Ops!Sorry Mature part .Aisyah menghasut Ain agagagga
Umi ni biar betul suruh aku kahwin?Aku baru 15 tahun kot?Hang gila ka?Segatai - gatai aku aku tak teringin lagi nak kahwin tahu?Eh aku gatai ka?Dak eh!Mana ada aku gatai gedik ja ._.
"Aku cakap aku setuju"Jawab Daniel Akiff selamba .Matanya tajam mea=mandangku sampai menusuk kalbu.Ceh!Acah benor engko ye!
Eh jap,apa dia cakap tadi?Dia setuju?Terus membuntang mataku."Woi kau biar betul gila?Aku taknak kahwin dengan kau do.Aku lagi rela kahwin dengan si Gabriel tu dari kahwin dengan kau tahu?"Mulutku sudah seperti bertih jagung dah por pet pot pet membantah.
"What ?Gabriel?Dia kecil kot entah boleh bagi kau anak ke tak ntah"Jawab Daniel Akiff selamba.Terus aku memukul kuat lengan yang tak berapa sado dia.
"Kau tak payah nak fikir bab 4 sains tingkatan tiga sangat eh?Dah gay tak sedar diri.At least si Gabriel tu tak gay!Plus dia comel"Sempat aku memuji Gabriel dalam perlianku kepada Akiff.Betul weh Gabriel tu comel muka dia ada iras Aiman Afif ._.
"Eleh kau ingat aku nak ke dekat kau hah?Dah lah pendek perangai serupa lelaki puih!"Perli Akiff pula eyy mamat ni aku bunuh karang."Aku tak kisah lah kalau kau tak nak dekat aku ke apa tu lagi bagus soalan dia sekarang kenapa kau pergi setuju dekat umi aku ha?"Tanyaku lagi .Tangan ni duk merayap mencubit lengannya melepaskan geram.
"Aduh!Sakitlah gila!Aku memain je umi kau ajak kita pergi picic dekat sungai congkak lah.Ey dah lah sakit"Rayu Daniel Akiff meminta aku berhenti mencubitnya.Mataku makin membuntang.
P.I.C.N.IC?!
What the he*l?!Makin kuat aku mencubitnya diselangi dengan tamparan dan tumbukan.Haa padan muka.Kalau nak ikutkan hati nurani yang suci bersih ni nak terajang je sekali tapi lek Lynaa lek.Anak orang ni.
Tumbukan,tamparan dan cubitan menjadi semakin lemah apabila akuu sudah penat dan akhirnya aku berhenti.Aku melepaskan keluhan berat."Dah?"Perli Akiff lagi.Ey dia ni tak perli aku sekali tak boleh ke?
Pap!
Aku menampar bahagian belakangnya buat kali terakhir.Tepat dan sakit.Padan muka!
Tiba-tiba pintu dikuak dari luar.Tersembul wajah innocent Qhas Emyra.Pernah ke si Qhasmyra ni tak buat wajah innocent?Sepanjang aku kenal dia tak pernah lagi.
"Haa nak apa?"Tanyaku datar.Mood ceria hilang dibawa angin.Fuh!
"Umi kau panggil.Kitorang nak balik dah ni"Kata Qhas Emyra sambil tersenyum simpul.Aku mengangguk lalu membetulkan rambut dan pakaianku yang agak serabut akibat war aku dan Daniel Akiff tadi.
Aku tersenyum lalu menyalami Aunty Rose.Wassim aku dukung dari dukungan babah.Aku terdengar bisikan Andi dan Mika.
"Sabtu ni jumpa kat wayang terus"Kata Andi dan Mika hanya mengangguk dan menyalami Mika.Salam lelaki.
Aku memeluk Qhas Emyra lalu membisikkannya sesuatu Qhas Emyra hanya mengangguk sambil tersenyum penuh makna.The plan is coming!!
Selepas keluarga aunty Rose keluar dari rumah agam kami aku terus berpaling ke arah Mikail yang sedang mengangkat keningnya sebelah menanyakan kenapa dengan tindakan aku yang pelik itu.
"Sabtu ni?Wayang?"Tanyaku ringkas.Ringkas je tak payah panjang-panjang."Lepak ioi"Jawab Mikail juga ringkas."Tumpang"Kataku sepatah lalu terus melangkah laju ke bilik setelah mendapat anggukan dari Mika.
Aku melabuhkan badanku yang seberat 45 kg ke atas katil.Weh!Kira ringan okay untuk budak 15 tahun.*Smirk*
Telefonku yang berada di tepi lam[u tidur dicapai.Ikon Whatsapp aku buka.Seperti biasa chat dari wattpaders dan 2Diamond in momories mesti ada.
Aku malas hendak membuka dua-dua group itu.Yang 2diamond tu kalau tak gaduh mesti bincang perkara tak penting.Jadi,abaikan.
Aku membuka chat dari nombor yang tidak aku simpan.
+Ini Azrar lah takkan tak kenal?
Lol Azrar ke?Ingatkan siapa lah yang dapat nombor aku tadi.Azrar,aku kenal dia dekat koir.Tak rapat sangat tapi takdelah sampai aku anggap dia orang asing uhuks.
-Ouh Azrar.Kenal
Jawabku ringkas.Takde mood weh!Ini semua sebab mamat acah main gitar tu punya pasal.Ting!Chat masuk.Awal nya dia baca agagagaga.
+Nasib baik kenal hehehe
Chat dari Azrar aku abaikan .Aku masukkan nombornya kedalam contact list kemudian telefon aku tutup .Aku menukar baju kepada baju tidur dan kembali merebahkan diri di atas katil.
Aku berpaling ke sebelah kiri.Ternampak meja dan lampu tidur.Aku buka laci dan mataku seperti ada sinar kerana ternampak selonggok novel yang aku lupa yang aku beli.
Novel here we come!!Novel memang boleh ceriakan mood aku balik!Hehehehe
-tbc-
Rasa rajin pula nak taip story harini HAHAHAHA
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Teen FictionPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...