Aku membuka mata perlahan-lahan saat aku terasa mukaku seperti ditepuk seseorang.
Wajah ibu Fazlee menjadi jamuan mataku.Eh?Kenapa mak Fazlee pulak yang ada kat sini?
"Naa bangung doh ke mung?"
"Orang ada mane ni?"soalku dengan suara serak basah.
Perutku terasa berleroncong dan kepala ku terasa sakit.Perlahan-lahan aku cuba bangun
"Ah!"Aku terbaring semula.Sakit.Terasa sakit semua sendi saat aku ingin bangkit tadi.
"Kau baru terjaga kan?Yang kau mengada-ngada bangun mengejut tu kenapa?Takpayah nak mengada sangat!Kau tunggu kejap aku ambil bubur kat luar"Ujar Fazlee yang sedari tadi melihatku disebelah ibunya.
Aku hanya mengiringi pemergiannya dengan pamdangan pilu.
Pai ti dia marah aku..amau awan azlee hmph!
"maah la fazlee lagu tu..ye tunggu naa lama doh.Bimbang ngat ke naa ek pong"aku memandang ibu Fazlee tidak berkelip.
Lama?
"bape lama doh ore pengsang ?"soalku dengan loghat terengganu yang hancus!
Sayangnya aku tak pandai sangat bahasa terengganu muehehehe.
"lama gok la..seminggu lebih jugok"Kata-kata ibu Fazlee membuat mataku membulat.
Biaq betul ?
"Mok cik bio betul ?"Soalku sekaliblagi.Tak puas hati!
"Betullah,bakpo nyo?"
Kalau dah seminggu..macam mana dengan Qhas?!Jiah?!
Eh perlu ke aku fikir pasal dia lagi? Hm..tahlah nak..macam taknak fikir tapi macam nak fikir.
Keling.
"Doh guane ngang jiah?Qhas?Aduh!Mampuh naa mok cik mampuh!"Aku sudah terduduk dan menggosok tudung yang masih melekat di kepalaku.
Mungkin,mak Fazlee tolong letakkan.
"kau tak payah nak mampus,mampus sangat la Naa..acah je kau ni."Aku menjeling Fazlee yang menatang sedulang dulang yang adanya bubur dan air suam tajam.
Kuaja kau.Grr.Aku bunuh karang sia-sia hidup kau fuh!
"Apa?betullah Aku kata tak payah nak mampus sangat,Qhas dah pergi Vietnam dah pun Pembedahan dia pun berjaya dengan jayanya alhamdulillah "Aku mengucap syukur di dalam hati
Baguslah alhamdulillah.
"jiah macam mana?"Soalku sambil memandang Ibu Fazlee dan Fazlee.
"Mok cik jupe surat haghitu pah tu mok cik pos teruh ke nek jah kapung.Ye ghoyak ,ye redho ja dengan jiah tu "Aku hanya menarik senyuman paksa.
Bukan apa,aku risau.Pasti dia dah tak pergi sekolah kan?Pastu kat mana dia sekarang?Dekat rumah boyfriend dia ke,bawah jambatan ke,penjara ke ops!
Kadang-kadang fikir jugak..dah makan ke belum?Naluri seorang kawan yang baik.
Eeeee puih!Muntah please!
"mok cik kuor dulu deh.Nok gi siang ikang"Aku mengangguk dan memerhati pemergian Ibu Fazlee.
Dan sekarang pandanganaku tumpukan pada fazlee.Dia masih memegang mangkuk yang berisi bubur.
"Nah makan cepat aku suap"Dia menyuakan sesudu penuh bubur kepadaku.
Aku hanya memandang sepi.Tak lalu.tak de selera.Even perut dah bergendang tapi..yeah malas nak mengunyah kot?
WALAUPUN BUBUR TU TAK PAYAH KUNYAH!
Tangannya dijatuhkan sekejap.Rambutnya diraup kebelakang.Fikir smart ah?
"I won't go easy with girls.Except my girl,and you are totally not my girl.It this now"
Ha sudah dah berspeaking dah dia.
"nope!Aku tak ..mph"Belum sempat aku menghabiskan kata-kata Fazlee sudah menyumbat sudu yang berisi bubur ke dalam mulutku.
Sakit woi!
"what I said?I won't go easy with girl"Dia tersenyum kemenangan.
Memang la.Kau go easy dengan Qhas je!Dengan aku?Biar sampai sakit bibir aku pun takpe!
-tbc-
Hurry up!Capai 100k !Do comment and vote please hm 💕
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Teen FictionPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...