MGMB : Part 12

5.3K 280 3
                                    

Aku memakai blaus dan jeans.Rambutku aku sisir rapi.Mataku memandang cermin yang besar dihadapanku.Tapi mindaku tidak habis-habis mengulang kejadian petang tadi.

Aku tahu Daniel Akiff perasan kehadiran aku.Terserlah riak terkejutnya di situ.Gosh!IAku punya lah malas nak jumpa dia , terjumpa dia kat taman pulak.Ey!Dia datang mendekat,dekat dan dekat.Jantung aku pun.Dup dap,dup dap,dan dup dap.Ahaks!

"Apa kau buat dekat sini?"Soalnya dingin.Kau nak jadi Encik Dingin dekat sini ke?Nah!Kalau dengan aku,tak boleh!

"Apa kau fikir ni taman kau punya?Suka hati aku lah nak buat apa dekat sini"Sindirku.Lynaa takkan tunduk!Takkan ssesekali lagi-lagi dekat si Daniel Akiff memang lagi melangitlah egonya kan?Kan?Kan?

"Memang lah,maksud aku apa kau buat dekat sini?Dengan geng aku?Dengan Rayyan?Dengan Medina?"Tanyanya lagi.Nadanya masih sama.Dingin dan datar.Ey menyampah pula aku!

"Diorang kawan aku.Kenapa?Ada masalah eh?"Tanyaku lagi,tapi lebih kepada perli.Rayyan dan Medina Qaisara hanya memerhati drama yang sedang berlangsung.

"Sejak bila kau kawan dengan diorang huh?Sejak aku geng ni aku tak pernah nampak kau!Apa kau buat dekat sini?Andi sendiri tak pernah cerita pasal kau.Siapa bagi kebenaran dekat kau untuk dekat dengan kitorang"Tanya Daniel Akiff bertalu-talu.Ish dia ni lah.Memang budak-budak lain tak berani dekat dengan kitorang.Takut.

"Aku kawan dengan diorang sejak dulu lagi.Since aku 8tahun tahu?Memanglah kau tak perna nampak aku,3tahun lepas aku excident sekarang ni baru aku datang balik faham?"Terangku satu per satu.

"Boleh percaya ke kau ni?"Tanya Daniel Akiff seakan memperlekehkan kebolehan aku.Darah dah mendidih.Sabar Lynaa sabar.

"Nak bertaruh?"Tanyaku sambil mengangkat kening.Aku pantang orang meragui kebolehan aku.Pantang weh!Pantang!

"No hal.Kau tunjuk betul ke kau ni boleh main parkour.Kalau kau boleh kau menag aku kalah.Kalau aku tak boleh aku menang kau kalah.Siapa kalah kena buat satu permintaan orang yang menag.Deel?"Cadangnya sambil tersenyum sinis.Aku pun apa lagi terus setuju.Mataku memandang Rayyan dan Medina.Mereka berdua pun tersenyum sinis.

Aku menarik tangan Medina muka nya dekat dengan mulutku,Aku membisikkan sesuatu."Kau rasa Andi marah tak kalau aku buli adik dia?"Tanyaku tiba-tiba.

"I don't know depends on his mood"Kata Medina sambil tersenyum.Aku juga tersenyumpenuh makna.

Aku berlari ke arah monkey bar.Monkey bar aku panjat dan terus aku terjun  sambil terjun aku membuat pusingan 360 darjah ke bawah dan 360 darjah ke kanan.Sebaik sahaja aku mendarat aku berlari ke arah Daniel Akiff dan melompat serentak itu aku mebuat pusingan 360 darjah kebawah.Dan akhirnya aku mendarat betul-betul di hadapan Akiff.Tangan aku depakan dan tersenyum sinis ke arah nya.

"I won"Bisikku perlahan namun cukup untuk didengari oleh Daniel Akiff.Aku medapat tepukan oleh ahli-ahli Dark Horse Squad."Fulamak,our kak yong is back!"Jerit Rayyan dan tepukan dia yang paling kuat.

"Tak sangka kau still macam dulu"Puji Medina pula.Telefon Medina yang sedari tadi dipegang olehnya aku ambil dan aku masukkan nombor telefonku."Masukkan dalam group Dark Horse Squad"Pesanku.Medina hanya mengangguk faham

"Haih,okay you won i'm lose .Kau nak suruh aku buat apa?"Tanya Daniel Akiff endah tak endah.Malu mungkin sebab dah kalah.Tulah bongkak lagi.Mari gelakkan dia.HAHAHAHA!

"Em,lemme think"Aku meletakkan jari telunjukku di dagu seakan sedang berfikir dan tiba-tiba aku memetik jariku seakan sudah dapat idea."Kau,kena belanja semua orang satu ice cream magnum gold.Tapi aku,kau kena belanja 5 "Kataku sambil tersenyum.Daniel Akiff mengeluh.Hambek kau!Aku kopakkan duit kau!Kau ingat sikit ke ?Ramai tau!Padan muka kau!HAHAHAH!

"Naa,turun cepat diorang dah sampai ni!"Panggillan umi menyentak lamunanku.Di mukaku masih terdapat senyuman gembira.Senyuman kemenangan.Aku bergegas turun dari tangga.Namun tindakanku terhenti.Mataku tertancap pada susuk tubuh yang amat aku kenal.

"Qhas Emyra!"Aku terjerit lalu aku terus memeluknya.Ahh!Qhas!Rindu weh!Eleh rindu kunun!Baru kat sekolah tadi jumpa.Ececeh!

Aku menyalami seorang perempuan yang berada di dalam lingkunga awal 50-an .Aku rasa dia  ibu Qhas.

"Andi oh my gosh!Is that really you?"Aku terkejut dengan kehadiran Andika.Wow!Makin hansome.Dengan senyuman manis dia tu.Auch!Berterabur iman haahhaha!

"Yes!This is the real me Naa"Katanya lembut.Ya,dia baik.Hensem lagi tu!Degree ada dah!Completo!Hiks!

"Ehem!"Ada yang berdehem meminta perhatian.Aku memandang ke arah deheman itu.Oh no!Dia lagi?Eh jap!Aku faham kenapa Daniel Akiff ada dekat sini,tapi aku tak faham kenapa Qhas Emyra ada dekat sini.

Aish!Tadi kat taman dah jumpa mamat ni.Sekarang,kena jumpa lagi?Menyampah lah!Sungguh aku menyampah dengan manusia yang bernama

Daniel Akiff!

-tbc-

Vote bby :))

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now