thirteen

1.1K 73 14
                                    

O S C A R

"Hallå Enestad!" hörde jag någon högt ropa, för att överrösta musiken från festen vi befann oss på.

Jag vände mig om och fick syn på någon kille som jag inte kände igen. Jag hade så många kontakter med människor så att jag knappt kom ihåg vilka hälften var.

I vilket fall, han räckte över en burk med öl till mig innan han ställde sig mot väggen bredvid mig. Han tog en klunk av sin egen dricka innan han vände huvudet mot mig igen.

"Har du hört vad som har hänt med Molander?" frågade han sedan.

"Hur fan ska jag kunna veta?" muttrade jag och smuttade lätt på ölen.

"Han sitter ju häktad för i helvete!" utbrast han.

I samma sekund som han sa det satte jag drickan i halsen, vilket fick mig att hosta. Jag stirrade tvärt på honom.

"Det förvånar mig inte dock, fan vad skönt om man slipper den idioten", sa jag när hostan hade försvunnit.

Killen skrattade lågt.

"Juste det är du och Ogge som inte ens kan vara i samma rum, ni hatar varandra va?" skrattade han.

"Hatar varandra är ett för litet ord", frustade jag. "Helst av allt önskar jag at han flyttade till en annan planet."

Han skrattade fortfarande, dunkade mig lätt i ryggen. En blängande blick gav jag honom tillbaka.

"Hur länge har han ens suttit i häktet?" frågade jag lite ointresserat.

"Jag vettefan alltså, någon vecka kanske?" svarade han. "Det håller ju säkert på med allting hos den där jävla snuten också."

"Mhm", muttrade jag. "Men jag ska sticka ut och ta en cigg, så vi ses väl?"

Jag lät honom inte svara på min fråga, utan gick bara snabbt ifrån honom. Gick ut mot balkongen som fanns i lägenheten där festen ägde rum. Flera personer stod vid räcket redan och gjorde samma sak som jag tänkte göra – röka. De erbjöd mig en cigg som jag tog emot.

Direkt så hörde jag en sms-signal som jag kände igen – det var min telefon. Med en suck drog jag upp telefonen.

Skickat från: Sandman

Tid: 02:04

"Du ska vara med och vittna på rättegång imorgon"

Skickat från: Mig

Tid: 02:04

"Din idiot till pojkväns rättegång eller vadå?"

Skickat från: Sandman

Tid: 02:04

"Ja, du måste komma"

Skickat från: Mig

Tid: 02:05

"Vad händer om jag inte vill då? ;)"

Skickat från: Sandman

Tid: 02:05

"LÄGG AV DU MÅSTE KOMMA FÖR DU SKA VITTNA"

"DU SKA FAN BEVISA ATT HAN SLÅR MIG, ATT HAN INTE BARA SKADAR MIG FYSISKT UTAN OCKSÅ PSYKISKT"

"DU SKA BEVISA ATT MIN POJKVÄN ÄR EN IDIOT"

Skickat från: Mig

Tid: 02:05

"Jag borde ge dig en applåd som äntligen förstår att din pojkvän inte är något att ha"

"Om vi säger att jag kommer, vad får jag i gengäld?"

Skickat från: Sandman

Tid: 02:05

"Inget???"

Skickat från: Mig

Tid: 02:06

"Nähä då kommer jag väl inte :-)"

Skickat från: Sandman

Tid: 02:06

"VAD VILL DU HA DÅ?"

Skickat från: Mig

Tid: 02:06

"Dig, mig och en säng"

Skickat från: Sandman

Tid: 02:06

"Deal"

-

ALLTSÅ LOL, THIS SUCKS I'M SORRY!!!!

Besides that, hur mår ni?
Det är måndag, nationaldagen. Vi är inne på sista skolveckan, eller är det någon som slutar nästa vecka?

Jag kom och tänka på när höstterminen slutade, och man fick betygen. Jag räknade igenom mitt meritvärde eftersom att det var det värdet jag först skulle söka in med. Jag kommer ihåg hur ledsen jag var över att jag inte skulle komma in på det jag ville. Men så hade jag räknat fel, jag skulle komma in.

Och nu är jag faktiskt taggad på att se mina betyg. Det är mina slutbetyg i grundskolan, jag vet att jag har höjt mig i minst två ämnen.

Förutom att jag är väldigt trött så mår jag väldigt bra. Allt är bra.

Och hörrni, var inte så tysta i kommentarerna, det känns ju som att jag pratar med mig själv! :(

Aja, hoppas ni får en fin måndag! Ni är bäst, puss och kram ❤

Fools » foscarWhere stories live. Discover now