MGMB : Part 34

4.8K 206 25
                                    

Aku menguap untuk entah keberapa kali.Bosan betul pagi ni.Entahlah .. naluri aku kuat mengatakan yang akan ada something membosankan yang akan jadi har ni you guess?

Haih..aku mengeluh perlahan.Orang depan duk bersembang pasal Harraz Naufal.Orang belakang duk bersembang tentang balik Indon.Orang sebelah duk bersembang tentang 1.5 korang dapat catch up en?

"Okay pelajar perempuan form 3 dan form 4 sila pergi ke dewan terbuka.Pelajar lelaki form 3 dan form 4 pergi ke dewan tertutup terima kasih."Ikmal selaku penolong ketua pengawas memberi pengunguman.

Dewan tertutp tu actually dewan neraka lol.Perlahan-lahan barisan kelasku bangun dan menuju ke dewan terbuka yang begitu dekat dengan dataran sekolah.

"Kau rasa ada apa Lyn?"Soal Qhas yang berada di sebelahku.Ya,dialah yang duk bercerita pasal 1.5 tu.Aku pun tak tahu apahal minah arab macam dia nak amik tahu pasal tu.Well,keturunan tak menurunkan attitude right?

Lol Quotes apa yang aku guna ni?

Sebaik sahaja sampai di dewan terbuka aku duduk di dalam barisan yang sudah ditetapkan.Terdapat dua orang asing byang berada di hadapan sedang membetulkan PA system.Ceramah ke ni?

"Okay assalamualaikum, saya Cikgu Aila akan memberikan ceramah tentang jauhi zina"

Duh!Ceramah!Pantas aku melanding kepalaku ke bahu Qhas dan tidur.Memang tak ah aku memang tak suka dengar ceramah.

Cut-

Aku memandang ke seluruh kelas.Ceramah tadi macam takde guna je.Semua sama .Bergaul macam biasa.Takde perubahan.Typical teenager.

Oh baru aku perasan Daniel Akiff tak datang harini.Patutlah rasa tenang dan bosan je harini.Wait what?Apa aku cakap tadi ?Bosan?What ?Seriously?Apahal aku cakap macam tu ?

Aku bergerak ke arah Dzul dan Leesa yang aku yakin sedang rancak bersembang.So,aku pun nak join sekaki ler.Bosan .

"Of course lah aku pandang Nurin dari hati muka tu tak kekal"Kata Dzul sambil tersenyum.Mesti cakap pasal Nurin ni.

Well,satu sekolah tahu yang Dzul dan Nurin suka sama suka.So,what?

"Weh Dzul kau rasa dalam dunia ni apa benda yang paling bodoh yang pernah orang buat?"Soal Leesa sambil memandang Dzul.Aku juga begitu.Teringin nak tahu.

"Aku rasa benda paling bodoh yang orang pernah buat .. orang yang makan kaca tu takde kerja nak makan kaca macam takde makanan lain"Mataku terbuntang.Weh,kuat gila ingatan dia!

"Kau ingat lagi pasal tu weh?Benda tu dah berapa tahun dah do!"Aku meluahkan rasa tak sangka.Weh siapa sangka still ada orang ingat benda tu?

"Hahaha,well,ni kan Dzul tapi betullah aku rasa benda tu benda paling bodoh baik jadi macam aku makan besi jadi kuat"Dzul menaikkan tangan kanannya membuat gaya sado.

"HAHA yelah sangat acah je"Aku tertawa.Well,takde lah bosan sangat harini kan?

-tbc-

Ain nak share some story yg berlaku 2 minggu lepas.Masa seni,ada budak form 5 cakap lukisan ain macam jalinan ?And Isyraq cakap lukisan ain buruk.What? Is it that sucks?

Your comment?Comment down below

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Your comment?Comment down below.Comment laaa pleaseee.Btw .. ihave a bad news,ain cuma akan update sekali atau dua kali seminggu je lepas ni sebab exam mid year dah nak dekat :') wish me luck and im sorry even no one even care.

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now