MGMB : Part 8

7.7K 323 4
                                    


Aku mengetuk-ngetuk kepalaku menggunakan ball pen yang berada di tangan.Aih,bila nak balik ni?Salah satu sebab aku teringin sangat nak balik ialah sekarang ni waktu Bm dan aku amatlah tak sukakan Bm .Sebab apa?Tak perlulah tahu sebab semua orang pun ada tak suka sesetengah subjek kan?

"Kau nampak ke apa aku buat tadi?"Tanya Daniel Akiff secara tiba-tiba.Apa kejadah dia ni?Tiba-tiba je tanya."Huh?"Tanyaku lur.Clueless bruh clueless.

"Aku tanya kau nampak ke apa aku buat tadi?"Tanya Daniel Akiff sekali lagi .Aliff bujur juga memandang ke arah aku dan Hidayah Alana.Apa jadah sia diorang ni?Dah lah pandang aku dengan Dayah macam nak telan orang,desis hati Siti Nur Lynaa.

Aku dan Hidayah Alana memandang satu sama lain.Aku membuat muka dengan isyarat kenapa-diorang-tu.Hidayah Alana pula hanya mengangkat bahu tanda tak tahu."Hoi aku tanya ni!"Kata Daniel Akiff sedikit keras.

"Akiff chill lah perempuan kot"Kata Aliff sambil menggosok perlahan bahagian belakang Akiff persis seperti ibu sedang menenangkan anaknya.Er,diorang ni..gay ke?

"Kau tengok lah diorang ni tanya tak nak jawab"Marah Daniel Akiff lalu menghembus nafas kasar."Ish aku tak nampak apa-apa lah!Bising kalah mak nenek!Hakalah hulk ni!"Selamba aku mengutuk dia depan-depan.Eh tak mengutuk,mengata je hiks!

"What?!Hulk?!Apa jadah pulak kau panggil aku hulk?!Ey minah ni kecik besar kecik besar je aku tengok dah lah letak gam dekat kerusi aku !"Marah Daniel Akiff melepaskan segala yang dipendam.Sekarang pun Daniel Akiff sedang memakai pakaian sukan.Nasib baik dia membawa pakaian tambahan kalau idok..hm,alamatnya perang dunia kelima melutus lah!

"Memang sesuai lah aku panggil kau hulk!Asyik nak marah je kerja huh!"Aku mencebir kan bibir.Menyampah tahu?"Aku marah sebab kau lah!Suka sangat naikkan kemarahan aku!"Balasnya pula.Eh?Ni nak main berdebat ke ni?Aku on je!

"Siapa suruh kau annoying sangat?"Haa kan,selamani aku pendam je sekarang baru kau rasa!Biaq padan dengan muka hang yang tak handsome tu.Puih!

"Aku annoying sebab Allah dah cipta aku jadi annoying nak buat macam mana?"Sinisnya.Eh?Sempat lagi dia nak senyum senget.Aku ambil pisau karang baru tahu!

"Eh korang ni boleh diam tak?Memekak je lah!Kau Akiff kau jadi peguam lah asyik berdebat je .Aku ni sakit telinga tahu tak ?Hari-hari duk dengar korang bergaduh itu ini .Karang tak sempat aku tua telinga aku dah pencen dulu!"Bebel Hidayah Alana .Tudiaa mak nenek punya mood dah sampai!

"Dayah aku setuju dengan peguam tu haha sep sikit!"Pap!Kuat bunyi akibat dari tepukan antara aku dan Hidayah.Habis Hidayah ni keding campur dengan aku yang takdelah keding sangat ni memang kuat plus sakit lah kiranya en?

"Aduh sakit ah weh!"Adu Hidaya ALana sambil menggosok-gosok tapak tangannya yang memerah.Cengeng betul.

"Hm,yelah semua salah aku en?"Kata Daniel Akiff lalu berpaling ke hadapan.Pelik juga aku dengan dia ni sebenarnya tau,dengan Hidayah Alana bukan main lagi nak mengalah tapi dekat aku?Phew!Kirim salamlah dia nak mengalah dengan aku!Kalau sama-sama ego,sama-sama keras kepala nak mengalah macam mana?Heh!

Aku hanya menggelengkan kepala melihat gelagat manusia tak normal di hadapanku.Entah apa masalah dia ni sampai suka sangat kacau hidup aku?Aku memandang ke kanan di mana tempat Isyraq dan Keevan duduk.Keevan fokus mendengar apa yang diajar oleh Cikgu Fadhilah namun tidak Isyraq dia menyandarkan badannya ke dinding sambil memerhati sekeliling kelas.Apa yang dia cari pun aku tak tahu.Hantu ke?

"Weh Lynaa 28 haribulan ni,kita kena cucuk tau!"Kata Hidayah Alana kepada ku.Terbuntang mataku apabila mendengar apa yang dikatakan oleh Hidayah Alana."Kau biar betul Dayah?Cepatnya nak buat injuction?!"Kataku separa menjerit.Nada suara cuba aku kawal sebaik mungkin.

"Betullah buat apa aku nak tipu kau?"Kata Hidayah Alana .Mukanya muram.Siapa tak kenal Hidayah Alana?Fobia pada jarum.Phew!"Aiseyman!Hancur mood aku"Aku mengeluh perlahan.Sakit tak agaknya suntikan kancing gigi tu?Perlu ke aku datang haritu?Ouh tidak!I'm scared!

"Lelaki pun kena sekali kan?"Tanyaku kepada Hidayah.Memang nak sangat lelaki kena suntik sebab dari form 1 asyik perempuan je kena.Lelaki?Sekali pun tak pernah!Huh!Sakitnya tu disini.

Hidayah mengangguk dan serentak itu senyuman ku melebar .Yeay!Finnaly lelaki kena suntik wuhuu!Aku bersorak kegirangan di dalam hati.Siapa tak seronok jai?

Lamunanku terhenti apabila Cikgu Fadhilah memanggil nama Aliff."Aliff Najmi"Panggil Cikgu Fadhilah.Aku hanya menghantar pemergian Aliff melalui ekor mata.Aliff berjalan dibelakang Daniel Akiff dan sebaik sahaja sampai disebelah Daniel Akiff,Daniel Akiff memegang punggung Aliff.Dan Aliff hanya tersenyum malu.Memang itu tabiat Aliff senyum saja,senyum saja,senyum lagi..

Terbuntang mataku apabila melihat perbuatan Daniel Akiff.What da??Pelajar yang digilai ramai pelajar wanita di sekolah ini seorang gay?!Tanpa memikirkan akibat yang bakal berlaku,mulutku laju mengatakan "Eww Gay!"Tuduhku.Siapa yang kata dia tak gay masa tu memang menipu lah!

Daniel Akiff memandangku hairan."Kau nampak ke?"Tanyanya selamba seolah-olah apa yang dilakukannya tidak salah.Ya Allah mata aku!Mata aku dah dicabul oleh perbuatan mamat tiga suku ni!Tak guna.Aku hanya mendengus menyampah."Gay ! Jangan dekat dengan aku!"Kataku sambil menarik meja ke belakang sedikit.Lantaklah sempit pun sempitlah!Janji aku tak dekat dengan gay ni!Eww!

"Aku tak gay lah !Aku lurus lagi!Benda tu normal lah kalau dengan lelaki!"Nafi Daniel Akiff.Apa jadah sia?Normal?Benda macam tu kau cakap normal?!

"Normal kepala hotak kau!"Jeritku.Mujur selepas memanggil Aliff tadi Cikgu keluar ke tandas sebentar,kalau tak..mahu naya aku kena berdiri dekat luar kelas!Ulat buku macam aku kena berdiri dekat luar kelas?Eh memang tak ah!

Keevan yang mendengar aku mengatakan Daniel Akiff gay turut serta mengejeknya."Ahah!You're such a stupid gay!"Kata Keevan sambil tertawa.Well,keevan and Claudia such a perfect couple.Dua-dua pun gila nak speaking.Heh!

"Kau kenapa mapet?Aku tak kacau hidup kau pun kan?"Kata Daniel Akiff berang.Mapet memang nama yang diberi kepada Keevan.Siti Nur Lynaa sendiri taktahu kenapa Si mamat annoying ni panggil si Arrogant tu mapet plus kenapa diorang selalu bergaduh pun tak tahu.Benda kecil pun boleh jadi besar.Ya,itulah nama gelaran yang diberikan oleh Siti Nur Lynaa kepada Daniel Akiff dan Keevan.Si annoying dan si Arrogant!Sesuai sangat!

"You're a gay.Akiff ' s a gay"Kata Keevan dengan nada mengejek.Lalu tertawa gembira kerana dapat mengenakan Daniel Akiff.Wajah yang merah padam menahan marah itu bonus!

Tanpa berlengah Daniel Akiff terus bagun dari kerusi dan laju meluru ke arah Keevan.Keevan semakin lama semangin kebelakang.Dan aku nampak tangannya memegang sesuatu di tengah seluar Keevan and i be like..Eww!Gay!Dah sah dia gay!

Daniel Akiff mengambil tempat di tempat duduknya semula.Apabila dia perasan aku memandang jijik ke arahnya dia terus berpaling."Kau nampak ke?"Tanyanya.

Balik-balik soalan tu juga yang kau tanya.Takde soalan lain ke?Plus kenapa asyik aku je yang nampak apa yang kau buat?

"Kalau kau tak nak jadi macam Keevan tadi baik kau jangan panggil aku gay!Oh one more thing aku bukan gay!"Ujarnya sekali lagi.Aku dah menelan air liur,pahit.

"Kau kenapa Lynaa?Apa si Akiff buat dekat Keevan tadi?"Tanya Hidayah yang tidak tahu apa-apa."Better kau tak tahu"Kataku kepada Hidayah Alana .Cukuplah cuma mata aku yang 'dinodai' akibat perbuatan Daniel Akiff tu.Cukup aku.

Daniel Akiff dengan ini aku isytiharkan kau ni bahaya,annoying dan gay!

-tbc-

Hai!Ain nak pgomote haha ain tahu cerita ni still tak dpt prhatian lagi.Siapa yang suka tu,sila-sila lah mengeshare hiks!

Story : Hot girl,Nerdy boy

By : izzahsabri

Dont forget to votee hiks!

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now