Aku memegang kepalaku yang berdenyut.Hampir satu jam aku di hospital bersama dengan Akiff of course he is Qhas's brother and cikgu Fatirah and..Fazli.
What?Fazli?Hey!Tahu la si Fazli ni dah lama tak muncul tapi tak mengagak kalau tak ingat mamat ni suka kat si Qhas.
So,of course dia ada dekat sini.Teman Qhas.Acah prihatin puih.
Kelibat Andika mula kelihatan keluar dari perut lift.Bergegas dia ke arah aku , Akiff , Fazli dan Cikgu Fatirah.
"Izzy?What happen?Like seriously?Mama baru naik flight tadi sebab dengar berita ni.What happen Izzy tell me"Andika mendesak Akiff sambil menggoyang-goyangkan bahu Akiff.
Akiff hanya berpaling ketepi .Tidak sanggup bertentang mata dengan abangnya yang seorang itu.
Bukannya dia taknak jawab,dia sendiri pun tak tahu!Masa pendidikan jasmani lelaki dengan perempuan asing!
Lelaki cikgu Gopal . Perempuan cikgu Fatirah.So,dia ke yang salah sekarang ni?
"Encik..encik ni siapa ya?"Cikgu Fatirah tiba-tiba mencelah.Aku hanya memerhati.
"Sorry,I abang kepada Izzy..i mean Akiff and Qhas.So , who are you actually?"Sudah sesi berkenal kenalan pulak ke sekarang ni?
"Oh , Actually saya Cikgu yang bertugas masa benda ni berlaku"
"Ouh , can I know apa sebenarnya yang jadi?What happen to my princess?"Nampak riak risau di mukanya.
Sampai aku pun dia tak perasan.Dia terus terjah mamat gayboy ni je.
"Tak,masa group diorang tengah buat piramid manusia,suddenly dia pengsan.I guess dia tak tahan kot?Right Lynaa?"Cikgu memandangku meminta kepastian.
"Sebenarnya cikgu,saya dah tanya dia awal-awal dah dia boleh ke tak jadi base.Sebab saya tengok muka dia pun macam pucat nampak penat tapi dia berkeras nak jadi base.Lepas 3 saat piramid group kitorang siap dia pengsan"Aku menjelaskan panjang lebar dan boleh buat karangan dah.
Dan apa reaksi mereka berdua?Speechless.
"So,salah awak lah ni?"Ah sudah aku pula yang dipersalahkan.
"Bukanlah cikgu saya dah cuba halang tapi dia yang taknak dengar.Kalau cikgu tak percaya cikgu boleh tengok dekat MGMB part 53"Ha kau kukuh tu dengan bukti aku bagi.
"Alamak cikgu takde wattpad la pulak"Adui cikgu!Takkan takde wattpad?Famous kot benda alah ni
"Download cikgu download"
"Ha yelah kejap"
Aku tersenyum .At least hilang kejap masalah aku yang duk fikir pasal Qhas.
Okay ayat gua keling.Gua tahu.
Boleh pulak cikgu tak ada wattpad?Rugi-rugi.Banyak novel yang orang jual ada dekat wattpad.
Jimat duit.Jimat masa.Jimat tenaga.Tapi cuma satu jelah yang membazir.Bateri telefon akan cepat habis.Boek gais boek.
Tiba-tiba pintu wad kecemasan terbuka.Yela kecemasan kan Qhas punya kepala berdarah waduh-waduh.
"Siapa sini ahli keluarga dia?"
"Saya abang dia doktor"Andika maju ke hadapan betul-betul dihadapan doktor.
"Macam ni,pendarahan yang berlaku dikepala cik Qhas dah berhenti"
"Alhamdulillah"
"Tapi penyakit jantungnya sudah sampai ke stage 4 dan perlu menjalani pembedahan pintasan jantung di vietnam.Pembedahan yang terbaik memang perlu dilakukan di Vietnam.Kos rawatan agak tinggi namun kita memang kena buat juga pembedahan ni kalau tak,nyawa cik Qhas akan terancam"Kata-kata doktor menyentap hulu hatiku.
Qhas..ada penyakit?Aku terduduk.Ya Allah apa lagi yang cuba kau tunjukkan ini?
Aku tahu aunty Rose mampu.Tapi..aku rasa macam useless kalau tak buat apa-apa.
I have got an idea."Fazli , Akiff.."
Aku tak kisah dapat bantu sikit pun jadilah.Asal,aku dapat bantu.
-tbc-
Ada tak yang rasa macam bila lah cerita ni nak habis?Well,you got the same feeling like me
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Teen FictionPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...