Aku memandang manusia disebelah aku dengan mata terbuntang.Biaq betui mata aku ni?Takkan aku angau sangat dengan mamat ni?
Eh sat,aku nak angau pasaipa?Aku bukan suka dia pun haa.Yang loghat orang kedah(?) pekat sangat ni pasai pa?Haa ni semua salah Aqil , aku chat dengan dia tadi.Pergi kecam dia.
What?Nak tahu apa aku chat dengan dia?Haih!Awat busy body sangat hangpa semua ni haa?Ikut perngai sapa ni?
Aqil Galah
Malemm+Kau merepek apa malem masa petang-petang ni?Sihat tak?
Aku mengerutkan dahi.Dia ni biar betul..petang-petang yang tak hujan ni dia cakap malam?Sakit ke apa?
Aqil Galah
-Sihatlah*lol*
-alah hang ni *lol**lol*
-Ceq saja je *lol*
+Aku rasa kau tak sihat.Dengan berhang ceq bagai
+Dah jumpa doktor?Aqil Galah
-Yeke*lol*
-Nolah *lol*
-takpun *emoji jelir lidah*
+whatever
Aqil Galah
-tak aku oky je
+Hahahaha
+betui?
+Hang ada masalah ka?
Haa see?Nampak tak yang Aqil yang hasut aku?Okay back to the story.Aku merenung wajah di hadapanku.Dari mata sampai bibir dia aku check haa aku bahaya :3
Dan yaps!Dia Akiff! haih,takde muka lain ka?Wahai cik penulis yang gedik,muculkan watak abru boleh?
Hamboi,hang dah kutuk aku sukati pulak nak cakap itu ini terima ja lah watak hang!
Alah..yelah maaf ye?Munculkan watak baru boleh?
Hmph,tengoklah
"Hoi!Yang kau termenung tengok muka aku macam nak makan aku tu kenapa hah?Psiko?"Soal Akiff berbisik.Haih,dia ni..tak keluarkan ayat yang tak sakitkan hati aku tak boleh ke?Ini kata suka?
Pfft!Dah sah Qhas tipu aku.Jaga hang Qhas.Aku lanyak kau sat gi.
"Ew perasan"Aku menjulingkan mata.Tangan di bahu,mata ke atas please.Ergh!perasanbetuilah mamat ni.Terfikir gak aku,awatlah aku pi tegur dia masa orientasii haritu?Mari flashback.
Aku memerhati semua budak yang berada di dewan terbuka.Ada satu papan tanda yang bertulis,
1 Amber
Terus aku duduk dibelakang papan tanda tu ;Belakang Nazifa.Schoolmate masa primary school
"Eh Nazifa , awalnya kau datang"Spaku mesra.Budak-budak weh,tak reti nak bagi bro fist ke apa dulu.Zaman kegemilangan aku.
Sekarang ni zaman apa?Zaman jahiliah.Allahu,inshaAllah aku akan berubah.Ya,dengan izin Allah.
Aku ternampak seorang lelaki,kacak.Ya,kacak.Tiba-tiba terdetik hati ni nak tegur,Nak berkawan.Tak salah kan?Bukannya aku nak jual badan ke apa pfft!
"Hai!"Ujarku sekali lagi,mesra dan ceria.Cuma aku tambah sikit perisa teruja.HHAHAHA.Bukannya jumpa Shawn pun lol.
Dia memandang aku .Hanya melirik.Kemudain kembali memandang ke depan.Haih sombong.Aku berpaling memulakan langkah.Tiba-tiba aku terpijak kain aku dan bam!
Aku terjatuh.
Semua mata memandang ke arahku.Mamat yang sebelah aku hanya memandang aku dan tersenyum sinis.Dia mengangkat kakinya dari kain aku.What?Dia pijak kain aku?!
And from that day,aku dengan dia jadi musuh.UTAMA.
"Tengok tu termenung lagi?Hensem sangat ke aku hari ni?"Akiff mengucapkan beberapa patah perkataan kemudian memegang-megang mukanya secara tak langsung menyedarkan aku dari alam lamunan.Haih,suka sangat mengelamun kan aku ni?
Dah penulis pun macam tu nak buat macam mana ? Tu pasai terror sangat nak buat orang mengelamun.
Aku hanya membiarkan Akiff memegang wajahnya dan tersenyum sendiri.Biar dia.Biar orang anggap dia gila.Biar ! Padan muka!"*Gelak jahat*
Movie dah habis .Aku cepat-cepat keluar dari panggung wayang dan menunggu ahli kumpulan aku di luar.Hati aku panasss!
Sejak dari movie mula,aku langsung tak dapat fokus!Tahu tak?Aku menjerit sikit marah.Aku tutup muka perli.Nak tahu apa dia cakap dekat aku sepanjang movie tu ditayangkan?
"Tak payahlah menjerit macam pontianak"
"Itu pun takut sampai nak tutup muka bagai"
"Pengecutnya kau ni?"
Ulang perkara di atas.See?Semua yang aku buat tak kena dekat mata dia.Apa dia nak pun aku tak tau.Biaq pi lah dia!Malas aku nak layan dia.
Tapi kan..aku sebenarnya tersentuh dengan cerita munafik tu.Rasa macam diri ni jahil sangat.Masa kat sekolah aku pakai tudung,dekat luar?Suka-suka je tayang rambut kacuk aku ni dekat orang.
Ya Allah..sudah banyak dosa yang aku buat.Dah banyak manusia yang melihat mahkota yang sepatutnya hanya dilihat oleh yang halal buatku.Sudah banyak dilihat oleh..ajnabi.
Allah..aku mahu berubah!Ya!Aku mahu berubah!
Mimi,Azreen,Qhas,Aisyah dan Yus sedang di dalam perjalanan ke sini.Setelah mereka sampai,terus aku menutarakan niatku.Masing-masing mengucap syukur.
Ya,mereka memang dah lama nak aku berubah.Teriam kasih filem munafik.Eh,tak,terima kasih Allah.Filem munafik hanya pengantara sahaja.Alhamdulillah.
"Lets go shopping!"Jerit Azreen."Lets go!"Mereka semua menyahut kecuali Aisyah.Well,girls,aisyah ni lain sikit.Takpe,mungkin dia akan berubah juga lol.
So,here we are!The heaven for girls!Lets shopping!
Sedang aku asyik memilih shawl yang ingin aku beli,ada satu suara yang amat memedihkan dan amat aku kenali,
"Eh tengok tu!Budak acah kacuk datang beli tudunglah!Dah insaf ke?"
Haih,aku kenal sangat dengan suara tu.Suara yang asyik menyindir aku sejak tadika,Pasaipa pun aku tak tahu.My one and only girl worst enemy,
Nina Amoy.
-tbc-
Alright,ain akan sambung selepas 10 vote sebab ain tengok view selalunya leaps 10 orang..so,boleh?Kalau vote tak lebih 10?Tbh,ain takkan update.Ain akan type and save kat draft je.Okay?So do vote!!
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Ficção AdolescentePerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...