MGMB : Part 24

4.7K 281 12
                                    

Gais,im sorry kalau part ni hambar.Serious takde mood gila sekarang ni.Ni pun mata still sembap.Well,dah kurang sikit sebab baca imagine story kak weyyna . Oh ya satu lagi.. cerita ni dah 4.8k.Kalau esok ain tengok dah ada 5k inshaaAllah ain akan double update.So,promote la.And yah,do support me and do vote this part even hambar and pendek gila.

Aku pengsan.Di atas basement yang kotor dan entah berapa banyak kuman yang ada atas jalan basement ni.Haih.

Aku terasa pipiku ditampar beberapa kali.Tamparan perlahan.Hotak kau nak tampar kuat-kuat masa orang tengah pengsan sakit macam tu?

Aku tampor kau balik nak?

"Naa!Woi!Jangan main-main woi!"Mikail Zaqqwan menampar dan menjerit di sebelah telingaku.Haih,memang sah makin pekak aku jadinya .

Tiba-tiba tubuhku terasa dicempung.Dan aku hanya ingat sehingga situ.Aku pasti Mikail Zaqqwan yang dukung.Abih tu takkan pak guard pulak?Haram woi!

***

Aku membuka mata perlahan-lahan.Mata disepetkan sedikit menahan cahaya matahari yang berlumba - lumba untuk masuk.Takpe,aku redho.

Aku terdengar desas desus orang bercakap.Sedikit sebanyak aku dapat mendengarnya.Tak jelas,tapi boleh jugalah dengar.

"Macam mana keadaan adik saya doktor?"

"Keadaannya semakin parah..kanser nya sudah sampaii ke tahap 2"

"Eh what doktor kanser?Adik saya ada kanser?Doktor biar betul?Dokotor dah check betul-betul ke?"Mikail menggesa.Tak percaya apa yang didengarinya

"Ya..Cik Siti Nur Lynaa menghidap kanser hati tahap 2.Maklumkan jika dia jatuh pengsan lagi ya?Saya pergi dulu.Doakan yang terbaik untuk dia"

Aku terkaku.Perlahan-lahan air mataku menitis.Aku?Kanser?Tahap 2?Allah,dugaan apa pula ini?Macam mana kalau umi tahu?Kawan-kawan tahu?Mesti diorang akan pandang aku dengan wajah simpati.

No!Aku tak nak!Aku tak suka!Aku kuat!

Tiba-tiba pintu dikuak.Aku menoleh ke arah itu dan cepat mengelap air mataku.Namun sia-sia.Hidung aku dah merah.

"Kau dah tahu?"Soal Mikail Zaqqwan.Aku hanya menggangguk.Dia terkedu."Kau dah call umi ke?"Ya itu yang penting umid ah tahu ke belum?

"Belum aku nak call lah ni jap"Dia beruara-ura mengeluarkan telefon bimbitnya namun pantas dihalang olehku.

"Tak..aku tak nak sesapa tahu.Ni rahsia kita berdua.Boleh?"Mikail memandangku tajam.Meminta penjelasan.Pergh pandangan menusuk ke kalbu jantung pankreas dengan usus siot!

Eh apa aku merepek?

"Aku taknak sesapa tahu.Tolonglah.Biar kita dua je yang tahu.Aku tak suka orang sikit-sikit kesiankan aku.Serious tak suka!Selama ni orang kenal aku dengan watak yang gagah,kuat tabah.Jadi kenapa hanya sebab kanser diorang nak pandang aku dari sudut yang lain?So please?"

Dia diam.Kemudain perlahan-lahan menggangguk."Dah jom balik.Kau ada majlis kan malam ni?"Aku mengangguk dan turun dari katil yang hampir separuh dari ketinggian aku.

Nafas ditarik dalam-dalam.Terfikir juga..aku dah nak mati ke?Kalau aku mati siapa nak jadi heroin cerita ni? hm..

-tbc-

Do vote <3 Even hambar :') i've tried my best :") lepas 10 vote ain update.:) Kalau 10 vote and 5k view double update <3


Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now