MGMB : Part 33

4.5K 217 2
                                    

Bahan-bahan telah disediakan.Ada blueberries,strawberries,sardines,mashmallow,tabascos,oreo, peas,banana,chocolate and baby tomato .Yeah ada barang-barang yang tak masuk akal dan tak sepatutnya ada di dalam smothie tapi aku tetap buat.

Aku adik yang jahat yeah i know."Are you ready Mika?"Soalku dengan smirk di bibir.Mikael tampak tak selesa.Air liur dah berkali-kali di telan.

"Kau biar betul dik?Sardine?It will smell fishy and tabascos(ejaan tak betul)?It will be spicy!Really freaking spicy!"Mikael membentak.Yeah i know lol.

"Alaa Abang be sporting please?"Aku membesarkan mata dah macam membegging orang but yeah aku tengah merayu.

Jap,jap..asal banyak sanmgat rojak bahasa ni?Pfft!Its weird when i read it back pfft!3nshiax2e?

Mikael menghela nafas berat dan hanya membiarkan sahaja apa yang berlaku dah reedho dah ni hahah.

Aku mengambil bekas yang mengadungi cabutan.Yeah kena cabut some paper and itulah yang akan menjadi ingredient dalam somthie kami nanti.Yuks.

Satu kertas aku ambil.Begitu juga mika.Perlahan-lahan kertas itu aku buka.Oreo!!

"Mashmallow!I got mashmallow yeahh!"Mikael dah menari sakan.Okay Mika okay.Oreo aku ambil dan beberapa keping biskut oreo diletakkan di dalam cawan aku.

"Mika can i have some mashmallow?"Duh aku nak makan mashmallow!Nampak sedap prghh!Mika memberi aku satu mashmallow dan disua kepadaku.Hmm,sedap!

Satu lagi kertas aku ambil dan au dapat ..peas!Yuks!Kacang hijau in somthie?Totally yuk!

"Strawberries!"Duh pahallah aku nak main benda ni?Can i stop now?"You cant back off Naa !"Kata Mikael sambil tersenyum.

"You got all the good things boleh la!"Aku merungut.Takpe Lynaa takpe,Asal kau tak dapat sardines tu dah kira okay dah.

"I got banana"Kata MIka.Aku membuka helaian milikku."SARDINES!Omagad such a bad luck!"Aku meletakkan sesudu sardin ke dalam cawan.

Bila aku tengok cawan ni..seriously nampak tak sedap langsung.And Mika punya looks so nice duh im jealous!

"I got blueberries finnaly a normal ingredient!"Aku dah terloncat macam kera dah kat sini.Yeah blueberries is my favourite actually.

"I got tobascos it gonna be spicy!"Mika merungut,hakalah spicy je."Kau punya sedap lah nanti cuma pedas sikit je."Aku memutar bola mata ke atas.Menyampah.

"i got chocolate uyeayy!"

"I got baby tomato damn it!"

"Jangan mencarutlah!Baby tomato is not bad at all"Kataku sambil memukul bahunya.Dan tiba masa untuk membland kan semua benda ni!

Sztt...sztttt

Aku melihat cawan smothie milikku dengan pandangan jijik.Nampak sangat tak sedap weh.Mika mencuba smothie miliknya.

"Hm..sedap!Just a bit spicy.It taste like fruity"Mikael menkomen smothie miliknya.Aku mencuba sedikit smothie milikku dan yuks!

"Taste like sardine!~"Aku menjerit dan Mika gelak sambil meminum susu yang diletakkan di gelas baru.Apahal lah aku buat benda ni?Such a waste!

-tbc-

Thanks 4 9k view.Finnaly cerita dpt kalahkan log in wuhuuu tapi dapat ke kalahkan true love?*smirk* okay i think ain malas nak double update..tapi ain akan double update masa 10k view nanti okay?Muah HAHAHA.Oh ya,kalau ada yang comment tapi ain x bls ain minta maaf tau sebab laptop ni pun kadang2 gila tak tunjuk comment --'

Mr Guitar,Mrs BooksWhere stories live. Discover now