MGMB : Part 50

4.5K 222 26
                                    

kruhh.kruhh.

Perutku berbunyi lapar.Aduh!Aku memang tengah lapar sekarang ni tak makan sejak aku makan Magnum 30 minit lepas.Eh?hm

Lynaa cepat lapar sekarang ni hm kasihanilah Lynaa.Dia lapar.Perut dia pun dah dihakis oleh asid perut yang semakkn mengganas menghakis perit perut Lynaa.

K stop tak yah nak cakap pasal sains.Tahulah exam esok.

What?!Exam esok?!
Buk!

Aku yang elok baring memegang perut  terus terjatuh terjelupuk macam nangka busuk diatas lantai.

"Aduh!Sakit haih.Exam esok..camna ni?"Aku bermonolog sendiri sambil menggosok belakang pinggang.

"Hm kay kita order pizza lu"Bagai tidak faham yang esok periksa aku terus mendail nombor abang pizza.

1800-88-2525(ha dail la pat dah bagi nombor ni)

Setelah mengorder pizza cheese makoroni aku lekas menuruni tangga ke tingkat bawah.

Eh?macam bunyi tv?Minah ni tak tidur lagi ka?

Aku menghendap sedikit.Sah!Lagi sahih!Minah sewel tu tengah tengok tv!Sambil makan coklat aku!Dengan dress aku yang hilang dekat kampung!

Ewah,ewah banyak cantik muka dia?Dia pikir rumah ni dia punya?

"Hoi!Apahal kau makan coklat tu?Dress tu?Aku punya kan?Kau pakai pahal?Kau nak pergi mana malam-malam ni?"

Segala jenis kemarahan aku hambur.Sikap sopan santun hilang terus.Jap,aku sopan ke lol

Jiah memandangku dengan mata berkelip dan masih mengunyah coklat itu perlahan.

Gulp.Coklat yang cair itu ditelan.Astga.Macam mana aku boleh ada cousin macam ni?Tak mengaku cousin weh serious.

"Mende mung ni nok tepek malang-malang buta?Dress ni hok ore.Biar ar ore nok gi mano pung kekgi ado ore ambik mung dok soh koya ngisa ar aku kena sangat peel mu"Katanya sambil menjeling dan membetulkan rambutnya.

Astaga.Kuku merah!Bibir merah!Nasib rambut tak colour.

What ?Pa dia cakap?Ada orang nak ambil dia?

"Piye nok ambik mu?Laki ke puang?Mung jangan mung .Apa-apa hal aku hok susoh "Aku susag bercekak pinggang.

Dia bangun .Dia datang dekat dan zapp!

Aku dicekik.Sekali lagi untuk hari ini.Adakah ini nasib ku?Mati pada hari sebelum exam?

Ewah!Lagi syok!Tak payah ambil exam!Ha cekik la cekik .

Melihat aku yang bagai merelakan diri dicekik Jiah terus melepaskan cengkaman dan membetulkan rambutnya.Lagi.

"Nahas kau kalau kau tuduh aku lagi!"Jiah mengambil beg dan terus keluar dari rumah dengan dress kesayangan aku.

Ewah tak sampai berapa minit dia kat Keyel dah pandai cakap loghat orang sini?Apa jadi kalau sebulan dia tinggal sini?

Aku rasa aku cabut pi tidur masjid .

Ting tong!

Wah!Pizza udeh sampei!

Dengan muka excited aku membuka pintu dan eh?!

APAHAL MAMAT NI YANG HANTAR PIZZA?!

-Tbc-
Hey!Whats up?Sorry lama tak update huhu ni last update sebelum ain exam lusa.Wish me luck gais.Maaf la kalau hambar hm keep support this story do vote and comment ❤❤

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now