MGMB : Part 23

5.4K 288 10
                                    

Haih,potong mood betullah amoy ni,aku baru nak membeli shawl dia dah potong mood aku.Dahlah tengah mood shopping.

Okay,aku ulang benda sama en?Ha ni semua salah aku,tetiba rasa gugup nak taip story ni.Sebab?Entah lah haih..dahlah malam ni kena pergi penyucian jiwa.Ya,aku Siti Nur Lynaa kena pergi penyucian jiwa pukul 5 ni.Bukan sebab aku budak nakal,tapi saja nak pergi hm.

Dah aku merepek apa ni?Ouh ada yang tertanya tak kenapa aku panggil minah ni Nina Amoy?Well,of course lah sebab muka dia sebijik macam cina and untuk bezakan dia dengan Nina rosli

Nak tengok gambar dia?Ready ke korang nak tengok gambar dia?Aku takut korang fall in love je haa nanti aku pula yang kena tanggung.

Nak tengok gambar dia?Ready ke korang nak tengok gambar dia?Aku takut korang fall in love je haa nanti aku pula yang kena tanggung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

That is her.She's damn beautiful as my enemy.Well,we suppose to bff tapi sebab benda tu..haih.Masa aku dengan dia tak gaduh,aku pun potato gila duduk sebelah dia do.K aku tak tahu mana arah tuju jalan cerita untuk chapter ni.

"Apa kau pandang-pandang?"Dia menjeling.Dengan matanya yang sepet.Kau ni en,nasib cantik je tau tak?

"Nina..kita jadi kawan balik,nak?"aku cuba memujuknya berkawan semula.Aku taknak ada musuh dengan yang sejantina dengan aku.

Kalau Akiff takpe,dia tak sama jantina.Lol.

"Kau?Aku?Kawan?Huh!Memang taklah cerita dia!Kau dah rampas kawan aku,sekarang nak kawan dengan aku balik?Sorry  but not sorry"Dia menjulingkan mata dan memeluk tubuh.

Haih dia ni,tak berubah!Tetap sama,degil!Aku mengangkat bahuku sedikit tanda tak kisah.Malaslah aku nak pujuk dah.Dah berapa banyak kali aku pujuk taknak ngam so,apa ada hal?

"Taknak sudah,aku cuma nak berbaik"Aku mengambil shawl dan dibayar di kaunter bayaran.Selepas itu aku terus keluar dari kedai dan menuju ke tandas.

Mana geng aku yang lain?Dah balik dah semua.Diorang memang!Suka sangat palau aku haih.Biarlah,aku redho.Janji sebelum diorang balik diorang bagitahu aku dulu.Weng weng.

Aku menukar bajuku yang tidak menutup aurat tadi kepada kemeja berlengan panjang , skinny jeans aku tukar dan aku memakai skirt labuh berwarna hitam kemudian aku memakai shawl berwarna hitam sebagai pelengkap pakaian.Tadaaa!Sunglasses diapakai melengkapkan ciri wanita yang sukar untuk didekati ecewahhh.

Cantik juga aku kalau pakai tudng en?HAHAHAHA!Takpe,tak salah masuk bakul angkat sendiri en?Eleh macam korang tak pernah puih.

Jam tangan berjenama polo club ditangan aku renung.Aku suka polo club dah diam.Pukul 5 dah.Baik aku pergi kat kereta mika.Tak pasal-pasal aku kena marah sat gi karang haa.

Aku menuju ke arah kereta Mika yang elok tersadai.mika sedang bersandar di tepi pintu kereta menanti kehadiranku.Muka macam tak marah,dia baru tunggu kot?

Mata Mika ralit memandang fon.Langsung tak sedar kehadiran aku yang makin mendekat."Mika,jom"Ajakku apabila Mika terlalu fokus kepada telefonnya.

Mata Mika memandangku sekilas kemudian dia menatap gajet yang dipegang kembali.Dan tiba-tiba mata Mika terbuntang.

"K..kau sapa?"Soal Mika tergagap.Aku nak gelak ni haa tengah tahan je takut si Mika gila ni marah.By the way abang aku ni biar betul?Adik sendiri tak kenal?Melampau sangat ke baju yang aku beli?

"Woi!Kau merepek apa ha?Aku Lynaa adik kau!Dah tak yah nak acah sangat macam kimK"Aku mengutuknya depan-depan.Well,senang kalau ada abang macam kawan sendiri ni.

"Kau?adik aku?Weh adik aku tak cantik macam ni weh!"Mika masih memandangku tidak percaya.Wehh wehhh Mika cakap aku cantik wehhh!HAHAHAH mohon kembang seh.

"Kau nak suruh aku tunjuk ic aku dulu ke?"Tanyaku sarkastik sambil membuka sunglases yang dipakai.

Makin terbuntang mata Mika apabila melihat mata light brown aku."Naa!Kau ..kau..ppahal do?Jap aku tak faham ni.Tadi kau pakai baju lain weh"Mika seperti tidak percaya dengan penampilan aku tika ini.

"Tadaa!My new outfit!"Aku mendepakan tangan dan berpusing di hadapannya.Acah model weng weng.

"Aku rasa aku nak tutup aurat mula dari sekarang"Kataku dengan senyuman manis.Aku kena banyak senyum heh

"Bagus lah kalau macam tu,dah masuk kereta cepat.By the way,kau cantik bila pakai tudung"Dia mengenyetkan sebelah matanya.Awh cair!Nasib baik kau abang aku.

Aku tersenyum dan mengucapkan terima kasih.Langkah kaki mula aku buka untuk meuju ke kereta.

Tiba-tiba kepalaku terasa pening.Aku rasa penyakit tiga serangkai dah datang,migrain ,sakit kepala ,pening.

Aku cuba bertahan.Satu langkah,dua langkah,tiga langkah

Tiba-tiba pandanganku mula berbalam-balam dan semakin kelam dan akhirnya gelap.

Aku,pengsan.

-tbc-

Hai!Thnks for 11 vote <3 still tak puas hati dengan silent reader tapi takpe,bila dah baca cerita ain pun dah rasa bersyukur.So,ain akan sambung lps 10 vote.

p/s : jangan terkejut bila tiba2 ada nama silent reader dlam log in 2

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now