Daniel Akiff P.O.V
Ingatan aku kembalii saat aku dan Lynaa di tingkatan 1 iaitu 1 Amber.
Masa tu,Lynaa ada cakap something time balik and aku just tak dengar apa yang dia cakap
"Apa kau cakap tadi?"Soalku dan memandang tepat pada muka yang suci milik Lynaa.
"Ha tak..tak ada apalah"Katanya lalu berlari keluar dari kelas aku yang terpinga-pinga pantas mengejarnya .Ah!Aku tak kira aku nak juga tahu apa yang dia cakap!
Satu per satu anak tangga Lynaa turun kemudian "ARGHH!! "Dia hampir terjatuh!
Lantas aku memegang beg body glove miliknya dan menarinya ke dalam tagapanku.
Dadanya berombak .Dada ku juga.Mata bertentang mata dan akhirnya aku sedar dan lepaskan dia.
Dia membetulkan baju dia dan memadangku dan tiba-tiba dia gelak.Hahaha dah lepas jatuh then gelak?Brutal weh !
Tanpa aku sedar aku kembali ke dunia nyata keadaan semakin gawat air mata bercucuran keluar dari tubir mata setiap orang yang mengenali dirinya.
Aku terduduk.Kenapa?Kenapa kau rahsiakan penyakit kau dari aku?Kenapa bila dah stage 4 baru kitorang tahu?
Allah,kitorang ni tak penting ke untuk kau Lynaa?Aku?Orang yang sentiasa bersama dengan kau? tak penting ke untuk kau?Atau kau masih anggap..sebagai musuh?
Tak lebih dari tu?ArghHH! Aku meramas rambut.Kuat.Serabut.Serabut memikirkan temannya sedang bertarung nyawa di dalam.
"Maaf,kita perlukan melakukan pembedahan segera.Siapa di sini yang boleh menderma?"Soal doktor yang memakai jubah putih di hadapanku.
Aku,nak derma..tapi hati aku tak sesuai untuk dia!Argh!Kawan apa aku yang tak boleh tolong dia saat dia susah?
Aku memandang aunty ina,mama , andi,mika dan Fazlee semuanya seakan - akan tertekan.
Tiba-tiba,
"Saya nak derma!"
Keajaiban apakah ini?
Semua mata memandang ke arahnya.Aku nampak dia menelan air liur beberapa kali.Gentar?Untuk apa kau takut sedangkan kau nak buat benda baik?
"Kamu betul ke nak buat?"Soal doktor itu cemas.Cemas sebab apa aku taktau.Mungkin dia dah kempunan nak makan kut?
"Kejap doktor biar saya bincang dengan dia sekejap"Kataku sambil tersenyum.Tawar.Aku berpaling ke arahnya serta merta senyumanku mati
Aku memandangnya .Tajam."Mak kau dah tahu?"Soalku datar.Aku takde mood nak buat perangai gay aku dekat sini.Lagipun bukannya ada lynaa pun.
Ya,aku sengaja buat-buat gay depan Lynaa.Gila en?Aku tahu.
"She didnt need to know.Lepas pembedahan dilakukan korang boleh bagitahu dia."Jawabnya tenang.
What?Senangnya dia cakap?!Darah ku mula menggelegak."Kau tahu tak apa perasaan mak kau bila tahu nanti?"
"Aku tahu..tapi aku buat ni untuk orang yang aku cinta"Aku..tersentak.
Orang..yang aku cinta?
"Apa maksud kau orang yang aku cinta?"Soalku teragak-agak.Aku terkaku sebentar sebelum otakku mula memproses.
"Maksud kau ,kau sukakan dia ke hah?!"Aku mencekak kolar baju milikknya dan mengangkatnya dan ak bawa ke dinding.
Nafas sudah berat.Aku penat/Penat dengan saingan/Penat dengan Lynaa yang tak faham signal aku.Penat dengan semua ni.Kau faham tak penat?
"Aku dah lama cintakan dia .Sejak first time aku meet dengan dia.Aku selalu stalk dia.Selalu weh.Masa dia tegur aku dekat popular haritu,makin aku suka dekat dia.Tai,malangnya dia selalu dengan kau!Sepanjang masa dengan kau!Dalam moment wechat dia?Belambak gambar kau dengan dia.Ya,caption dia menunjukkan yang dia benci kau tapi hakikatnya?Gambar tu , nampak sweet.Nampak macam..sweet couple kau tahu tak?Hati aku ni,sakit sakit tengok kemesraan korag yang sentiasa bersama sentiasa perlukan each other.Biarlah aku dermakan hatii aku yang dah banyak calar ni,dekat orang yang aku cinta.Supaya aku sentiasa dekat dengan dia walaupun bukan di dunia.Boleh tak kau tolong aku Akiff?Izinkan aku?"Soalnya .Aku tergamam.
Terlalu banyakj informasi.Terlalu banyak yang aku tak tahu.Aku,tak sangka.Biart betul ni Airil?
-tbc-
Promote !!!
Fobia - lisdyniabdmnf
Opkos I Sayang - idalsabella
Hipotesis Cinta - greenypluto
Okay gais as i said 100k sebelum raya happy ending right?And here we are and tak capai 100k tsk tsk tsk bye happy ending hello sad ending muahaha
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Novela JuvenilPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...