Eh jap jap, macam tak best je heroin mati awal ? Kalau si Lynaa ni mati awal Fazli dengan Akiff nak campak mana?Btw korang ship Lyna dengan Akiff ke dengan Fazli?Hohoho
Aku menggosok tanganku yang berbirat dengan cubitan dan tamparan.Entah apa yang mak long aku tu tak puas hati sangat dengan aku pun aku tak tahu.
Aku rasa aku nak bunuh diri ya bunuh diri.
Aku mengambil kerusi dan menggantung tali pada bilah kipas.Perlahan-lahan aku naik ke kerusi.
Kalau mak long nak benci aku sangat okay bencilah aku nak tinggalkan dunia ni.
Aku memasukkan kepalaku ke dalam tali yang tergantung "Hoi Siti Nur Lynaa apa kau buat?!"Tiba-tiba pintu bilikku dirempuh seseorang.
Aku memandangnya.Dengan mata yang layu dan tidak bermaya.Siapa dia?Fazli.Mana Mika?Dia pergi pasar dengan umi and wassim ofcoz si jiah sialan tu ikut sekali.Eh?
"Apa kau buat ni Lynaa bawak mengucap!"Fazli menarikku turun dan melabuhkan punggungnya di atas katil bersaiz queen milikku.
"Macam mana kau masuk?Mak long tahu nanti macam mana?"Aku risau.Kang dia kena marah kang aku yang rasa bersalah sampai tak boleh tidur.Bukannya dia nak tolong aku tidur pun nanti.
"Aku masuk ikut beranda.Jangan risau mak cik Saleha pergi keluar dengan nenek kejap"Ya,nama mak long Saleha.Kampung betul nama dia aku bagi hahaha.
Aku mengangguk lemah."Kenapa ni cuba cerita dekat aku"Fazli cuba memujukku dengan kata-kata yang lembut dan nada er..romantis?Huh agaklah.
Aku menunjukkan bekas cubitan yang membiru ditanganku.Nampak sangat biru dia disebabkan kulitt aku yang putih mulus acewah!
"Ya Allah kenapa boleh jadi macam ni?Pasal kau datang rumah aku ke?"Jelas terpampang riak risau diwajah cina Fazli.
Alahai,janganlah care sangat aku tersuka karang haa kan susah.Halamak jangan dera mental aku please.
"Sort of.Dia tak suka aku pergi rumah mama kau tahu kan dia dengan mama musuh ketat?"Ya,mak long dengan mama musuh ketat.Aku pun tak tahu lah apasal.Well,mak long tu dengan semua orang dia nak jadikan musuh.
Fazli mengangguk tanda dia tahu."Tapi takkan sebab tu je?"Fazli mengecilkan mata menyuruh aku berkata benar.Ya aku ada sorok something dari dia.
"Dia..tak suka aku,apa sahaja yang aku buat semua tak kena untuk dia.Arwah walid..sebenarnya mak long sukakan arwah walid.Masa arwah walid hantar rombongan meminang,dia ingat arwah walid nak minang dia rupanya arwah walid nak meminang umi.
Sebab tu dia berdendam dengan aku.Dia lepaskan kemarahan dia dekat aku.Dia nak rampas semua yang aku dan umi ada.Tapi plan dia hampir rosak bila Jiah suka dekat Mika.Sebab tu dia suruh Jiah datang rumah kau dan goda kau.Dia nak ambil semua yang aku ada.Dia tak nak aku bahagia.
Dan dia akan hasut nenek supaya tak bagi satu sen pun harta pusaka nenek dekat aku,Mika,Wassim , babah dan umi"Panjang lebar aku bercerita .
Memang itulah yang terjadi.Sambil dia cubit aku dia akn luahkan rasa tak puas hati dia pada aku.Aku tak faham sanggup dia buat macam tu dekat anak saudara dia sendiri?
"Mung tengok ah aku takkang bagi mung happy.Aku akan buat mung nyesal hidup kat dunia ni!"
Kata-kata mak long berlegar - legar di dalam fikiranku.Aku takut satu benda..dia ada mention nak pindah KL.Kalau dia pindah KL lagi merana lah hidup aku kan?
"Dah Lynaa aku ada aku ada dengan kau"Pujuk Fazli sambil menggosok belakang badanku yang ditutupi baju.
Ya Allah kau tabahkanlah aku.
-tbc-
Yow!So korang #Fazna shipper atau #Nakiff shipper?Weng weng.Rasa kesian pula dekat Lynaa ni ahahah
YOU ARE READING
Mr Guitar,Mrs Books
Teen FictionPerang!Ya!Situ Nur Lynaa mengisytiharkan perang dengan Muhd Daniel Akiff. "Eww Gay!"-Siti Nur Lynaa "Aku bukan gay!"-Muhd Daniel Akiff "Kau ni nanti jadi peguamlah asyik berdebat je"-Hidayah Alanna Setiap hari pasti ada saja yang ingin didebatkan.Ha...