MGMB : Part 44

4.3K 230 13
                                    

I am the clueless girl 

-----------------------------

Aku membetulkan tudung sekolah yang sudah siap aku iron.Qhas pula aku nampak sedang menepek-nepek(?) bedak pada mukanya.

Halah Minah tu tak tepek bedak pun dah cantik al maklumlah ada kacuk arab huhu.Tapi en aku pelik tau,nama Andi , Akiff dan Qhas semua pelik-pelik,tak perasan?

Kalau hang perasan aku salute muah

"Wey Qhas aku tanya sikit boleh?"Soalku berhati - hati.Hati-hati , wahai merpati dua sejoli , jangan kau terlupa , ikutkan hati engkau kan mati ikutkan rasa, kau binasa eh?Apahal nyanyi lagu amira othman pula dekat sini ni haih!

"Haa tanya lah"Oh yeah!Boek tuan punya badan dah bagi green light!Green light untuk apa?Green light untuk masuk meminang.Eh?!?!?! Aku bukan Lesbian okay please lah!

"Em kenapa kau punya nama, Akiff,dengan Andi punya nama semua pelik - pelik?I mean macam bukan nama orang Malaysia?"

"Nama Akiff tu aku rasa belambak weh"Qhas menyindirku."Halamak kau ni faham-faham ler"Aku dah buat muka.

Takkan nak kena terangkan satu per satu kot minah ni biar betul?Aku seligi kang haa.

"Hahaha yelah,Andi tu sebab dia lahir dekat Indonesia,Aku sebab aku lahir dekat sarawak si Akiff tu jela normal lahir dekat KL"Jelas Qhas panjang lebar.Aku mengangguk faham.

"Maksudnya parents kau ni memang suka travel lah?"Soalku lagi dan hanya mendapat anggukan dari Qhas.Aku tersenyum sebab?Entah lah..suka hati aku lah nak senyum pun tak boleh ke?

Pon ! Pon!

"Eh jom!Mesti Andi dah sampai!"Qhas menggesaku agar lekas bersiap.Pantas aku membetulkan tudungku dan menggalas beg sekolah yang macam aku letak 5 ketul batu dekat dalam.

Oh did I mention yang Andi dah dapat kerja dekat Subang?Dia lulus interview haritu!And he get the job!As Head of Marketing i guess?Lol aku tak  ingat pangkat - pangkat dalam syarikat well,aku tak kerja lagi.*flip tudung*

Sesampai sahaja disekolah Akiff terus meluru ke luar dari kereta.Aku mengucapkan terima kasih kepada Andi sebelum keluar dan memandang Akiff dengan pandangan pelik.

Apahal mamat tu?Dah lah diam je dalam kereta tadi.Muka ketat nauzubillah!

"Kenapa dengan adik kau tu Qhas?"Soalku sebaik sahaja Qhas sambil disisiku dan berjalan beriringan denganku menuju ke kelas.

"Entah Izzy tu .Dia tu pms kot."Aku cuba menahan gelak.Weh!Pms!HAHAHAHAHAH

"Period tak nak period?"Aku menjongket kening sebelah kanan."Period dia kelua darah warna biru!"Qhas tergelak dengan percakapannya sendiri.

Aku memukul kepala Qhas perlahan"Baengong kau Qhas!"Sedang aku bergurau senda dengan Qhas perbuatanku terhenti.

Pintu kelas dihalang!

"Wei tepi lah!"Aku menyuruh dia ketepi sedikit.Namun sedikit pun dia tidak berganjak.Nak masuk ikut ointu belakang,pintu belakang ndak buka lagi.Waduh gawat!

"Wey tak payah lah nak buat roadblock dekat sini tepi lah"Arahku lagi namun kali ini dengan nada yang lebih kuat.

"Kalau aku tak nak?"Katanya sambil kening terangkat.Alaa tak payah lah ikut trademark aku!Kening terangkat tu trademark aku sorang je dalam cerita ni !Aku SORANG!

"Kalau kau taknak terpaksa lah saya melintasi hati awak dulu"Saengaja aku berpickupline di depan pintu pada pagi-pagi buta.Lols tak romantik langsung puih!

"Lol apa kena mengena?Dah lah masuk lah"Dia memberiku laluan dan aku masuk dan duduk ditempatku , disebelah Hidayah.

Jap,asal aku rasa macam aku baru lepas bayar tol?

"Bangun!Assalamualaikum cikgu"Ketua kelas iaitu Hazim melaung kuat."Assalamualaikum cikgu"Kata-kata Hazim diikuti pelajr-pelajar lain di dalam kelas termasuk aku

"Waalaikummussalam duduk dan baca doa"Balas Cikgu Nasrina di depan.Bunyi kerusi mula kedengaran dan alunan doa dimainkan.

"Okay class harini kamu ada rakan baru.Fazli masuk!"Arah cikgu Nasrina dan memanggil seseorang diluar.Eh jap!Aku salah dengar ke?

Satu figura lelaki mula melangkah masuk ke dalam kelas aku dan suasana mula menjadi riuh.Ya,dia Fazli dia satu sekolah dan satu kelas dengan aku!Gosh!

-tbc-

Ada orang suruh update,ain update

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now