seventeen

1.1K 97 30
                                    

VIKTIGT MEDDELANDE I SLUTET, LÄS TACK!

-

O S C A R

Skickat från: Mig

Tid: 22:03

"Felix?"

Skickat från: Sandman

Tid: 22:03

"Oscar jag är rädd"

Skickat från: Mig

Tid: 22:04

"Vad har hänt sedan jag gick?"

Skickat från: Sandman

Tid: 22:04

"Han har slagit mig"

"Och skrikit"

"Han har slagit sönder en vägg, och så har han skrikit hur mycket han hatar dig"

"Hans humörsväningar är farliga"

"För ett litet tag sedan så gullade han hur mycket som helst, liksom han kysste mig, ville mysa med mig och bla bla bla"

"Det kändes mycket bättre att mysa med dig"

"Jag gillar dig Oscar"

Skickat från: Mig

Tid: 22:04

"Möt mig vid Plattan så fort som du kan"

"Jag vill prata med dig"

Skickat från: Sandman

Tid: 22:05

"Jag vet inte om jag kan"

"Han kommer bli arg"

Skickat från: Mig

Tid: 22:05

"Försök"

"Jag vill verkligen prata med dig"

Skickat från: Sandman

Tid: 22:05

"Okej"

Jag svarade inte på hans sms utan gick bara med bestämda steg mot tunnelbanestationen. Hoppade över spärren för att slippa betala – det var bara onödigt att betala för att åka några stationer. Tåget kom snabbt och jag hoppade på.

Den tio minuter långa resan tog inte så lång tid. Jag skyndade mig av tåget. Snabbt gick jag ut från T-centralen och kom upp till Plattan. Felix hade inte kommit än.

Jag drog med vana händer fram en cigg, placerade den mellan mina läppar och tände på. Trött gick jag mot en av de röda bänkarna för att sätta mig där.

Det var alldeles tomt på Plattan - vilket kändes konstigt. Det var alltid folkrikt på Plattan. Men, klockan var ju ganska mycket ändå.

Minuterna gick och tillslut såg jag någon komma upp på Plattan – vägen via Gallerian. Det var Felix, tack och lov.

Jag reste mig från bänken och började gå mot Felix. Han ökade på stegen, började springa mot mig. Han sprang och hoppade upp i min famn. Slängde armar och ben om min kropp. Jag hörde honom snyfta. Försiktigt drog jag bort hans ansikte från min axel. Hans ansikte var skadat – precis som varje gång Ogges nävar rörde hans ansikte.

"O-Oscar", viskade han med blöta kinder.

Hans andetag blev häftigare, med en förskräckt blick stirrade han sig omkring. Hans blick fästes mot min.

"Felix, ta det lugnt", mumlade jag. "Du är här med mig, han är inte här. Du är trygg."

"J-Jag är inte trygg", viskade han och stirrade skrämt på mig. "H-Han vet var jag är, h-han kommer hitta mig, h-han kommer skada mig mer."

Jag tänkte precis öppna min mun och säga att allt skulle ordna sig, men sekunden efter hans uttalande såg jag någon jag inte ville se i den sekunden. Han gick där, mot oss, med bestämda steg. Även fast det var mörkt ute kunde jag se hur förbannad han var. Han närmade sig trappan ner mot oss.

Snabbt släppte jag ner Felix. Jag satte händerna mot hans kinder och stirrade in i hans ögon.

"Felix, lyssna på mig, nu springer du, allt vad du kan", sa jag snabbt, men bestämt. "Spring in mot tunnelbanan, sätt dig på första bästa tunnelbana, jag kommer dit."

"Jag kan inte lämna dig ensam med honom!" utbrast han högt.

Jag hyschade snabbt ner honom.

"Jag klarar mig, spring bara, jag ringer dig", sa jag.

Jag lyfte huvudet och såg hur han med hårda steg gick ner för trappan. Hans nävar var knutna och det blixtrade till i hans iskalla ögon.

"Jag ger dig tre sekunder att lämna honom och springa, Enestad", fräste han.

Jag flackade med blicken mellan honom och Felix.

"Ett", började han.

Jag tittade länge på dem båda. Mina händer började skaka mot Felix kinder.

"Två", sa han varnande.

Jag kysste Felix läppar snabbt. Tittade in i hans gröna ögon. Hans mun var vidöppen.

"Spring, Felix", viskade jag.

"Tre", sa Ogge och gick bara närmare mig.

I den sekunden sprang jag och Felix åt olika håll.

-

Förut skrev jag ju en fanfic vid namn Komplicerat, som var skriven enbart med låtar av Norlie & KKV. Jag har börjat skriva på en liknande, skriven med enbart låtar av dem. Vill ni ha den publicerad eller är det lika bra att jag skiter i det? Ni bestämmer. Er önskan är min lag.

På tal om det, har ni någon önskan om VAD jag ska skriva? Foscar, Ogmar, något annat ship? Ska det vara gulligt, dirty, sad? Skriv någon kommentar om vad ni önskar.

Och hallå. Min Wattpad laggar.

JAG KOMMER SLÅ NÅGONTING VÄLDIGT HÅRT

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

JAG KOMMER SLÅ NÅGONTING VÄLDIGT HÅRT. JAG KAN JU INTE LÄSA NÅGONTING UTAN ATT RÖST??

Ajaaaaa, hoppas ni får en fin tisdag! Ni är bäst, puss och kram ❤

Fools » foscarWhere stories live. Discover now