five

1.3K 81 18
                                    

O S C A R

Motvilligt öppnade jag mina ögon. Baksmällan slog mig snabbt. Jag gjorde inte de bästa besluten alla gånger.

Snabbt upptäckte jag att sängen jag låg inte var min – det var Felix och Ogges säng. Hade jag legat med Felix? I och för sig så hade festen varit i Felix höghus, fast i en annan lägenhet, så det var inte omöjligt.

Långsamt reste jag mig ur sängen. Drog på mig mina kläder igen.

Det enda som hördes utanför sovrummet var höga röster. Ogges och Felix röster. Försiktigt öppnade jag sovrumsdörren och smög ut. Ogge fick direkt syn på mig, släppte Felix och stirrade med onda ögon på mig. Motvilligt gick jag mot dem.

Felix vände sig mot mig. Hela hans ansikte var sönderslaget. Blåtiror täckte båda hans ögon, han kunde knappt öppna dem. Blod forsade ur hans näsa. Hans läpp var sprucken och även därifrån forsade det blod. Småsår täckte delar av hans ansikte. Förutom de rödlila sugmärkena jag troligtvis hade skapat natten innan så var hans hals alldeles rödflammig, troligtvis av ett strypgrepp.

Tårar gled ner för Felix kinder. Han såg så sårbar och liten ut bredvid Ogge.

Ogge knöt sina nävar och närmade sig mig. I panik backade jag. Han tog ett hårt tag om min tröja och drog mig nära sig.

"Du rör inte min Felix", fräste han hårt med mörk röst.

"Det borde inte heller röra honom", svarade jag kaxigt. "Så som du skadar honom."

Jag hade ingen aning om varför jag lät de orden lämna mina läppar. Jag förstod ju att det här inte skulle sluta bra.

Han släppte ner mig. Han lät sin knutnäve slängas in mot min mage. Jag kände direkt hur jag tappade andan. Jag föll ner på golvet och landade på rumpan. Han satte sig på huk över mig. Han tog ett hårt tag om mitt hår och dunkade mitt huvud i golvet flera gånger. Jag stönade till varje gång mitt huvud träffade golvet.

Han började gå på min näsa. Hans knytnävar träffade min näsa gång på gång. Jag kände hur den började bulta, hur blod började rinna ur den och hur någonting knäcktes. Det började nästan svartna för mina ögon. Blodsmaken nådde min mun och jag svalde hårt.

Plötsligt hörde jag Felix röst skrika i en väldigt gäll ton.

"Sluta innan han svimmar!" skrek han panikartat.

Ogge reste sig från mig. Jag hörde och kände hur han spottade mig mitt i ansiktet. Jag kved till av all smärta han hade gett mig.

"Dra åt helvete", fräste han.

Jag hade ingen aning om vad som hände, men hörde hur ytterdörren hårt smälldes igen.

"Och då var han borta igen", suckade Felix.

Jag försökte öppna mina ögon. Såg hur han satte sig bredvid mig. Han petade lätt på min näsa och jag kved återigen till. Jag satte mig försiktigt upp och tittade på hans mörbultade ansikte.

"Varför ska vi skapa problem när vi båda vet att det skadar oss?" frågade jag.

Felix tittade upp mot mig och suckade bara. Han bet sig i underläppen men gnydde till då han upptäckte hur skadad den var.

"Vi låtsas att det här aldrig hände", sa han.

-

JA JAG CITERAR NORLIE & KKV BC WHY NOT?
Om någon inte upptäckte det (eller lika gärna inte lyssnar på deras musik) så var citatet "Varför ska vi skapa problem när vi båda vet att det skadar oss?" och det är ju från låten Västerbron (:

Jag är trött men ändå inte, det är konstigt.

Idag har jag nationellt prov i matte, vilket jag även hade i onsdags. Och just nu känner jag hur nervös jag är för herregud vad illa jag mår. Jag har glömt vilken del det är idag, och om det är problemlösningar så kan jag lika gärna bara springa innan jag ens satt min fot i salen.

Aja, hur mår ni?

Prata med mig, jag lovar att jag inte bits ;)

Hoppas ni får en fin dag, det är ju fredag! Puss och kram ❤

Fools » foscarWhere stories live. Discover now