Aku menunggu Azreen dan Qhas membeli tiket sementara Yus pergi membeli popcorn dan tinggallah aku dan Aisyah dan Mimi di sini.And guess what?Aku dipalaukan.
Takpe,aku redho.
Aku membuka telefon bimbit dan membuka aplikasi instagram.Sebab ada notification dari Andi.Andi ada post gambar baru yuhoo!
-Going out with my brotherr heh brother (baju putih tu Akiff )
Caption dia fuh!Gambar dia fuh!LIKERS DIA FUH! Eh jap?Bukan Mika dengan Andi keluar sama ke?Dah tu awat si Akiff ni ikut ?Haa haaa haaa haaa.Okay stop .
Andi ni memang hensem tau tau tau,tapi en,tak sehensem my Nash homai,ni semua salah kak Weyyna.Mohon kecam dia.
Sedang asyik aku menilik telefon aku mendengar sipi-sipi (?) perbualan Aisyah dan Mimi."We Aisyah kau tengok tak Tundukkan Playboy itu semalam?"Soal Mimi sambil membetulkan shawl hitamnya.
Ya,aku je yang freehair dalam group aku jadi,mari tabahkan diri.Aku..nak pakai..tapi..hm..
"Tak sempat tengok do semalam aku tuisyen haih!"Aisyah merengus sambil menepuk perlahan pahanya.Dah kitorang duduk atas kerusi,bukannya berdiri.
"Rugi do kau tak tengok Harraz hensem gila weh! Dah lah sweet pfft!"Mimi mengangkat tangannya ke atas bahu.Bukan menyampah,jeles dengan Nurin pfftt.
Ni satu lagi aku tak faham , apa yang hensem sangat si Harraz tu?Ada fans Harraz dak kat sini?Haih,muka dia tak layak jadi playboy hang tau dak?Dia layak jadi boyfriend aku ja
Eh?HAHAHAHHAHA
Okay delete that.
Azreen dan Qhas datang menghampiri bersama tiket wayang."Wayang start kul berapa?"Soalku tanpa melihat tiket itu.Nak tambah words sebenarnya .lol.
"3.30 dah semua boleh buat hal masing-masing,kul 3.30 jumpa kat dalam"Aisyah memberi arahan dan kakiku laju pergi ke arah kedai buku Popular.
Well,dekat dekat panggung wayang so,apa-apa hal senang .. kan?Apa halnya?Ya Allah aku rasa aku makin lama makin merepek aku taip.
Ni penangan pt3 dah dekat ke?Homaigad!
Aku mencari buku yang aku ingin cari ; buku rujukan pt3 agama ; dan guess what?Buku tu ada dekat rak paling tinggi.Damn,kau rasa sampai ke aku yang hanya 150 cm tingginya nak capai buku tu?
Aku cuba menjengkit dan mencapai buku itu tapi gagal.Tiba-tiba ada satu tangan yang mencapai buku itu untukku.Cewah,klise sangat
Bau maskulin jelas menusuk kalbu.Harum,tiba-tiba aku terfikir..berapa gelen minyak wangi dia pakai sebelum keluar rumah?Pfft,typical lelaki nowday.
Dia menghulurkan buku itu kepadaku dan satu lagi diambil untuk dirinya.Sama batch ke?Aku cuba memerhatikan jejaka dihadapanku ini sekali lagi dengan lebih tepat dan siapa sangka jejaka yang handsome dan maskulin ini ialah,
AIRIL?!CLASSMATE AKU YANG PENDIAM TU?WEH SERIOUS AH?
"Thanks"Aku tersenyum tipis.Cuba menyorokkan rasa tak percaya.Dengan swag shirt,black jeans,rosher run,dan cermin mata nerd ditukar kepada cermin mata trend sekarang..kau rasa?Habis musnah ciri-ciri budak nerd.Yang ada sekarang ciri-ciri ideal boyfriend.Ops!Ew Lynaa gatal!
"Welcome..I'm Airil"Katanya sambil tersenyum ke arahku.Apakah ini saat bibit-bibit cinta terbit?AGDIGUIASFHA APA AKU MEREPEK?
"Im Lynaa,your classmate"Kataku lagi aku masih tak sangka sebenarnya ni lol berapa banyak kali nak ulang?
"Ouh Lynaa..you look..different"Dia menggosok perlahan lehernya.Aku tersenyum .Memang lah nampak pelik,kan? Dah lah rambut macam dye lepastu beli buku agama hm..
"Yah i know,so what are you doing here?"Aku cuba mengalih topik tak suka lahh kalau topik tu je yang aku buka en en en?
"Beli buku sikit tahun ni kita ada exam besar kan?"
"Tulah so,kau target berapa A?" Kau, akutetap menjadi pilihan uhuks ._.
"of course lah straight A en haha"Dia tergelak kecil.Terselah lesung pipt di pipi kirinya.Sama macam AKiff.
Wait,pahal tetiba masuk nama Akiff ni?Abaikan.
"Yelah budak top 1 kan?Eh okaylah wayang aku nak start ni aku gerak lu pape roger assalamualaikum"Au tertawa kecil dengan ayatku.Entah tetiba ayat tu melintas pulak uhuks.
"Waalaikummussalam"Jawabnya sambil tersenyum.Senyum saja,senyum saja,senyum lagiii uhuuu.HAHAHA
Aku membayar buku yang dibeli di kaunter pembayaran dan dimasukkan ke dalam tas tangan.Jam tangan aku renung.3.26 p.m.
Aku masuklah kan?Okay jom!
Aku memasuki bilik bernombor 6.Gelap.Dah wayang tak start lagi memang lah gelap eeee .Aku mengambil tempat di sebelah seseorang.Malas aku nak ambil tahu siapa.Mesti salah-seorang geng aku kan?
Wayang dah start.Aku memulakan aktiviti mengunyah popcorn yang aku ambil dari Yus.Orang yang duduk disebelahkanan aku langsung aku tak hiraukan.
Slurpp..slurpp
Cocacola yang aku minum berbunyi saat aku sedang menghirup.Alah,normallah tu kan?Tiba-tiba telinga ku bingit kerana ditegur seseorang.
"Boleh minum senyap-senyap tak?"Soalnya.Aku menerutkan kening.Macam kenal je suara ni?Aku menoleh ke kanan dan baw! Like po*p orang yang duduk sebelah aku Akiff!
-tbc-
Im officially fall in love with Nash grier .Ada yang minat Nash?Tak payah bagitahu ain ain LANGSUNG taknak tahu dah bye hahaha
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Teen FictionPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...