"Akiff"Panggilku saat kami sedang lepak duduk dekat mapley membasahkan tekak yang kering dek kerana menyanyi dari petang ke malam
Sekarang pukul berapa?11 malam baru hekeleh itu pun nak acah macam sekarang dah pukul 2 / 3 pagi .
Hyperbola dan Lynaa berpisah tiada.Mohon salah seorang mati dulu baru tak ada hyperbola.
Okay macam kejam.
Author jahat.
Kecam author.
Aku merepek apa ni !
Akiff memandangku dan mengangkat sedikit kepalanya sebagai tanda 'apa'.Berat sangat mulut tu !
Aku bunuh kang sia-sia.
Aku membuat isyarat tangan yang mengisyaratkan 'ikut aku'.Dan aku tak tahu asal aku rasa macam baku sangat ayat tadi.
Bangang tul.
Akiff mengikutku dari belakang.Sesampai sahaja di luar mapley aku berhenti.Begitu juga Akiff.
Bayu malam mula bertiup.Angin sejuk mencengkam tulang.Dan aku memulakan bicara.
Acah!
"Mana kau dengar lagu Mr.White tu?Aku rasa Mr.White tu tak popular sebab orang kata dia nak tiru Encik Mimpi"Aku bertanyakan padanya bersungguh-sungguh.
Betul weh!Kebanyakan orang aku tanya kenal tak siapa Mr.White jawapan diorang semuanya sama.'Tak'.
"Asal kau tanya?Kan kau kata dia tak popular,mana kau kenal dia?Asal kau tanya aku?"Soal Akiff sambil memasukkan tangan ke dalam seluar.
Eh !Salah!Poket maksud aku!
Byunt ke Lynaa?Jangan jadi byunt sangat kau jangan nak terikut sangat mamat gay depan kau ni.
"Tak delah,sebab aku dengar kau nyanyi tu pasal aku tanya.Mana aku kenal dia?Aku kenal dia masa aku buka youtube pastu terbuka channel dia tu yang boleh tersuka tu.Cakapah woi!"Aku menggesanya menjawab soalanku.
"Cakap apa?"Soal Akiff semula.Aku melihatnya dengan pandangan yaya pandang gopal.Awat lampi sangat mamat ni harini!
"Kau ni kan aku tanya mana kau dengar lagu Mr.White tu kau banyak makan semut ke apa?"Aku memandangnya menyampah.
"Oh...em ..nanti kau tahu lah"Katanya lalu terus pergi meninggalkan aku.Grr budak ni lah!
***
Aku masuk ke dalam rumah dan mengunci pintu.Jiah?Dah berapa hari tah dia tak balik aku dah malas nak masuk campur.Biaq pi dia nak jadi apa .
Kau memandangku secara tiba-tiba
Kemana aku pergi u sentiasa diperhatiSetiap kali ku berjalan
Terasa sepertiku
Berjalan di red carpetDi dalam perlbagai ragam
Mataku tertancap padamuTingkah mu menarik perhatianku
Kau berkata kepadaku
Kau cintakan ku
Kau tiudak bisa hidup tanpakuNamun aku tidak kisah
Aku akan selalu berpura begitu
Agar tidak dapat melihat perasaanku padamuAku cinta padamu
Namun kau tidak perlu tahu hal ituHidup lah senang sentiasa
Biarkutanggup deritanyaAku tidak dapat hidup lama
Jadi ku tak layak bercinta
Apakah itu menderita perasaanmu?
Begitu juga aku
Aku rindu pada
Pergaduhan kita
Apa kau tidak rindu?Saat manis kita
bersamaaaa
Aku terrgelak sendiri.Tah kenapa tiba-tiba ternyanyi bait-bait lagu tu.Aku dah kenapa weh!Haih.Cipta secara spontan pulak tu!Kalau aku boleh buat macam tu masa ujian bertutur bm mesti boek en?
Tah lah saja nak luahkan perasaan melalui nyanyian?Hhahaha cah!
Tiba-tiba telefonku berdering nyaring meminta di angkat.Umi.
"Hello..Waalaikummussalam...ye..tak balik lagi...taktahu la dia ke mana....apa?!Mak long excident?!Habistu naa nak kena balik kampung ke?...okay...assalamualaikum"
Ya Allah mak long excident.Aku patut rasa happy ke sekarang ni?
-tbc-
Yow!HAHAHA mak long excident gais!Lols
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Teen FictionPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...