Aku menjenguk ke luar tingkap.Terserlahh wajah kemerah-merah Danial Akiff diluar rumah.Tak tahulah sebab panas atau marah.Em,maybe both?
Aku meneguk air liur."Assalamualaikum!"Sekali lagi salam dilaung.Dahlah aku sorang je kat ruma.Em,kena juga kan?
Aku mengambil simple cardigan berwarna hitam untuk menutup lenganku yang terdedah.Memang lah tak pakai tudung,tapi tak mengagaklah kalau aku buka semua en?Kalau aku fikir macam tu,baik aku naked je?Lol aku merepek apa ni.
Pantas aku menuruni tangga dan membuka pintu pagar.Okay Lynaa,inhale,exhale.Kau boleh boleh boleh! Kau chill je budak ni apa jadah je untuk kau?
Walaupun dia ada muka macam CamD campur Matt darab Shawn bahagi Charlie .. perangai dia kau akan menyampah.Even Hidayah Alana yang sesuci alam tu pun tak suka dia haaa.Kau boleh bayang tak?
Aku taktahu apa aku merepek petang ni,tapi kau redho jelah,author cerita ni memang bengong campur sengal darab bangang sikit haih.Nasib baik ._.
"Hah apa kau nak?"Soalku sambil membetulkan sedikit rambut blonde aku yang panjang.Dye?Lol my walid pure germany and my umi pure malay,so?I got this from my walid.
Cerita pasal walid ni buat aku sedih pulak haih,al-fatihah untuk walid.Okay,back to the story.Aku merenung tepat ke dalam mata Danial Akiff.
"Kau yang masukkan lipas dengan letak jeli dalam kasut sekolah aku kan?"Soalnya dengan nada marah.Well,siapa tak marah?Kasut sukan dia bukannya murah.*smirk*
"Apa buktinya?"Tanyaku dengan kening disebelah kanan diangkat.Kau ingat kau siapa?Macam kes glitter haritu,aku takkan mengaku.Mueheheh.
"Aa...aa...aku yakin kau yang buat kan?"Jerkahnya lagi.Ya Allah sabar jelah aku dengan mamat tak guna ni.Haih.Aku menyentuh sedikit telinga aku.Berdesing! Kau ingat kau seorang je ke yang boleh main jerit jerkah marah semua benda?Aku pun boleh!Aku pun ada perasaan even aku hanya sekadar minah buku!
"Kau pahal?Asyik nak tuduh aku tanpa bukti?Eh kau ni kan ,kalau tak kenang kau ni anak kawan umi,babah dengan walid..dah lama aku panggil dark horse squad suruh selesai kan kau tahu tak?Dah lama aku menyirap dengan kau ni!Semua benda aku buat , semua tak kena!Apa masalah kau?Hina sangat ke aku yang tak pakai tudung ni?At least aku ada juga ikhtiar nak pakai tudung!Kau boleh tak jangan jugde aku?Aku tak fahamlah dengan kau ni!Jangan tuduh aku tanpa bukti boleh t-"
"Lyna!Akiff!"Tak sempat aku habiskan ceramah aku , ada yang masuk campur .Haih,macam kenal je suara tu?Aku berpaling ke sebelah kiri,di mana aku yakin suara itu datang.
Tenenenen, Andi!!
Andi always be my hero uhuks!Nasib abang angkat kalau tak,dah lama aku kaut jadi boyfriend uhuks!
"Korang ni kenapa hah?"Soal Andi sebaik sahaja berada di tengah diantara aku dan Akiff."Budak ni hah!Pergi masukkan jeli dalam kasut dengan masukkan lipas plastik dalam beg adik!"Adu Akiff.
Pfft!Adik?Are you kidding me?HAHAHAHA
"Kamu merepek apa ni Akiff?Abang yang masukkan semua tu!Abang masuk kelas adik tadi!Tak ingat adik suruh abang ambil beg?Abang yang masukkan!"Kata Andi dengan mata yang tajam menikam mata Akiff.
Andi memberi isyarat kepadaku untuk masuk ke rumah,aku hanya menurut.Ya,korang ingat ada yang sergah aku dengan Qhas haritu?Andi sebenarnya yang sergah.
Kitorang cerita semua benda dekar Andi and,Andi kata kalau kantoi ..dia tolong,Awh! Sweet en?Haih!Kennot betul dengan Andi ni.
Aku terus menuju ke dapur dan mengambil cawan,dan sudu.Dah ceramah tadi tiba-tiba terasa dahaga pulok hiks!
Sambil - sambil aku mengacau aku membuka aplikasi whatsapp dan terus tanganku laju menekan keypad mengatakan terima kasih kepada Andi.
Kemudian,aku membuka aplikasi wattpad dan puff!Banyak nor notification.Kebanyakannya dari kak Weyyna kesayanganku yang amat dikasihani walaupun bakal menjadi madu.Pfft!Ayat apa aku guna ni?
+shawn mendes!Charlie!Cameron!Matt! Tengok apa Lynaa buat dekat kita!
Aku nak tergelak baca komen kak weyyna.Tiba-tiba hati aku tergerak untuk search nama matt..and like baw!Ada ! Maybe fake but ada! And mari kita mulakan sesi berfangirling!
-Akakkk!Akakkk!Akakkkk! You can't believe this akak!!!
+Ya Lynaa ?
-Cameron,matt,charlie and shawn ada wattpad!!!!
+Yang selalu kita tag tu ke?
-YASSSSSSSSS
Aku dah mula rasa nak meroyan dekat dapur dan terus aku mengatur langkah ke ruang tamu.Senang sikit nak berfangirling.Well, tu pasai susah nak terpikat dengan manusia senior kat sekolah kot?Sebab dah ada yang bertakhta di hati uhuks!Okay aku merepek sekali lagi.
+JOM TAG LAGI BANYAK
Aku dah tergelak dan ting! Notification dari wattpad masuk
+Shawnmendes,Charlie puth!Read this story or else wina suruh author bunuh awak HAHAHAHA
Aku tergelak seorang diri lagi.Kak weyyna always made my day thank you so much!Hilang sat maslaah dengan mamat tu.Hahaha tapi apa ada hal,esok lepak degan geng!Yuhooo!
-tbc-
Chapp ni ain banyak merepek,jadi mohon tabah ._.
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Teen FictionPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...