MGMB : Part 53

4.1K 214 0
                                    

Pemandangan di padang bola keranjang aku perhati dengan mata yang liar memandang manusia-manusia yang giat melakukan piramid manusia!

Aku ulang gais piramid manusia!

This is my first time buat benda ni selama 15 tahun aku hidup.Selalunya lelaki je yang buat uhuks.

Beberapa kumpulan di bahagikan .Aku ?Group dengan Aisyah,Yus,Azreen,Qhas,Yusra,Hazirah.

Ha piramid tiga tingkot.Aku?Sebagai mengarah tolong diorang naik huhu.

"Okay semua buat piramid nanti yang atas sekali tu post okay?"Cikgu Fatirah memberi arahan kepada kami.

Aku memandang ke arah kumpulan hanim ,alya,umairah,anis,afiqah,and lisa.

Ya Allah semua badan mashaAllah keding gila!

Ni jeles ni semua set-set kaki ranting ha aku potong juga kaki tu sorang-sorang.

"Wey kau termenung apa?"Bahuku ditepuk perlahan oleh Qhas.

Aku berpaling ke belakang dan tersenyum melihat Qhas.

Mata dekat Qhas tapi minda ke rumah.Ubat aku lupa simpan.Barah hati aku dah stage ke berapa eh?Haha lol asal aku care sangat pasal benda ni?

Okay back to reality

Aku memandang muka arabic Qhas yang pucat.Cantiknya mata.Kening dia ya Allah indahnya ciptaanMu.

Okay asal aku cakap macam aku ni lelaki?And wait what?Pucat?

Aku memegang kedua pipi Qhas.

"Weh Qhas hang okay dak?Pasai pa muka hang pucat bukan main ni weh?Hang sakit ka?" Tanyaku bertalu-talu.Risau weh sape yang tak risau.

"Dak aih aku okay .Haha dah sape yang nak jadi base?Aku nak jadi base tau"Qhas menempah kedudukannya awal-awal.

"Kau yakin ke kau boleh jad base?"Soalku ragu-ragu.

"Apa kau fikir aku kurus aku tak boleh jadi base?"Qhas sudah bercekak pinggang .Mukanya berpura-pura marah.

Aduh bukan tu maksud aku.

"Bukanlah kau ni nampak penat je macam tak okay je tau dak?So hang yakin hang boleh jadi base?"Panjang lebar aku menerangkannya apa maksud pertanyaanku tadi.

Qhas menarik nafas dalam-dalam."Jangan disebabkan muka aku pucat,nampak penat,aku keding,nampak macam aku tak sihat kau tak kasi aku jadi base.Aku ni boleh jadi base and aku nak jadi base no matter what happen tak kisah la kau bagi ke tak ke aku nak juga aku tak kira faham?"

Amboih ni nak berdebat ke hape tho aku bunuh kang tak nak ikut cakap aku sangat

Astaghfirullah Lynaa.Siti Nur Lynaa!Kau jangan bawa perangai psiko kau tu .Buang la perangai tu kau fikir elok?

Okay.

"Hm yelah"Aku mengalah.Untuk kali ni aku mengalah.Bukan senang kay nak tengok aku mengalah.

Aku mengalah hanya sebab dia ni baik dengan aku .Plus dia ni keras kepala sikit lol.

Qhas tersenyum . Aku membuat muka .Ergh!

Kedudukan piramid sudah aku tentukan

Base Aisyah,Yus ,Qhas
Second Azreen,Hazirah
Atas sekali Yusra

Aisyah,Yus dan Qhas sudah mula duduk dalam keadaan merangkak."rapat sikit"

"Aisyah rendahkan sikit bahu"Apabila semuanya sudah selesai aku menyuruh Azreen dan Hazirah naik.

Telefon? Dah bagi dekat cikgu huhu yelah kang jatuh kang naya.

Aku membantu Yusra untuk naik.Tiba-tiba piramid sepeti goyah."eh kenapa ni eh Qhas!Weh kenapa ?"

Aku nampak Qhas seperti hemdak pitam.Matanya terangkat ke atas.

1
2
3
Piramid yang dibina roboh.

"CIKGU QHAS PENGSAN!"
"KEPALA QHAS BERDARAH CIKGU"

Ya Allah kenapa ni?!

-tbc-
Dah kenapa dengan Qhas tu ? Hoho .ain malas nak taip sebenarnya sebab tadi ain taip lepastu hilang apa lagi redho la ingat nak publish kul 10 tadi dah hilang maleh nak buat balik ni baru ada mood huhu

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now