Setelah selesai makan aku berdiri dan membersihkan kotoran yang melekat di punggung .Terus mataku meliar kut-kutlah ada yang gatai tengok.
Duh,biasa lah perempuan,takkan nak bagi lelaki tengok dia sapu kotoran kat punggung dia?Lagi-lagi yang pakai tudung macam aku ni.Ya dak?
Aku bergerak ke arah Qhas yang sedang bermain dengan Wassim.Apahal sweet sangat?Cmera GoPro aku amil sebelum aku pergi.
Sebelum aku duduk,sempat aku mengambil gambar Qhas dan Wassim,Mikael Andi dan mr guitar kerek nak mati,gambar umi dan aunty Rose,dan gambar aku sendiri muehehhe.
Aku menekan butang rakam dan memulakan sesi merakam di Sungai Congkak.
"Haii!Where we are?"Soalku kepada Wassim.Takdelah,mana tahu dia tahu kitorang ada dekat mana?Boleh aku bagi coklat kat dia.
Well,dia hantu coklat same like me and kak weyna :3.Duh jangan kecam siapa je yang tak suka coklat?Lagi-lagi Toblerone white chocolate perghhhhh setipa kali pergi kedai mesti habis :')
"Ungai Ongkak"Katanya sambil memercikkan air ke arahku.Pergh betul bhai!Kenalah aku belanja dia coklat.Dah ada niat en tadi?
"Wahhh pandaiii"Aku menggosok kepalanya perlahan dan dia ketawa mengekek.Well,typical baby always gelak and gelak.
Aku mematikan rakaman dan terus duduk di sebelah Qhas yang mencelupkan kakinya di dalam air.Dia duduk di atas batu besar yang berada di tengah-tengah sungai.
"Kenapa tak mandi Qhas?"Soalku sambil menggoyangkan kaki di dalam air.Grrr sejuks beb sejuks .
"Kawan baik datang"Jawab Qhas sambil tersenyum hambar.Alolo kesiannya dia ya?Aku menepuk perlahan bahunya sambil berkata "Mohon tabah"
Aku turun dari batu dan mendekati Wassim yang seronok bermain air.Terus aku memercikkan air ke arahnya.Dia tergelak sambil mengelak.
Gais korang pernah nampak tak budak kecil buat macam tu?Serious comel wehhh haih kennot betullah dengan Wassim ni do.
"Akak naa angan aaa"Katanya bersama pelat yang pekat.Aku berhenti dan tersenyum manis.Terfikir juga aku macam mana dia boleh cakap banyak dengan mulut yang kecil tu?
"wassim tolong Kak Naa boleh?"Bisikku di telinga Wassim.Duh,aku nak kenakan Akiff.*smirk* Aku tengok dia just celup kaki and buat musicaly.
Bajet handsome .Puih,
Dia memandangku dengan mata bulatnya.Okay cun ini bermakna dia setuju.Aku membisikkan sesuatu pada telinganya.
Sok sek sok sek
Dia mengangguk dan tersenyum gembira.Kemudian dia pergi ke arah Mikael dan membisikkan sesuatu ke arah telinganya.Sama seperti apa yang aku lakukan.
Mikael mengangguk dengan senyum yang aku tak faham apa maknanya.Kemudian dia meng'hi5' Wassim sebelum Wassim kembali kepadaku.
Wassim aku dukung dan letka diribaku sambil dia bermain air.Air cetek takpe.
Mikael berjalan perlahan-lahan menuju ke arah Akiff.Nak laju macam mana kalau dia ada kat kawasan dalam?Oh tadi tu Wassim suruh dia ke arah cetek kejap hihi.
Perlahan-lahan dia bergerak ke arah belakang Akiff yang tidak perassan akan dirirnya.1,2,3
DUSH!!
Akiff terjatuh ke dalam sungai yang paras dadanya.Dalam wooo."Hoi!!"Akiff menjerit sambil menyapu mukanya yang terkena air dengan tangan yang basah.
Aku,Qhas,Andi,Mika,Wassim and even umi dan aunty Rose tergelak sakan melihat situasi tersebut.
Terus AKiff menarik Mika yang sedang sibuk ketawa jatuh sekali di dalam air.Dia tertawa ."Fair and square right?"Katanya sambil ketawa.
Aku?Smepat aku rakam aksi tersebut dengan GoPro milikku.Biarlah,biar jadi kenangan.Kau apa tahu?
-tbc-
Hai!Sorry for the late update :') Busy dengan persiapan pertunangan ain yang bakal berlangsungXD sorry for the typos . Do vote and comment jangan bagi ain sorang je yang bercakap (menulis) nanti ain rasa alone and down macam mana?Haaa so,do vote and comment!
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Novela JuvenilPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...