Aku memandang Wassim yang sedang enak tidur.Comel .Ya,aku dah ada dekat rumah.Dekat ruang tamu.Dengan umi dan Mika yang sedang enak baring menonton televisyen.Acewah!
Nampak macam keluarga bahagia.
Aku melepaskan nafas lega.Akhirnya aku terlepas dari cengkaman si Mak long tu fuh boek
"Umi esok hantar Mika tau"Mika memecahkan suasana yang hanya ada bunyi televisyen.Hantar pergi mana?
"Kau nak gi mana bang?"Aku menuturkan persoalanku .Lembut.yelah depan umi en?Perh hipokrit siot huhu.
"Aku nak pergi Thailand seminggu ada khursus dekat sanga"Aku ternganga.Khursus sampai Thailand?Biar betik?Untungnyaaa.
"Waaahhh serious ah do?"Aku meluahkan rasa tak percaya.Mika hanya membalas dengan senyuman sinis dan meneruskan apa yang dilakukannya.
"Umii Naa nak ikut?"Rayuku kepada umi .Mana aci umi hantar Mika pergi airport aku tak pergi hm ini tidak adil.
"Mana boleh Naa mana boleh ponteng"Kata-kata umi membuat muncungku memanjang.Nak ikut pun takboleh.Pt3 tu biarlah dulu sehari je pun ponteng hm.
Youre so sweet when we're kissing
But there's something i missingBaby there's no chemistry
Yeah we look good on paper
We can call me a hater
But lets talk honestly
Oh you aint the perfect match for me
You're so close my mr almost
Lagu my mr almost bergema diseluruh rumah.Ya,aku tukar ringtone hohoho bosan dah dengar lagu no kita tukar ler.
"Woi angkat lah bingit"Mika mula membebel dan acah tutup telinga macam tengah ada dekat disko eyy acah lah .
"Jap ah"Aku menarik simbul hijau ke kanan untuk mengangkat panggilan .Dari? Fazli!!!
"Hai Assalamualaikum"
"Waalaikummussalam.Hai takkan sehari tak jumpa dah rindu?"Smirk sudah ada dimuka hoho
"Hahaha memang tengah rindu pun ni ."
"Cah puih."
"Kau tengah buat apa?Mika mana?"
"Tengok tv ni haa ada dekat sebelah aku.Kau nak cakap dengan dia ke?"
"Eh tak,tak tanya je"Suasana menjadi krik krik seketika di antara aku dan Fazli.
"Weh Lynaa nak satu"Aku mengerutkan dahi.Satu apa?
"Satu apa?"
"Nak satukan hati aku dan hati kau boleh?"
"HAahahahah Fazli nak satu?"
"Satu apa?"
"Nak satu baldi nak muntah"
"Hahaha sakai . Ada pen tak?"
"Celah mana pula ada pen dekat ruang tamu ni gila?"
"Alaa macam mana nak sign surat nikah kita ni chiaa chiaaa"
"Chiaa chiaa takhabis-habis kau nak nikah datang meminang lah halamak"
"Betul eh ?Aku hantar kau terima tau"
"Hahahaha acah kau dah lama ke buat kerja cari pickupline haa"
"Takdelah lama mana baru je sejak kau hadir dalam hidup aku chia chiaa"
"Ha pandai kau amik kesempatan eh?Hahaha dah ah aku nak tengok tv bye"Aku mematikan panggilan dan aku lihat umi dan Mika sedang tersengih memandangku.Eh apa ni apa ni apa ni?
"Meminang huh?"Mika memandangku dengan smirk dibibir."Korang ni elok kahwin je Naa oi"Umi mula mengusik
"Kan umi kan?Lepas tu dekat kad kahwin tulis selamat pengantin baru kepada Muhd Xi Fazli dan Siti Nur Lynaa #Fazlynaa"Mikael mula menambah perasa.
#Fazlynaa?Apakah?Pandai kau eh aku bunuh kang!Haa kenapa tetiba nama Fazli ada xi?Dia kacuk cina halamak dah cakap en?
So give some credit where's due
Give props to you no whoI gave him swag i made him cool
He used to be a fool
Lagu Credits by Meghan trainor memecahkan suasana .Halamak umi dah maju halamak halamak hahaha.
umi mengangkat telefon bimbit dan mula bercakap.Ya,ha ,haa,okay.Dan akhirnya talian dimatikan.Aku kerut kening haa lama-lama bertaut juga kening aku duk main kerut-kerut.
"Naa umi nak kena pergi London dengan Aunty Rose ada masalah dengan butik.Umi akan bawak wassim"Aunty Rose dengan umi ada buka butik kat london okay gaiss.
"Haa okay "Tanpa berfikir aku mengangguk tanda faham.
"Naa kena tinggal rumah Akiff sebab takde orang nak jaga Naa"Aku mengangguk lagi.Keadaan aku sekarang ni memang bagai mencurah air ke daun keladi.
1,2,3 mataku terbuntang.What?!Aku?Akiff?Rumah?!
-tbc-
Ahad ni ain update lagi okay?
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Novela JuvenilPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...