twentysix

988 66 19
                                    

F E L I X

Oscar var full, riktigt full. Han satt själv i vardagsrummet och drack. När han hade druckit den första klunken av den första ölen och jag hade frågat varför han skulle dricka så sa han bara att han ville glömma och sluta tänka för ett tag. Han skrämde mig lite.

Jag stod några meter ifrån soffan han halvlåg i. Han vände sin luddiga blick mot mig.

"Kom här Felix lilla", sluddrade han ur sig.

Motvilligt gick jag mot soffan. Gick och satte mig bredvid honom. Mitt hjärta började picka hårt innanför bröstet och jag svalde hårt. Han försökte sätta sig rakt upp och la armen om mina axlar.

"Det är såhär förstår du, att jag tycker om dig Felix, jag tycker om dig", mumlade han ur sig.

"Det har du sagt förut", viskade jag och såg ner på mina händer. "Och då har du bara ljugit, för allt är ju bara ett skådespel."

"Nej, nej, nej, Felix nu har du inte förstått saker och ting", fnissade han.

Hans blöta läppar trycktes mot min kind. Hans andedräkt stank av alkohol, det kunde man känna på flera mils avstånd.

"Du vet, jag är inte han som får känslor för människor, jag vill bara få knulla lite, men dig gillar jag Felix", mumlade han luddigt. "Du vet, mitt hårda yttre, det är väl det jag kallar skådespel."

Han förvirrade mig. Människor säger ju att man säger alla sanningar när man är berusad. Vågade jag tro på det? Vågade jag tro på fulla Oscar eller hårda Oscar?

"Jag är trött", mumlade han. "Jag vill sova med dig babe."

Försiktigt nickade jag. Jag tog tag i hans hand och drog med honom till sovrummet. Han vinglade åt sidorna, men jag försökte ignorera den biten. Han nästan slängde sig i sängen.

Med varsamma och försiktiga händer började dra av honom kläderna. Han fnissade försiktigt.

"Felix baby, vi ska bara sova", fnissade han.

"Jag vet, men du vill väl inte sova med kläderna på?" mumlade jag tyst.

Han svarade inte på min fråga. Så fort jag hade dragit av honom hans kläder började jag slänga av mig mina egna kläder.

"Du ser väldigt bra ut", sluddrade han.

Jag vände ansiktet mot honom. Såg hans luddiga leende. Hans leende fick mig att le lite försiktigt. Jag drog handen genom mitt hår innan jag la mig bredvid honom i sängen. Direkt la han sina starka armar om min kropp. Jag kröp ihop i hans famn.

"Jag älskar dig, Felix", mumlade han med ansiktet mot min kind.

"Jag älskar dig med Oscar", viskade jag tyst.

Hans ögon slöts långsamt. Han log fortfarande. En försiktig suck lämnade mina läppar.

Mina tankar vandrade in på hur han skulle reagera när han vaknade nykter dagen efter. Han skulle säkert vara lika hård och elak som han brukade. Egentligen borde jag njuta av att få ligga i hans famn, höra fina ord från hans läppar, men eftersom det fanns alkohol i hans blod så kunde jag inte.

Jag slöt mina ögon. Drog med fingrarna över hans nakna bröst. Kände hur tårar gled ner för mina kinder.

Jag var verkligen en idiot. En idiot som bara idioter faller för.

-

Aw.

Alltså jag har egentagna bilder uppsatta på min vägg i mitt rum, och jag ska byta dem nu - men har jättesvårt att välja vad jag ska ha för bilder :( Det blir inte lika bra som det är nu...

Igår så lekte jag runt på Youtube och hamnade på något jättekonstigt ställe. Det var någon kille som var aselak mot allting?? Varför känns det som att det alltid händer, alltså att man hamnar på the dark side of Youtube?

Något annat jag har tänkt på, det är att det suger verkligen att vara ensambarn. Ni som har syskon och vill vara ensambarn, ni vet inte hur trist det är utan syskon. Jag vet ju inte hur det är med syskon, men det finns ju i alla fall någon där som kan en utan- och innantill.

Okej, hur mår ni då? Vad ska ni hitta på idag?

Skriv en kommentar så blir jag glad och ger er en kaka :)

Hoppas ni får en fin dag, ni är bäst, puss och kram ❤

Fools » foscarWhere stories live. Discover now