F E L I X
Jag stod i hallen. Vände på att Oscar skulle komma hem. Jag hade hört steg i trapporna, steg som lät som Oscars. Mycket riktigt, för bara någon minut senare öppnades dörren av Oscar.
Direkt slängde jag mig i hans famn. Det var det närmaste jag hade varit honom på mer än en vecka. Jag trodde att han snabbt skulle slänga mig från sig, men han gjorde inget. Han suckade lätt, lät sina armar hänga längs sidorna.
"Jag tror att din idiot till pojkvän är på väg hit", muttrade han med trött röst.
"H-Hur vet du det?" frågade jag förskräckt och försökte titta in i hans ögon.
Han vek direkt undan med blicken. Drog sig ur min famn. Gick runt mig, fick mig att snurra ett varv.
"Jag träffade honom när jag var ute, han var arg", svarade han och korsade sina armar.
"Är det någonsin han är glad", mumlade jag försiktigt och log lite för mig själv.
"Vad fan flinar du åt?" fräste han sedan.
Jag hann knappt blinka innan hans hand snabbt slogs över min kind. En brännande känsla kände jag i sekunderna efter. Jag drog upp handen till kinden och tittade upp mot honom med tårar i ögonen. Han hade aldrig slagit mig förut.
Han såg förvånat på mig. Det var som att han inte förstod vad han höll på med.
"J-Jag menade inte-", började han, men han avbröt sig själv genom att skaka på huvudet.
Han satte händerna på huvudet och nästan slet fingrarna igenom sitt rufsiga hår. Jag rynkade pannan och såg på honom.
"Han gör mig galen", viskade han tyst för sig själv.
Ingen av oss hann göra något innan det bankade hårt på ytterdörren. Oscar tittade upp igen, först på mig och sedan på dörren. Jag vände förskräckt blicken dit.
"Öppna dörren, Enestad", hörde jag Ogges röst fräsa. "Jag vet att ni är därinne."
I panik såg jag mig omkring för ett ställe att kunna gömma mig på. Jag vägrade att träffa Ogge igen.
Oscar öppnade dörren och stod lugnt och granskade Ogge på andra sidan dörren. Ogge suckade irriterat och knuffade sig förbi honom in i lägenheten.
Jag hade inte kommit längre än något steg ifrån hallen. Stirrade förskräckt på honom. Han fick direkt syn på mig.
"Jävla horunge", fräste han och gick emot mig.
Direkt la jag armarna runt min kropp. Knep ihop ögonen och munnen. Försökte göra allt för att han inte skulle skada mig igen. Men ändå var jag så beredd på hans slag. Men inget slag kom. Jag öppnade upp ögonen och såg bara honom stå framför mig med en hård blick i ansiktet.
"Du är en skam", spottade han ur sig. "Jag förtjänar bättre än dig, jävla värdelösa människa."
Jag kunde höra Oscar fnissa i bakgrunden. Det fick bara allt att göra ännu ondare. Ogge tog ett hårt tag om min haka och fick mig att titta in i hans ögon.
"Gör mig en tjänst och gå och häng dig eller något", muttrade han.
"M-Men Ogge-e, jag ä-älskar dig", viskade jag.
Det var hemskt att säga, men jag älskade honom. Jag var så djupt förälskad, och jag kunde inte göra något åt det. Hur mycket han än skadade mig så älskade jag honom.
"Vad tråkigt för dig då", svarade han nonchalant. "Säg hejdå till din lilla förälskelse."
"G-Gör du slut med m-mig?" frågade jag.
"Bra gissat, snillet", sa han och himlade med ögon. "Du har alltid bara varit en jävla börda, allt är bättre utan dig."
Utan något slag, utan någon fysisk smärta, så lämnade han. Han lämnade tillsammans med de delarna av mitt hjärta som tillhörde honom.
-
SOMMARTIDER HEJ HEJ SOMMARTIDER!
Idag känner jag mig glad, det är midsommar. Hur mår ni?
Jag måste bara få säga att era kommentarer gör mig alltid så glad, tack tack tack ❤
Keep up the good work ;)Nyss slog jag handen i en stol och det gjorde väldigt ont :(
Aja, hoppas ni får en trevlig midsommar - det är ni alla värda! ❤
Ni är bäst, puss och kram ❤
ESTÁS LEYENDO
Fools » foscar
Fanfic"Only fools fall for you, only fools, Only fools do what I do, only fools fall, Only fools fall for you, only fools, Only fools do what I do, only fools fall." [ kan innehålla våld, hårda ord, sexuella handlingar, samt kanske lite triggade handlinga...