MGMB : Part 42

4.3K 225 33
                                    

It was like a day dream,Today you love me.Tomorrow you hate me.

--------------------------------------------------

Aku mengemas pakaian yang aku perlukan.2 hari je.Ya,memang umi pergi 5 hari.Tapi aku kena duduk sana 2 hari je sebab jiah sialan tu nak datang.

Terkejut?Gila tak terkejut yalah,mak long memang ada mention cuma tak sangka seawal ni.Cuma tulah,aku harap Jiah datang sorang je.Kalau mak long datang sekali,mampus aku.

Setelah mengemas pakaian aku mula keluar dari rumah dan mengunci rumah.Umi , Wassim dan Mika dah gerak awal pagi tadi.Penat weh,baru balik sekolah terus kena kemas baju dah lah tak de sapa tolong.Hangpalah,bukan nak tolong ceq huhu.

Aku memalingkan kepala ke sebelah kiri.Yakni rumah kosong.Eh jap-jap ada lampu?Aku bergerak ke rumah itu dan aku menjenguk-jenguk.Sekali tengok dah serupa pencuri.

"Hoi!Jenguk apa tu?"Aku terperanjat dan melompat ke hadapan.Terus aku berpaling untuk melihat di mana suara itu muncul.

"Fazli!Kau ada dekat sini?Bila sampai?Ya Allah kata minggu depan!"Aku meluahkan rasa teruja di situ dihadapan Fazli tang tang tu juga.

"Dah cerita ni dah nak habis aku kena muncul awal kit lah"Fazli tersenyum manis.Dengan kaca mata ddi muka.Alahai comel.

"Ouh yeah?"Aku membuat muka selamba kemudian tergelak sendiri."Lynaa awat muka hang pucat?"Soal Fazli dan secara spontan aku menyeluk poket mencari cermin untuk melihat mukaku.

Haah..pucat.Dah stage berapa agaknya kanser aku?Ubat dah habis ni haa mampus lah nak."Haa em.. tak cukup tidur"Aku memberi alasan

Fazli memandangku dengan muka tak percaya kemudian dia terus bertanya sesuatu"Lynaa aku nak cakap something tapi please,jangan buat persahabatan kita renggang?"

Aku hanya mengangguk tanpa berfikir.Sifat baru siti Nur Lynaa,selalu buat benda tak berfikir dan akan menjadi masalah kepadanya satu hari nanti.

"Aku..suka dekat kau.I mean cinta.Kau nak tak jadi girlfriend aku?"

Kata-kata Fazli membuatkan aku terpempan.Dia ..suka aku?Duh ni pelik aku hanya anggap dia sebagai abang.Sebab dia punya aura protective tu kuat nak gilos.

"A..aku..aku minta maaf Fazli..A..aku suka orang lain.Mungkin kau akan jumpa yang lebih layak dan lebih sesuai untuk kau dekat sekolah esok.Orang macam aku ,tak layak dicintai"Aku tersenyum tawar dan memulakan perjalanan ke rumah AKiff yang berhadapan dengan rumahku.Dekat je weh!

Jeritan Fazli aku endahkan.Maafkan aku Fazli.Ya,aku suka orang lain.Yang si readers pun tak tahu.Aku dah lama simpan.Tapi aku tahu aku hidup dah tak lama.Dari dia bahagia cuma sementara dengan aku,baik dia tak payah tahu yang aku suka dia .. kan?

"Assalamualaikum!"Aku melaungkan salam diluar rumah berwarna coklat putih milik keluarga Akiff."Waalaikummussalam"Salam disahut dari dalam dan pintu dibuka.

Wajah Akiff.Yang ceria.Apa hal mamat ni?

"Haa sampai pun kekasih hati I.Mai masuk teman I makan.I pun baru nak makan.You dah makan?"Erkk..apa kena dengan Akiff ni?

"Kau pahal You I bagai?Qhas mana?Aku nak makan sekali dengan dia"Tanya ku kasar sambil emnyusun selipar di rak kasut.

"Alah You ni karang betul lah tapi I kike"Aku memberikannya jelingan tajam .Dia hanya tersenyum dan menampakkan lesung pipit di sebelah kirinya.

Comel.

Eh?!

Kay lupakan.Aku masuk ke dalam rumah Akiff dan melihat dekorasi dalaman rumahnya.Englsh Contemporary design.Cantik.

"Cantikkan?Rumah kita nanti I nak design macam ni juga.You suka?"Soal Akiff yang sejak bila berada disebelahku.

Malas nak layan.

"Bilik aku mana?Aku penat.Kau makan sorang"Aku berkata jelas satu per satu agar si mamat guitar yang sweet semacam ni faham.

"Kau kongsi bilik dengan Qhas dekat atas bilik nombor 2"Katanya datar dan terus bergerak meninggalkan aku.

Dengan ini aku,Siti Nur Lynaa mengisytiharkan yang si Akiff ni ada penyakit tak waras.Kejap I you kejap aku kau lepas ni apa?Aby sayang?Eh?!Yuks!

-tbc-

Ain dah cakap,jangan percaya janji ain,kata nak update hari ahad last2 hari selasa dah update.Btw korang nak happy ending ke sad ending?Comment?Comment kurang dari 5 ain buat sad ending.Gentle ain buat Lynaa mati.

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now