MGMB : Part 45

4.3K 225 13
                                    

I have a lot of homework to do,so this chap probably the chap last ain updte minggu ni.Lagipun,ain punya exam just around the corner.So,wish me luck?

She's broken because she's believe

---------------------------------------------------

Aku memandang Fazli yang sedang merenung kelas.Dia duduk sebelah Akiff.Alif dah pindah ke tepi.Syafi pun sama.Dia marah dekat aku ke tak agaknya?Aku melihat ke sebelah.Hidayah.

Dia diam.Kemana perginya mulut bebel mak cik ni?"Dayah"Aku menyebut namanya.Dia hanya memandang dan menganggkat sedikit kepalanya sebagai tanda 'apa'.

"Kau okay ke?"Soalku prihatin.Risau do aku minah ni kalau sedih boleh jadi psiko serius no joke.Dia menggeleng.Aku lebih risau.

"Kenapa cerita lah"Aku berkata lembut."Tak de apa-apa"Jawabnya.Aku mengeluh perlahan.Janganlah begini.

Aku membiarkannya menahan perasaannya sebentar.Kemudian aku tanya semula dan benda sama berlarutan sehingga 5 minit.

Aku mendapat idea.kalau dia taknak cerita,biar aku buat dia senyum."Dayah nak satu"Dia mengerutkan keningnya yang terbentuk cantik.

"Satu apa?"
"Nak satukan hati aku dengan hati kau boleh?"
"Hahah ngek lah kau"Dia tersenyum.Bagus lah dia akhirnya dah senyum.

"Yaa nak pen"Aku masih dalam mood nak berpickupline."Malas lah nak amik"Dayah memandang ke hadapan walaupun takde cikgu.

"Alaa macam mana nak sign surat nikah kita ni?"Aku tergelak dan Dayah juga tergelak.

"Eh?macam pernah dengar je pickupline tu?"Ada seseorang menyampuk perbualan aku dan Hidayah.Terus aku memandang ke hadapan  memandang dari mana suara itu datang.

Fazli.

"Hahahah maaf Li aku pinjam kau punya pickupline maklumlah kau kan raja pickupline"Aku sedaya upaya membuat keadaan menjadi seperti biasa.Seperti tiada apa yang berlaku.

"Haha of course"Dia membetulkan rambutnya yang sudah di wax.Aish,cantiknya rambut!"Eh korang dua dah kenal ke?"Soal Dayah tiba-tiba

Aku menggigit bibir dan memandang Fazli meminta kepastian.Nak tanya depan-depan lagi teruk lah dah sah sah baldi pecah.

Eh?Baldi?Pftt! Tembelang laj woi!

Dia mengagguk , aku tersenyum."Haah dah kenal dah lama dah kenal"Aku memandang Fazli dan mengucapkan terima kasih dari gerak bibir.

Terima kasih untuk?Sebab tak jadi stranger.Wuittt!

"Hah kau raja pickupline kan?"Aku menyoal Fazli.Dia mengangguk dan menyapu bahunya acah macam sapu habuk padahal kelas 'bersih' .

"Haa kau cuma happy kan dia ni"Aku menunjuk jari telunjuk ke arah hidayah.Dia membetulkan cermin matanya .

"Tudung Farida mahal kan?Tapi mahal lagi cinnta saya pada awak"Dan serentak itu hidayah tergelak."See?Dah cair dah"Fazli tersenyum ikhlas.

"Tak buat benda ni kena ada feel tau"Hidayah memulakan biacara."Yelah aku perempuan mana nak ada feel"Aku tergelak sendiri

"Aku takde feel pun kau dah cair karang aku buat ada feel terus ajak aku couple nanti karang"Ucap Fazli.Pergh riak takabbur!

"Tak bukan cair tapi lawak kau buat haha"Hidayah tergelak lagi .Alhamdulillah dah happy balik dah kawan aku ni muah.

"Weh lynaa cantik baju merah kau harini"Akj melihat baju yang aku pakai.Warna biru kuning lah!

"Ka buta warna ke dayah?"Soalku pelik."ALah biasalah,cinta itukan buta"Aku tergelak.Tak sangka pula dia nak buat pickupline!Ingat habis dah!

Idea nakal sudah timbul.Haih nakal tak habis-habis aku mengalami fasa nakal ke sekarang ni?Eh jap ada ke fasa nakal?

Ada
Sejak bila?
Sejak aku buat cerita ni

"Weh Fazli tadi aku minum air masak,tawar do"Kataku kepada Fazli.Fazli memandangku"Suruh dia senyum"Katanya sambil menunjuk ke arah hidayah.Lagi.

"Dia taknak"

"Sebab dia taknak kau kena kencing manis"Kata Fazli kemudian tergelak lagi.Aku memandang Akiff.Tidur.Haa tidur jelah mamat tu.

"Fazli kau ada minat sesape ke dekat kelas ni?"Soalku dengan nada bebisik"Ada,Qhas.Aku nak move on"Aku tersenyum.Bagus!

"Nanti aku puji kau depan dia "Aku memberinya semangat dan dia mengangguk laju.

Srkkk

Bunyi kerusi ditolak dan aku nampak kelibat Daniel Akiff keluar dari kelas dengan wajah tegang.Eh?Bbukan tadi dia tidur ke?Dah tu apahal dia macam marah pula?Ada orang kacau ke?

-tbc-

Comment if you want me to update more.Check out my latest story Hi abang pengawas! <33.I will love you if you keep supporting this story muah!Btw, the return of supperman,kak weyna and the othe wattpad users made my night !

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now