alls dömmer oss, att vi bara ska prata med dem osv, men det fungerar ju för fan inte när vår klass är mer splittrad än om någon har sönder en spegel och får massor med glas omkring sig.
Jag längtar verkligen tills jag slipper min klass och skola.

Idag har jag mitt sista (WOHO) nationella prov. Äntligen. Så är det hamburgare till lunch. Bästa.
(Igår var det tacos till lunch?? Goals??)

Hur mår ni idag då? Hur är det i skolan?

Skriv någon kommentar om något så blir jag glad, det är så kul när ni lever där i kommentarerna :)

Ni är bäst, puss och kram ❤

Fools » foscarWhere stories live. Discover now