MGMB : Part 28

4.8K 297 0
                                    

Aku diam melihat sekeliling kereta.Nampak tak kebosanan dia kat situ?Nak main telefon , sekarang dah masuk kawasan takde line.

Aku melihat Andi focus melihat jalan raya.Aku mengambil earphone yang aku buka tadi.Terus dipakai di telinga.

"Kau..cantik kalau berhijab"..

Kata-kata itu yang dari tadi berputar seperti CD rosak di dalam kepalaku.Kata-kata tu yang buat aku jadi tak selesa dekat sini.Haih,Nampak sangat macam aku ni gedik en?Ew!Menyampahnya ew ew ew!

Aku menutup mata .. cuba untuk tidur.Surah Taha aku pasang dan diulang secara berterusan.Ya,aku tak boleh dengar lagu nanti aku muntah tapi ini bacaan hehe.

Tiba-tiba aku terasa seperti earphone di telinga sebelah kanan ditarik kasar.Sakit telinga aku.Sebab dia tertarik sekali dengan telinga aku.Kau boleh bayang tak?Tak boleh?Pergi ambil earphone dan buat sendiri.Lol jahatnya aku.

Aku memandang Akiff.Tajam ."Wei apa kau buat?Bagi balik la"Aku mendesaknya.Nak ambil sendiri takut tersentuh dia bukan mahram aku .Lynaa dah insaf beb.

"Ah kau,aku nak juga dengar apa yang kau khusyuk sangat sampai nak tertidur"Katanya sambil memasukkan earphone yang satu itu ke telinganya.

Duh,mesti kena ejek en?Mesti dia ejek aku acah alim en?Alahhhhhh selalu macam tu haih!

Dia terdiam.Aku tak tahu lah dia terkedu kea pa tapi dia diam.Sampailah kitorang sampai ke Sungai Congkak dia diam.Dan earphone aku masih ditelinganya , surah Taha masih dipasang.

Dia...dah insaf eh?Ke tak lagi.Eh jahatnya kau Lynaa.Astahgfirullahalazim.Semoga Allah menjaga percakapanku di kemudian hari.

Sebaik sahaja turun dari kereta terus aku menghirup udara segar.Segar weh dengan pokok hijau yang membesar dan air sungai yang mengalir.

Aku melihat kea rah sungai di hadapanku.Dalam juga air nya .Banyak batu ang berada di dalamnya.Lol biasa lah tu en?

Aku bergerak untuk menukar baju yang dipakai kepada t-shirt lengan panjang,seluar track suit dan tudung sarung berwarna hitam.

Tema yang selalu dipakai oleh Lynaa.Black and white HAHAHAHA.Sebaik sahaja menukar pakaian aku mengambil sekeping sandwich telur dan meletakkan sepinggan bihun di pinggan plastic yang dibawa Aunty Rose.


Dilihat Wassim sudah mula bermain di tepi-tepi sungai ditemani oleh Qhas.Apahal Qhas pula yang jaga Wassim?Haa takpe,dia nak berlatih jadi isteri mithali.

Tiba-tiba aku terasa bahuku dicuit lantas aku berpaling kebelakang.Akiff.Sedang tersenyum lebar.Dengan gaya yang sering dilakukan olehnya.Masukkan tangan dalam seluar.

Aku dengan muka suci nya bertanya (acahnya)"Naka pa?Pergilah mandi"Kataku sambil melihat atas hingga bawah.Dia ni ,dah tukar baju awat tak mandi lagi?

"Ni nak pulangkan fon dengan earphone kau"Katanya sambil memulangkan telefon bimbitku.Pergh aku lupa aku tertinggal fon ni dalam kereta.

Agak-agak..dia buka tak?Dah lah aku tak letak password huaaa umiii

"Jangan risau aku tak buka font u"Katanya sambil mengenyit mata sebelah kanan dan terus pergi ke tempat Mikael dan Andi mandi tidak jauh dengan Qhas dan Wassim.

Aku melihat aunty Rose dan Umi yang sedang bersembang.Nak tutup malu sebenarnya.Sebab?

Gais!He just wink at me! Eh jap,asal aku excited sangat?Aku,suka dia ke?Tak , tak mungkin.Mana mungkin musuh sukakan musuh?Mission impossible!

-tbc-

What?Lynaa suka Akiff ka?Hahahahha

�Palii! Dah 5.9k ! Cepat jadi kan 6k XD i know ain tamak shuuu.Hehehe 15 vote ain update chap baru ;)

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now