MGMS : Part 5

8.5K 384 29
                                    

Aku menikmati ayam goreng KFC dengan wajah yang nikmat.Manusia yang memandangku tajam aku tidak hiraukan.Janji aku kenyang.Kau tak nak makan sudah aku tak kisah.Perut kau bukan perut aku.

"Kau tak nak makan ke ayam kau bang?"Tanyaku apabila ayam yang berada di atas pinggan Mikail Zaqqwan tidak disentuh langsung.Tak ada selera ke?Ke teringat awek?

"Kau ni kau tahu tak berapa banyak kau kopakkan duit aku?Aku suruh kau beli 4 buah novel je bukannya 4 set novel gila!"Marah Mikail Zaqqwan .Mana tidaknya,satu set novel berjumlah Rm150 Rmn150 kali dengan 4 kau rasa?

"Hakalah elaun kau banyakkan nak risau apa?"Kataku selamba.Lantak kau lah nak marah ke apa.Aku dah beli dah pun."Hah yelah,tak pasal-pasal aku kena berjimat pulak lepas ni.Dahlah kau dah beli 4 set novel lepas tu kau pergi beli lagi 4 buah novel tu kenapa?Kau tak nampak ke rak novel dekat rumah tu macam nak runtuh sebab terpaksa tampung terlalu banyak novel?"Marah Mikal Zaqqwan lagi.

"Yang kau nak bising-bising ni dah kenapa?Biarlah,dah makan lah cepat aku nak balik"Arahku.Malas aku nak dengar pak cik ni membebel.Kalau ada pertandingan membebel,lepas tu Hidayah Alana dengan Pak Cik ni masuk serious yang lain tak dapat menang.Membebel macam bertih jagung.Pop pop pop po!Ergh!

"Aku tak nak makan,dah jom balik"Gesa Mikail Zaqqwan."Kau pergi bungkus aku tunggu dekat luar"Tanpa mendengar persetujuannya aku terus keluar dari restoran KFC.Novel yang dibeli tadi aku tinggalkan di atas meja.Nanti komform abang ambil.Kalau tak ambil aku mengadulah dekat umi dengan babah apa susah?

Aku keluarkan telefon bimbit yang sedari tadi ada di dalam beg tanganku.Hm,macam biasa komform ada notification dari group.Mataku sempat menangkap mesej dari unknown number itu lagi.Apa si unknown ni nak?

-Yelah,orang tu dah duduk kelas pandai kan?Mana nak pandai orang kelas bawah ni

Siapa dia ni?Apa masalah main pasal kelas-kelas ni?Fikir aku ni kawan mengikut aturan kelas ke halah-halah

+Siapa kau ni?Aku kenal kau ke?Aku tak kawan dengan orang mengikut darjat atau kepandaian so,please don't jugde me

Haa ambil kau!Sedang aku bermesej dengan si unknown ini aku terlanggar seseorang"Auch sorry-sorry i tak sengaja sorry"Pantas aku meminta maaf.Hidup dekat dunia ni kena rajin minta maaf kan?"It's okay salah saya juga."Katanya lembut.Alahai lembutnya suara.


"I Siti Nur Lynaa harap boleh sembang dengan you but I yakin abang I tengah tunggu I sorry ya?"Aku memperkenalkan diri.Hey,its rude if you don't introduce your self okay?"Oh its okay,by the way my name is Qhas Emyrah I'm fifteen"Gosh!I fall in love with her voice~

"Fifteen?Are you kidding me?Kita sama umur!Haha tak sangka muka you nampak matured sangat"Pujiku.Ya,muka dia matured kacuk arab aku rasa dia ni."Ouh really?Actually I baru pindah dekat sini.Hope kita boleh jadi kawan lah.Mana tahu lepas ni boleh hang out?"

"Yas,of course can you give me your number?So then senang kita nak hang out together right?"Tanyaku.Selepas mengucapkan selamat tinggal aku pergi ke kereta .Aku pasti abang tengah tahan geram sebab aku lambat.Bukan salah aku

"Kenapa lambat?"Tanya Mikail Zaqqwan sebaik sahaja aku masuk ke kereta.Kau ni kan bang,aku nak bernafas pun tak sempat lagi."Kau ni tunggulah aku ambil nafas ke apa dulu ini tak terus tembak je"Aku tidak membalas pertanyaannya.Perlu ke aku jawab?"Dah kau dah bernafas kan?Sekarang aku nak tanya kenapa lambat?"Pertanyaan tadi diulang.Ergh!Bukan penting pun!

"Aku terlanggar orang lepas tu sembang-sembang sekejap tu je.Ergh!Takpayah lah nak marah-marah"Bidasku.Aku dapat menangkap diamenghembus nafas lega.Risau ke dia?"Novel aku kau ambil tak?"Tanyaku pula.Risau juga buatnya abang aku ni tinggal novel tu kat KFC tadi.

"Ada dekat bonet nanti kau ambillah"Jawabnya,Nada suaranya kembali tenang.Dengan lafas bismillah dia menarik(?) gear dan menuju pulang ke rumah.

***

Aku masuk ke dalam kelas lalu meletakkan beg di sebelah Hidayah Alana.Hidayah Alan tetap sama sibuk dengan slip nama yang berada di tangan.Alif bujur di hadapan hanya memerhati sekeliling.Daniel Akiff masih tidak kelihatan.

"Weh Alip Akiff mana?Bukan selalu dia datang awal ke?"Tanyaku.Tak ada rasa segan dengan Aliff ni sebab aku kenal dia dari sekolah rendah lagi.Haa lama tu tau tak?"Entah dia tak cakap pun dekat aku yang dia tak datang.Dia ada cakap apa-apa dekat kau Dayah?"Tanya Aliff kepada Hidayah pula.

Hidayah memandang Aliff sekilas kemudian menggeleng.Fokusnya hanya pada slip nama dihadapannya.Aku ingin bertanya kepada Syafi yang sibuk menyiapkan kerja.Namun,pertanyaan itu aku batalkan kerana Cikgu Nor Huda masuk bersama seorang pelajar yang aku ingat-ingat lupa namanya.

"Assalamualaikum cikgu"Hazim selaku ketua kelas memberi salam kemudian diikuti dengan kami semua yang terut memberi salam."Selamat sejahtera cikgu"Sekali lagi Hazim mengucap selamat dan sekali lagi kami mengiku percakapannya.

"Waalaikummussalam dan selamat sejahtera.Semua sila duduk.Hari ini kamu akan ada seorang pelajar baru.Sila perkenalkan diri kamu"Arah Cikgu Nor Huda kepada pelajar di sebelahnya."Assalamualaikum,nama saya Qhas Emyrah saya dulu belajar di MRSM Bangi .Semoga kita dapat menjadi kawan "Tuturnya.

Gotchaa!It's you!Tak sangka satu kelas.Jodoh kot!

"Ada sesiapa yang nak bertanya?"Tanya Cikgu Nor Huda.Isyraq mengangkat tangannya.Ya,aku baru tahu yang dia dah rapat dengan Rosli and Akiff.Sejak bila?Sejak masa rehat semalam"Nak nombor telefon?"Dengan selamba Isyraq mengajukan soalan itu.

Bunyi 'wuu' sudah menjelma.Namun hanya sebentar apabila mendengar diam daripada Cikgu Nir Huda."Maaf nak buat apa ya?"Tanya Qhas Emyra .Mungkin tidak selesa apabila ditanya nombor telefon dari seorang lelaki yang tak sampai satu jam pun kenal.

"Nak letak dekat dalam group whatsapp"Jawab Isyraq.Ouh letak dalam group whatsapp ingat nak mengurat.Ish apa lah yang kau fikir ni Lynaa."Ouh,boleh minta dekat Siti Nur Lynaa dia ada nombor telefon saya"Katanya.

Semua mata memandang ke arah ku.Dah kenapa?Aik?Cikgu pun join juga?"Kamu kenal Lynaa ke Qhas Emyra?"Tanya Cikgu Nor Huda."Kami terjumpa dekat mall semalam,cikgu boleh panggil saya Qhasmyra je cikgu"Jawab Qhas Emyra.

"Ouh begitu,em kamu boleh duduk dekat.."Cikgu Nor Huda memerhati segenap kelas mungkin ingin melihat dimanakah Qhas Emyra patut duduk."Aliff,sebelah kamu ada orang tak?"Tanya Cikgu Nor Huda apabila melihat tempat duduk disebelah Aliff kosong.

"Erk..cikgu sebenarnya"Tidak sempat Aliff menghabiskan ayat ada suara dari pintu mnedahului."Assalamualaikum cikgu maaf saya lambat"Kata Daniel Akiff dengan termengah-mengah.Tali lehernya tidak sempat diikat,rambutnya disikat ala kadar,baju tidak dimasukkan kedalam dengan betul.Hilang terus kemachoan yang digilai pelajar perempuan sekolah ini.

"Haa Akiff,duduklah dulu.Kamu duduk di sebelah Syafi ya Qhasmyra?"Tanya Cikgu meminta persetujuan.Qhas E,yra hanya mengangguk dan duduk di sebelahSyafi.Sebelum Akiff duduk dia sempat menjeling ke arahku.Kau pahal nak jeling-jeling?Aku cocok mata tu karang biar buta baru tahu.Pikir hensem ke?Dengan gaya yang selekeh kau harini memang tak ah!


-tbc-

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now