MGMS : Part 1

28.1K 671 32
                                    


Aku masuk ke dalam kelas dengan perasaan malas.Aih first day dah malas.Inilah kenyataan hidup seorang Siti Nur Lynaa pemalas setiap masa.Aku tenung pergelangan tangan yang kosong.


Aduh!Macam mana aku boleh lupa pakai jam ni??

Eleh kalau kau pakai jam pun,bukan boleh tengok!

Eh?Kenapa pulak?

Jam kau kan dah rosak!

Oh haah lah lupa pulak.


Sedang asyik Siti Nur Lynaa mengelamun tiba-tiba ada seseorang yang baru masuk ke kelasnya datang mendekat ke arah Siti Nur Lynaa tanpa disedarinya


"Baa!"Sergah Hidayah Alana yang baru sampai.Aik?Bukan masa perhimpunan tadi dia naik awal ke?

"Oh mak kau!"Haa!Tudiaa minah latah dah keluar

"Kenapa dengan mak aku ?Mak aku ada kat kelas 5 Jade tu hah tengah mengajar BM"Hidayah Alana sudah menyinis.Amboi suka kau ya?Takpe-takpe ada hari ada bas,ada masa kita balas!Mood balas dendam : On the way on!


Ibu Hidayah Alana memang seorang cikgu di sekolah ni,tapi Hidayah Alana ni cakap mak dia taknak ajar kelas kitorang Bm.Biarlah sesiapa ajar pun sama je muehehehe.


Hidayah Alana mengambil tempat duduk disebelah aku .Aisehman!Every year aku duduk sebelah orang pendek!Eh?Tapi aku pun pendek !!Hahahaha!


Kepala aku ligat memikirkan idea untuk story aku.Sempat ke tak entah aku nak punlish story tu nanti.Ya!Siti Nur Lynaa seorang wattpaders yang akan meroyan kalau tak buka wattpad sehari.Hantu wattpad gamaknya dia ni.


Aku kembali ke dunia ku sendiri sehingga kelibat Cikgu Nor sha'adah yang meluru masuk kedalam kelas pun aku tak perasan.


"Siti Nur Lynaa!"Bagaikan petir seseorang mengejutku dari lamunan yang indah.APA JERIT-JERIT NI?!

Aku menoleh ke arah 'manusia' yang tak serupa manusia yang menjerit di tepi telingaku tadi.Muhammad Danial Akiff!

"Apa kau nak hah jerit-jerit dekat telinga orang?"Marahku.Siapa tak marah wei?Dahlah dia jerit bukan main kuat lagi.Kalau gegendang telinga aku ni rosak mati dia aku kerjakan!

"Aku dah panggil banyak kali kau buat tak layan siapa suruh?"Katanya selamba.Amboi-amboi kau selambanya kau ni nak jerit-jerit kan?Tak reti nak panggil elok-elok ke?Kau nak perang dengan aku ke macam mana ni?

"Masalahnya kau tak reti panggil elok-elok ke?Kalau ada apa-apa kerosakkan dekat telinga aku ni kau nak ganti ?Eh,telinga kau pun ada masalah !Bila cikgu cakap je tak dengar"Haa kan siapa suruh nak lawan aku!Dahlah every year satu kelas dengan dia ni!Ergh!Every year juga dia duduk depan aku.Macam pfft!

"Eh diam lah kau!Cikgu kat depan kan?"Soalnya kemudian mula menumpukan perhatian kepada cikgu Nor Sha'adah yang sedang memberi keterangan tentang beberapa borang yang akan diberikan.

Cis!Dah kalah lah tu!Tulah lain kali jangan main api dengan api!Kan dah melecur tangan.

Aku menoleh ke arah Hidayah Alana yang sedang tekun menulis seseuatu di kertas.Almaklumlah penolong.Aku malas nak kacau dia nanti dia membebel macam mak nenek pulak.

Mataku tertancap pada susuk tubuh yang duduk di sebelah Keevan aka musuh Danial Akiff.Siapa tu?

Sikuku sengaja aku lagakan dengan siku Hidayah Alana dengan tujuan untuk memanggilnya.

Hidayah Alana memandangku dengan muka nak-apa.Aih ni kes malas nak bercakap ke apa ni?

"Siapa dia tu?"Tanyaku sambil menjuihkan bibir ke arah sudut hadapan kelas secara tak langsung memecahkan kesunyian diantara kami.

"Oh dia tu budak baru apa tu nama dia.."Percakapan Hidayah Alana tergantung kerana memeriksa slip nama.Mak cik ni pelupa betul!

"..Isyraq Erfan"Sambungnya.Oh Isyraq nama yang sedap tapi dia ni nampak pendiam.Takpe-takpe kita chill dulu.Baru first day kan?

"Kau dengan Afiq apa cerita?"Tanyaku apabila melihat Hidayah Alana sudah selesai melakukan kerja-kerja yang dilakukannya tadi.

"Jangan panggil nama dia boleh tak Lynaa?Panggil dia Mr Stupid!"Arah Hidayah Alana.Lah yang nak jadi komander askar tiba-tiba ni kenapa lahai~

"Lah apasal pulak?"Tanyaku.Clueless~

"Dia tu stupid tahu tak?Setiap kali jumpa aku mesti zul~zul~ menyamph aku!Aku tahu lah dulu aku suka Zul tapi tak payah lah nak panggil nama dia setiap kali aku jumpa dia"Marah Hidayah Alana sambil melepaskan geram dengan menoreh meja dengan gunting miliknya.Ish,ish,ish vandelisme ni!

"Zul?Zul mana pulak ni?"Zul mana?Zul acik jual karpet ke?Aku tak ingat ni lahai~

"Ish Zul,Zulhelmi.Zulhelmi Zuki"Oh!Dia tu!HAHA!Aku lupa pulak pasal Zul tu

"HAHAHA!Saya mengasihani anda!"Kataku lalu pergi mengambil borang kesihatan pelajar dan beberapa borang yang lain dihadapan


-tbc-



Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now