Aku memerhati gelagat manusia yang sedang meminta maaf kepada Tj akibat menarikku secara tiba-tiba.Hey!Kau patut minta maaf dengan aku.Grr,mamat takguna ni.
"Kau ni aku suruh tolong bukan duduk bergurau!"Marah Daniel Akiff selepas meminta maaf kepada Tj.Ya Allah mamat ni,nasib baik berlapik tahu?Dah lah pakai baju kurung!Chill Lynaa chill.Hari jumaat ni .
"Masalahnya aku tengah buat kerja kan?Yang kau nak marah-marah tak tentu fasal kenapa?"Aku memandang tepat ke dalam matanya.Dalam imaginasi aku dah siat-siat kulit dia ni,bagi anjing makan.Padan muka!Okay,Lynaa yang kejam dah muncul.Ni kes baca Death Wish lah ni.Acah nak jadi krystal puih!
"Itu bukan buat kerja namanya!Itu bergurau!Kalau nak buat kerja tu buat kerja je lah!Takpayah nak bergurau bagai!Huh,dasar budak tak pakai tudung!Jalang!"Perlinya lagi.
Fuh telinga aku dah berasap.Dia ni nak sangat ke kena carut dengan aku?Nampak gaya dia ni macam meminta-minta sangat je?
"Weh!Kau jangan nak pandang hina sangat dengan perempuan free hair boleh tak?At least aku still jaga batas pergaulan aku!Tak sentuh yang bukan muhrim sesuka hati!Bukan macam kau sentuh sana sentuh sini!Kau ingat budak pakai tudung sana tu perfect sangat ke?Eh ada yang pakai tudung tapi dah lobos lah!"Aku melepaskan segala yang dipendam.Aku kisah apa?Kau dah cabar aku,aku cabarlah kau balik.
"Kau nak marah aku bergurau dengan Tj kenapa?Kau abang aku ke?Setahu aku abang aku Mika sorang je.Kau laki aku?Sampai bila pun aku tak nak kau jadi laki aku!Lagipun kitorang cuma bergurau!Bukannya kitorang buat maksiat!"Aku memerlinya lagi dan lagi.Dengan nafas yang turun naik aku terus meninggalkan dia terpinga-pinga.Here!Kau dah tengok macam mana miss book marah!Tak guna punya Akiff!
***
Tepukan gemuruh bergema di dalam Dewan Sri Permai aka Dewan Neraka.Ada yang tertanya kenapa dipanggil Dewan Neraka?Honestly,sebab Dewan ni sekali kau masuk,fuih panas!Aku mengintai sedinkit.Jelas kelihatan imej Aisyah yang sedang menunduk menandakan dia sudah tamat membuat persembahan.Dia membuat peresmbahan bermain viola.Merdu weh!Tak sangka kawan aku ada bakat main viola.*Lap air mata*
"Wah!Tepukan gemurah untuk Aisyah!Rakan-rakan,teruja tak dengan persembahan yang cukup mengkagumkan oleh Aisyah tadi?"Soal Hidayah yang berada di atas pentas.As i said,dia emcee.
"Dah tentu mereka teruja Hidayah!Mari kita jemput persembahan dari Daniel Akiff,Aniq Azrar dan Siti Nur Lynaa pula!"Kata-kata Azreen disambut dengan tepukan gemurah yang seakan memberi hint kepadaku agar naik ke pentas.
Aku membiarkan Akiff dan Azrar naik ke pentas dahulu.Aku tak sanggup naik sama-sama dengan dia.Perkataan Jalang yang dia guna tadi masih terngiang-ngaing di telinga aku.Tak guna punya Akiff.Ops!Aku lupa,lagu apa yang perlu aku nyanyi ni?Dah lah tak pernah buat practice!Homai,mati aku!
Aku memegang mic dengan teragak-agak setelah aku naik ke pentas,Sempat aku memandang Azrar yang tersenyum ke arahku.Haih,apa nak jadi..jadi lah!
"Baik,terimalah lagu I hate u I love u yang didendangkan oleh Siti Nur Lynaa and the band!"Mata aku terbuntang!Weh serious ah?Lagu tu sepatutnya duet do!Ya Allah!
Aku mengerling ke arah Akiff.Dia tersenyum kemenangan.Haih,takpelah kita redho jelah.Bunyi gitar dari Akiff seakan menyuruh aku bersedia.Aku menarik nafas dalam.Kemudian dihembus perlahan.You can do this Lynaa!
Bunyi Drum diketuk oleh Azrar dengan nada sayu yelah lagu sedih.Dan aku mula bernyanyi
Feeling used
But I'mStil
l missing you
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Teen FictionPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...